Vozili smo: Yamaha TMax

18. 10. 2017 | Primož Jurman
Deli

Morda je ta trenutek morda res najbolj udaren motocikel iz Yamahine konjušnice MT-10 SP. Pa nova R6. A povedano po pravici, je skuterski TMax tisti, od katerega Japonci pričakujejo največ. Iztržka, ugleda pa še česa. Velik skuter TMax je od leta 2001, ko so v Iwati predstavili prvega, v Evropi našel 250 tisoč kupcev in je njihov najbolje prodajan dvokolesnik.

Zato nas ne preseneča, da od te šeste verzije Japonci res pričakujejo veliko. Statistika jim je naklonjena, saj naj bi kar 40-odstotkov kupcev stare modele TMaxa zamenjalo za novega. Ciljna publika so moški v zrelih letih, ki imajo denar, ki se želijo peljati med tednom in ob koncu tedna s svojo boljšo polovico pobegniti na izlet. To je s TMaxom vsekakor mogoče, saj gre za uporabljiv, zmogljiv, a hkrati udoben dvokolesnik, s katerim se med tednom v metropolah voziš v službo, pri tem nimaš težav z nadležnim parkiranjem, ob koncu tedna pa, v dvoje ali sam, uživaš. Hja, v bistvu ta skuter ni čisto pravi skuter, je nekakšna mešanica med motociklom in skuterjem. Japonci najnovejšega ponujajo v treh verzijah: osnovnem, športnem SX-u in prestižnem DX-u. Razlikujejo se po naboru opreme pa tudi barvnih kombinacijah; pri verziji SX in DX posebno velja izpostaviti dva programa delovanja agregata D-Mode. Izbirati je mogoče med programom T, ki je namenjen urbani vožnji, v programu S pa so lastnosti agregata bolj ostre, športne. Osnovna verzija nima sistema TMAX Connect, prek katerega lastnik na pametnem telefonu lahko spremlja določene parametre, hkrati pa je ob morebitni odtujitvi seznanjen z lokacijo skuterja. Najprestižnejša različica je opremljena še s tempomatom, ogrevanimi ročicami in sedežem ter električnim sprednjim vetrnim ščitom, vsem trem modelnim različicam pa sta skupna sistem za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa ter pametni ključ za zagon agregata.            

Skuter je dizajnersko spremenjen, tudi najmlajši član družine temelji, tako kot do zdaj, na dizajnerski liniji »bumerang«, ki v loku povezuje sprednji del z zadnjim, vmes pa je nekoliko spremenjeno mesto našel dvovaljni agregat. Nov je tudi videz sprednjih in zadnjih luči, voznik pa sedi v popolnoma spremenjenem delovnem okolju, kjer lahko delovanje dvokolesnika spremlja na armaturki TFT – ta sije v modro-beli kombinaciji in poleg hitrosti ter vrtljajev ponuja informacijo o trenutni porabi ter zunanji temperaturi. Z novo šasijo je novi TMax celo za devet kilogramov lažji od predhodnika.

Na jug sveta

Novega TMaxa smo imeli priložnost preizkusiti na uradni Yamahini predstavitvi v Južni Afriki. Cape Town z okolico je bilo odlično izbrana lokacija. Kljub prvi misli in skepsi, da je to vendarle v Afriki (joj, divjina, džungla in zveri), pa ni tako. Cape Town je svetovna metropola, prav takšna kot Amsterdam ali London, in deluje zelo evropsko. V mestni vožnji, posebno v centru, kjer smo TMaxa preizkusili, se skuter s 530-kubičnim agregatom, izkaže z okretnostjo, pospeševanjem in odličnimi zavorami (z ABS-om). Posebno razveseljuje v primerjavi s predhodnim modelom prenovljen in povečan prostor pod sedežem, v katerega je mogoče shraniti celo dve (jet) čeladi. Lepoto južnega dela črne celine sem občudoval tudi na vožnjah po odličnih podeželskih cestah ter med vožnjo na obalnih poteh, kjer sem preprosto hitrost nastavil na tempomatu in užival v vožnji po zelo zanimivi pokrajini.

Ob tem razmišljam, kako bi bilo, če bi se odel v Dainesejev jopič zasnove D-Air, ki se preprosto poveže s skuterjem in tako poveča pasivno varnost. Tudi to možnost namreč ponuja skuter.

besedilo: Primož Jurman · foto: Yamaha

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja