Prilagodljivi ventili za varnost in užitek

28. 8. 2019
Deli

Razvoj je tisto, kar nas žene naprej, nove tehnologije pa omogočajo, da danes lahko vozimo stroje, o katerih so motoristi pred 20 leti le sanjali. Se opravičujem! Sploh niso vedeli, da si lahko kaj takega želijo. BMW S 1000 RR je znova poskrbel za revolucijo in desetletje po prihodu na sceno v svet superšportnikov poslal motor s prilagodljivimi ventili, ki postavlja nove standarde. Preizkusili smo ga na MotoGP stezi v Brnu.

Trenutno živimo v obdobju, ko se je razred superšportnih motociklov skrčil na skupino tistih, ki jim motociklizem predstavlja adrenalin, ki ga sproščajo na stezah, in so se začeli združevati v nekakšne bratovščine v usnjenih kombinezonih. Malo je tistih, ki se gredo preganjat na cesto, kar je tudi prav. Ko se nekajkrat na leto zapeljem v tako družbo tudi sam, vidim, da tu in tam izpod čelade binglja tudi kakšen čop v kito spletenih ženskih las. Vseeno je, ali je motiv podiranje rekorda ali zgolj naslada, ki jo da samo steza, ko te med 20-minutnim izhodom na vroč asfalt preplavljata mešanica serotonina, dopamina in adrenalina.

A vseeno, BMW je razvil svojega športnika z 207 'konji' tudi zato, da je za sekundo hitrejši od predhodnika, kar mu je uspelo tudi z dieto, ki je zmanjšala težo z 208 kg na 197 kg (193,5 kg z M-paketom). Novo razviti motor s tehnologijo BMW ShiftCam za dodatno povečanje moči v spodnjem in srednjem številu vrtljajev motorja ter povečano zmogljivostjo v celotnem območju motornih vrtljajev je srce tega novega koncepta. Vrstni štirivaljnik, ki je zdaj za 4 kg lažji kot prej, dosega povsem novo raven učinkovitosti na cesti in na stezi. V ta namen ni bila samo optimizirana geometrija vhodnih in izpušnih kanalov, temveč zasluge nosi tudi tehnologija BMW ShiftCam, ki spreminja čas odpiranja ventilov in gibe ventilov na sesalni strani.

Točno tak sistem uporabljajo tudi pri najbolj prodajanem motociklu z bokserskim motorjem, torej na R 1250 GS. Spremenjen sesalni del in nov izpušni sistem, ki je za 1,3 kg lažji, prav tako prispevata k večji splošni učinkovitosti. Ko od blizu pogledamo, kaj vse so naredili za to, da so privarčevali težo in dobili dodatne 'konje', se nam naježi koža. Da bi bili še lažji, so ventili, ki so že tako ali tako narejeni iz titana, zdaj votli! Še pred nekaj leti je bila ta tehnologija nedosegljiva, zdaj pa je na voljo v motorju serijske proizvodnje. Od znatno povečanega navora v širokem območju vrtljajev ima na koncu največ koristi voznik, ki pospešuje zvezno in mirno tudi pri največjih obremenitvah. Vem, sliši se paradoksalno, ampak novi BMW S1000 RR ti med vožnjo ne daje občutka, da si se usedel na motocikel z raketnim pogonom in te pri pospeševanjih grabi panika, kjer zadeve le s težavo držiš pod kontrolo. Ne, šele trenutki, ko opaziš, s kakšno mirnostjo in lahkoto prehitevaš preostale motocikle na stezi, in pogled na čase ti povedo, kako nesramno hitrejši je.

Na dirkališču je konstantnost vrednota, ki vodi v izboljšave, in tu je S 1000 RR zelo dober. Analitično lahko pristopiš k vsakemu izhodu na stezo, si postopoma nastavljaš delovanje in posredovanje asistenčnih sistemov, ki niso zahtevni za upravljanje, in s tem piliš svoje znanje. BMW omogoča tudi treninge ter nadgradnje z elektroniko in dodatno opremo ter s tem rekreativnemu dirkaču odpira nove, še večje razsežnosti uživanja na stezi.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol