Vozili smo: BMW R 1200 GS

11. 5. 2010 | Peter Kavčič
Deli

Najbolj prodajani BMW ostaja zvest tradiciji tudi v prenovljeni tehniki. Še vedno je eden najbolj vsestranskih motociklov na svetu, s katerim se lahko zapeljete tako po makadamski prašni cesti kot po zavitih asfaltnih serpentinah.

Na prvi pogled dobri stari GS ni dosti drugačen od zadnjega, ki je doživel 'fejslift' pred dvema letoma. V nasprotju s takratno prenovo, ko so mu namenili le nekaj agresivneje oblikovanih plastičnih dodatkov v slogu robustnejšega modela Adventure in mu s pomočjo motorne elektronike povečali moč s 100 na 105 'konjev', so motor tokrat ne le prenovili, ampak kar zamenjali.

Pravzaprav so si, če poenostavimo, motor sposodili iz športnega modela R1200S. Koncept seveda ostaja nespremenjen, saj je bokserski motor del legende in je najbolj pripomogel k uspehu velikega bavarca. A tako kot ne počiva konkurenca, očitno tudi v BMW-jevem razvojnem oddelku ne stojijo križem rok.

Zračno-oljno hlajeni 1.170-kubični dvovaljnik je dobil povsem novo glavo motorja s štirimi ventili na valj in zdaj zmore 81 kW oziroma 110 'konjev' pri zmernih 7.750 vrtljajih na minuto. A moči niso pridobili na račun navora ali krivulje naraščanja moči. S 120 njutonmetri navora pri 6.000 vrtljajih je to zelo prožen motor!

Priznam, če naštejete vsaj tri razlike na zunanjosti novega GS-a, plačam pivo! Brez heca. Večina sploh ne bo ločila predhodnika od aktualnega modela. Zagotovo pa ga bo ločila takrat, ko bo zabrnel 'bokser' svojim globokim in zamolklim basom.

Zvok motorja je očitno bolj možat in še prijetnejši za uho in, ne boste verjeli, še vedno potegne motocikel v desno, ko na mestu privijete ročico plina. Ampak dobro, to so posebnosti, ki jih sprejmeš in ti postanejo simpatične ali pa te tako motijo, da te odvrnejo od motocikla.

Tudi značilni in zelo prepoznavni videz, ki ga na polno kopira vsa konkurenca, ima ali zelo zveste privržence ali jih pa nima. Motoristov, ki so nekje vmes in se ne morejo odločiti, ali jim je všeč GS-ova zunanjost, je resnično malo.

In odgovor, koliko je novi boljši od starega, postane jasen že po prvih kilometrih. Motor, ki je bil že do zdaj zelo opevan, vleče še lepše, bolj zvezno narašča njegova moč, ki jo podkrepi še navor. Čeprav ste zaradi tega na poti lahko tudi hitrejši ob današnjem gostem prometu, to skoraj ni več pomembno. Več šteje to, da se zdaj še lažje vozite lepo tekoče in nizate ovinek za ovinkom v užitkarskem ritmu.

Vožnja z GS-om te preprosto zasvoji, tako da bi se vozil še in še in še, od enega prelaza do drugega, še malo v Dolomite pa v francoske Alpe in še bi lahko našteval.

GS ti zleze pod kožo, saj razvaja z zelo dobro povezavo med desnim zapestjem in parom sesalnih grl na elektronskem vbrizgu goriva. Doziranje plina se zgodi mehko, brez zatikanja in kolcanja.

Večja moč bo prišla prav tudi vsem, ki se veliko vozijo v dvoje in s prtljago. Ob prvem srečanju z motociklom tega sicer še nismo preizkusili, bo pa to prišlo na vrsto v podrobnejšem testu. Tudi pri porabi goriva kljub večji moči nismo opazili, da bi bil motor bistveno bolj žejen. Ob zmerni vožnji je računalnik na izredno bogato informativnem zaslonu pokazal 5, 5 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Dodatno mirnost na poti je dajal tudi kazalec razdalje, ki jo še lahko prevozimo s preostankom goriva. Ob prostornini 20 litrov je to dobra popotnica na daljših potovanjih, kjer ti ni treba skrbeti, za katerim vogalom se skriva naslednja bencinska črpalka, ampak preprosto dlje časa uživaš v vožnji.

Užitek, ki ga motocikel ponuja, pa ni le rezultat močnejšega in prožnejšega motorja, ampak tudi izboljšanega, delno integriranega, izklopljivega ABS-a in sistema za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa. Testni motocikel je bil opremljen z vsem, kar premore bogata paleta dodatne opreme, ko govorimo o dinamični varnosti.

Zavore so vrhunske in izjemno zmogljive, ABS pa je najboljši, kar smo jih do zdaj preizkusili v tem razredu velikih potovalnikov, čeprav morata štiribatni čeljusti dobro gristi v par sprednjih kolutov; ne nazadnje takšen GS s polno posodo za gorivo tehta skoraj 230 kilogramov.

Svojo nalogo dobro opravlja tudi vzmetenje. Takoj moramo povedati, da ni primerno za terenske podvige, razen če gre za nezahtevno premagovanje kolovoznih in makadamskih poti. A se nedvomno odkupi na asfaltirani cesti. Vsak BMW iz novejše dobe, ko govorimo o sodobnem motociklizmu, se lahko pohvali z dobro lego na cesti, a tale je preprosto najboljši med zelo dobrimi.

Do danes še ni zapeljal na cesto potovalni enduro, ki bi z večjo natančnostjo, zanesljivostjo, mirnostjo in predvidljivostjo speljal ovinke. Sprednji način vpetja kolesa telelever in zadnji paralever so nadgradili še s pametnim programom Enduro ESA. Gre torej za znano BMW-jevo kratico ESA, ki je nekoliko prilagojena rabi za potovalne enduro motocikle, v bistvu pa gre za to, da s pritiskom na gumb določiš, kakšno vzmetenje želiš v nekem trenutku.

Morda mehkejše, primernejše terenu, trše za bolj športno vožnjo ali za dva potnika in prtljago. Izbire je skratka ogromno, saj enduro ESA ponuja šest osnovnih nastavitev in potem še pet nastavitev za terensko vožnjo. O počutju za krmilom ni kaj novega za zapisati, tu so odkrili odlično formulo že pred leti in lahko le potrdimo, da je počutje odlično, zelo sproščeno, drža pa je neutrujajoča.

Svoje seveda prispeva tudi odličen sedež, ki ponuja obilo udobja tako vozniku kot sovoznici. Vetrna zaščita nad 130 km/h bi lahko bila nekoliko večja, a tudi to je že znana pomanjkljivost, ki pa je ob številnih pozitivnih lastnostih kar nekako odrinjena na stran.

Zaradi cene 13.500 evrov za povsem osnoven model seveda ne moremo govoriti o ugodnem nakupu, saj obstajajo tekmeci, ki so precej cenejši, po drugi strani pa v ceniku najdemo tudi dražje. A pri kalkulaciji ne pozabite na to, da dodatna oprema tudi nekaj stane. Tistemu, ki si ga v teh časih lahko kupi, ga od srca privoščimo, a hkrati priznamo, da nas malo 'farba' na zeleno. Ah, ta slovenska zavist.

Prvi vtis

Videz 4/5

GS je zanimiv, še vedno svež in dovolj drugačen od drugih, da pritegne pozornost. Zagotovo pa so še možnosti za izboljšave.

Motor­ 5/5

Ta si zasluži odlično oceno, po šolsko bi mu rekli 'sedi, pet'! Ima več moči in navora, je izjemno prožen in prijeten za uporabo. Veseli nas tudi dovolj zmerna poraba goriva.

Udobje 4/5

Do odlične ocene mu zmanjka nekaj vetrne zaščite nad 130 km/h. Sicer pa pri vožnji po podeželskih cestah nismo našli črne pike. Udobno se sedi in udobno se pelje.

Cena 3/5

Dokler gledate samo tisto, kar je na razprodajah, pozabite na GS-a – ta še ni imel resno znižane cene v svoji zgodovini. Ni poceni, a po drugi strani tudi veliko ponuja, še zlasti če ste pripravljeni odšteti še kaj več za dodatno opremo. Seznam te je zeloooo dolg!

Prva ocena 4/5

Lahko bi bil popoln, morda tudi je, a v tem času ne najboljših ekonomskih možnosti je za številne vseeno nedosegljiv, saj stane toliko kot soliden avto nižjega srednjega razreda. No, ne glede na vse pa lahko BMW-ju le čestitamo, saj so izboljšali najboljši potovalni enduro na trgu.

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič, BMW

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja