Vozili smo: BMW S 1000 RR

Novi BMW S 1000 RR je močnejši za šest 'konjev' in lažji za štiri kilograme. Ali drugače: vrstni štirivaljnik zmore 199 'konjev' in tehta 204 kilograme. Za uvod povsem dovolj!

Vozili smo: BMW S 1000 RR (foto: tovarna) tovarna
22. 1. 2015

Povsem dovolj zato, ker v svetu superšportnih motociklov štejejo le omenjeni podatki, vsi pa so v službi njenega veličanstva, stotink na dirkališču. Seveda novi BMW S 1000 RR, ki je za sezono 2015 doživel prvo veliko prenovo od svojega prihoda na trg leta 2010, ostaja tudi motocikel za vsakodnevno uporabo, za vožnjo v službo, ko je vreme prijetno, in za prijetno izkoriščanje sončnih koncev tedna nekje na podeželski ovinkasti cesti ali še najbolj na katerem od nam bližjih dirkališč. Njegova dodelana ergonomija je resda namenjena uživanju na dirkališčih, zato ne pričakujte udobja kot na potovalnem enduru R 1200 GS, ampak glede na omejitve , ki jih pogojuje športna vožnja, se na njem sedi presneto dobro.

BMW je znova izdelal motocikel, na katerem se bodo dobro počutili različno visoki motoristi. Nova elektronika, izpiljena glava motorja z novo geometrijo na sesalnem delu, nova odmična gred in lažji sesalni ventili skupaj z večjo zračno komoro (airbox – če se držimo žargona), krajšim dovodom zraka v motor ter s tri kilograme lažjim in povsem spremenjenim izpušnim sistemom prinašajo boljše podajanje moči v vseh območjih vrtljajev in seveda tudi več navora. Ob serijskih 199 'konjih' je zdaj meja 200 tako enostavno dosegljiva že samo z menjavo izpušnega sistema. Akrapovič kot BMW-jev dolgoletni partner ga seveda že ima.

Prenovljeni motor tako postreže z največjim navorom in torej z najbolj odločnim pospeševanjem od 9500 vrtljajev, ko pridela 112 njutonmetrov navora, pa vse do 12.000 vrtljajev, ko doseže 113 njutonmetrov navora. Največjo moč doseže pri 13.500 vrtljajih na minuto. Kot vedno je za pravo uživanje na motociklu celo pomembneje od tega, koliko moči in navora ima motor, kako to moč prenaša na cesto. BMW S 1000 RR je od samega prihoda na sceno navduševal prav s tem, neverjetno enostavno uporabnostjo v vsakršnih razmerah. Na tem področju se je ekipa inženirjev, ki je sodelovala pri razvoju, zopet izkazala.

Povsem nov, lažji aluminijasti okvir skupaj s spremenjeno geometrijo, novim vzmetenjem in elektroniko zadnje generacije poskrbi, da motocikel z 199 'konji' ni bilo še nikoli tako enostavno voziti. Kaj enostavno, tudi varno! Na španskem dirkališču Monteblanco pri Sevilii, kjer sicer veliko testirajo ekipe formule ena, se je nemška tehnologija neverjetno izkazala. Elektronika ti danes tako pomaga, da je verjetnost, da bo prišlo do napake, zares majhna. S 1000 RR je serijsko opremljen s tremi programi delovanja: prvi je Rain, kar pomeni najmehkejše delovanje, ki ga priporočajo ob vožnji po podlagi s slabim oprijemom (slab asfalt ali dež) in zmanjša navor ter moč motorju, potem je tu program Sport, ki je v večini namenjen vsakodnevni uporabi v prometu, in najbolj športni program Race, ki prinaša polno moč in navor.

Za doplačilo lahko izberete še naprednejše delovanje motorja, ki se skrivata pod oznako Pro riding in je namenjen le najbolj izkušenim. Tu pa lahko potem izbirate med dvema dodatnima podprogramoma Slick – za dirke in User, ki omogoča polno nastavitev po svojih željah. Paket Pro riding vsebuje tudi startni program za maksimalno izboljšano pospeševanje na startu dirke in omejevalnik hitrosti v boksih. Pri tem si hitrost lahko nastavite sami in kot dirkač v MotoGP pripeljete v bokse z ropotajočim in grgrajočem dirkalnikom. Zvok motorja je zdaj z novim dušilnikom, ki mu ne moremo očitati pomanjkanja estetike, tudi precej bolj robat in se motor oglasi z renčečim globokim basom. Vse to pa je le napoved tega, kar voznika čaka, ko sede na motocikel in odpre plin.

Po uvodnih ogrevalnih krogih na stezi, ki je zaradi ostrih zaviranj in treh kratkih ovinkov bolj primerna za avtomobile, sem prvič odločneje pospešil iz zadnjega ovinka v ciljno ravnino. Skrit za vetrobran s sklonjeno glavo, da mi je čelada počivala na posodi za gorivo, sem metal prestave navzgor brez sklopke in s polnim plinom, BMW pa je samo pospeševal in pospeševal v neverjetni prožnosti in dirkaškem zvoku, ki je značilen za dirkalnike prvenstva superbike. Tik pred zaviranjem je številka na merilnikih kazala nekaj več kot 280 kilometrov na uro. Uf, hitro, a vedno se v takšnih primerih hitro približa tudi ovinek!

Vse pretikanje prestav navzgor in po novem tudi navzdol je ob odlično delujočem sistemu za prekinjanje vžiga užitek. Pom, pom, pooom se oglaša, ko pospešuješ, pri zaviranju in pretikanju navzdol pa ob zaprtem plinu in brez sklopke za povrh vsega še občasno glasno zagrgra in poči, ko eksplodirajo plini, ki se naberejo v izpuhu. Sistem Shif Assist Pro zato toplo priporočam vsem ljubiteljem športne vožnje. Pri zaviranju se je znova izkazal še izboljšani dirkaški ABS. Ta je ob kombinaciji z aktivnim vzmetenjem oziroma dinamičnim nadzorom dušenja (DDC), ki je kot dodatna oprema na voljo vsem zahtevnejšim športnim motoristom in je popolnoma enak kot pri prestižnem BMW-ju HP4, upravičil svoj sloves.

To, kako sodelujejo vzmetenje in zavore, je neverjetno. Pri zaviranju je povsem varno na polno stisniti prednjo zavoro in jo z nežnim popuščanjem vleči še v zavoj. Kaj se dogaja prednji gumi ob vsem tem, kakšne so obremenitve, si lahko samo predstavljam, prav lahkega dela pa nima. A najpomembneje je to, da motocikel zanesljivo ostaja na kolesih tudi v ekstremnih razmerah. Ko sem se spoznal s stezo in našel točke zaviranja, je zaviranje zelo zabavno, sistem elektronskih pomagal na motociklu ti dopušča, da povsem nadzirano pripelješ v ovinek po prednjem kolesu v slogu voznikov MotoGP (ne, vseeno ne posnemajte Danija Pedroso, takšni ekstremi so rezervirani samo za najboljše na svetu).

Motocikel se po zaviranju z lahkoto potopi v ovinek, še laže, ko so ga preobuli v dirkaška aluminijasta platišča in dirkaške 'slick' gume. Nove tehnične igračke omogočajo tudi beleženje naklona v ovinku, ki se sproti prikazuje na prikazovalniku, po končani vožnji pa lahko mirno pogledate, kolikšen je bil naklon v levi in desni ovinek. Tu na jugu Španije, na dobrem asfaltu in pri prijetnih 30 stopinjah Celzija, je šlo na levo stran 53 in na desno 57 stopinj. Po pravici povedano je s tem konec gostilniških debat, koliko ga je kdo nagnil, in prepričevanj, da je boljši od Rosija in Marqueza. Zdaj je vse na prikazovalniku. Moči za resno dirkanje je dovolj, sam motor pa podaja moč tako elastično, da si hiter že samo s tem, ko prestaviš v eno prestavo više in vklopiš tempomat (da, ima tempomat – prvi med superšportniki) ter se zelo sproščeno spustiš v vijuganje po stezi.

Nova geometrija lažjega in še bolj optimizirane mešanice rigidnosti in fleksibilnosti okvirja v sodelovanju z odličnim vzmetenjem, ki se v različnih stopnjah (programih) obnaša temu primerno, prinaša izredno zanesljivo lego motocikla in lahkotno upravljanje. Ob grobem pospeševanju, ko je moči na gumi preveč za trenutni naklon in oprijem, se na merilnikih pokaže znak za delovanje nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa, zadnji del rahlo odnese v nadzirano drsenje, in to je to. Že drviš proti naslednjemu ovinku, brez drame, brez lovljenja krmila levo in desno, brez 'highsiderja'. Z nekaj vaje postan to rahlo driftanje pravi užitek. BMW S 1000 RR je zato stroj z več obrazi.

Z njim se lahko vozite vsak dan, ko pa želite od njega športno aktivnost in adrenalin, pa enostavno spakirate usnjeni kombinezon in jo mahnete na dirkališče. Čeprav ima toliko elektronskih varnostnih angelov varuhov, da je vožnja na cesti izjemno varna, pa nikakor ne želimo spodbujati dirkanja po cestah. Cesta kljub vsemu ni dirkališče in napak ne odpušča. Cene za najbolj nabrušeno bavarsko zverino žal še niso znane, znan pa je bogat nabor dodatne opreme, ki je na voljo že kot serijska dodatna oprema.

Povsem svojega S 1000 RR si lahko naročite že naravnost iz tovarne, pri pooblaščenih trgovcih motociklov BMW pa lahko športnika predelate še z originalno dodatno opremo. Med opcijsko opremo sodijo dirkaški paket, ki vsebuje elektronska pomagala Pro riding mode, DTC in tempomat, izberete lahko tudi paket Dynamic, ki vsebuje DDC, LED-smerokaze, HP Shift Assist Pro za pretikanje prestav brez sklopke ter ogrevane ročice. Dodatno so še na voljo kovana aluminijasta platišča, alarm in pokrov zadnjega sedeža. V katalogu najdete še kup dodatkov pod oznako HP, ki vsebujejo oklep in ogromno dodatkov iz ogljikovih vlaken, dirkaške stopalke z nastavitvijo položaja, sistem za prekinjanje vžiga pri pretikanju prestav, preklopne ročice zavore in sklopke, ki se v primeru padca ne zlomijo, Akrapovičev izpuh iz peresno lahkega titana, vse, kar potrebujete za dirko ali za udobno potovanje (torbe, udoben sedež, povišan vetrobran ...), če vam bolj kot dirkališče dišijo dinamična potovanja.

Z bogatim izborom dodatne opreme je BMW S 1000 RR lahko motocikel za zelo različne motoriste. Če ste dirkač, če ste ljubitelj sodobne tehnike in žlahtnih komponent, ki sodijo v vesoljsko tehnologijo, ali pa nekdo, ki se rad odpravi na pot tudi na športnem motociklu in tam, kjer je to mogoče, dinamično odpelje kakšno dobro cesto. Vedno je motocikel , ki se lahko kosa z eno od omenjenih situacij. In če je definicija erotike povezana s privlačnostjo, potem ima tale S 1000 RR kar nekaj močnih atributov. Grrrr!

bese­di­lo: Peter Kavčič

Prvi vtis
  • Videz

    Modernejši videz prinaša tudi veliko drobnih detajlov in izboljšav, všeč nam je njegov zašiljen kljun in končna izdelava.

  • Motorji

    Če bi se pritoževali nad motorjem, ki iztisne 199 ‘konjev’, se pohvali z navorom in prožnostjo in ima vrhunsko elektroniko z naborom različnih programov delovanja, bi bilo z nami nekaj narobe.

  • Udobje

    Nekako se nam zdi, da je zdaj bolj špartanski kot predhodniki!

  • Cena

    Uradna cena še ni znana, a bo kmalu, saj pride k nam januarja. Lahko samo predvidevamo, da ne bo najcenejši, prav tako ne bo poceni vsa dodatna oprema, ki je na voljo.

Prva ocena

BMW je prvi pokazal, kam meri s svojim športnikom, nad videnim smo navdušeni, tako enostavno ni bilo še nikdar obvladovati superšportnika s toliko moči.

Podatki

Model: BMW S 1000 RR

Motor (zasnova): 4-valjni 4-taktni vodno hlajeni vrstni motor, dve odmični gredi, 4 ventili na valj.
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 146 kW (199 KM) pri 13.500/min.
Največji navor (Nm pri 1/min.): 113 Nm pri 10.500/min.
Prenos moči: večlamelna sklopka v oljni kopeli, zdrsljiva sklopka, kabelsko upravljanje, 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: mostično ogrodje iz aluminijeve zlitine, nosilno.
Zavore: spredaj dva plavajoča koluta fi 320 mm, radialno nameščene 4-batne zavorne čeljusti, zadaj enojna kolutna zavora fi 220, enobatna zavorna čeljust.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice, fi 46 mm, zadaj aluminijasta enoročna nihajka in nastavljiv enojni blažilec.
Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 190/55 ZR 17.
Višina sedeža od tal (mm): 815
Prostornina posode za gorivo (l): 17,5, rezerva 4
Medosna razdalja (mm): 1.438
Teža (kg): (s tekočinami) 204
Prodaja:BMW Group Slovenija
Značke: BMW