Vozili smo: Bridgestone Battlax Hypersport S21

29. 6. 2016
Deli

Steza Yas marina v Abu Dabiju je zaradi puščavskega prahu ponudila odlično simulacijo stanja na cesti. Sicer odličen asfalt je bil ponekod nekoliko prašen in nevaren. Ni boljšega za test skrajnih meja nove Bridgestonove gume za športne motocikle.

Gre za gumo, ki so jo razvili s pomočjo najnovejše tehnologije in testnega centra na Japonskem, ki simulira in analizira realne pogoje na stezi ali cesti. Ekskluzivno narejena in razvita za moderne športne motocikle z 200 'konji', elektroniko za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa in športnim ABS-sistemom. Zadnja guma ima zato širši profil, oziroma presek, če pogledamo njeno 'krono'. S tem so dobili večjo naležno površino, ki pa so jo zvito razdelili na pet pasov z različnimi trdotami in zmesmi gume, ki tečejo po obodu tekalne površine. Na sredini je ta zmes odpornejša na obrabo in na prenašanje izjemnih moči in pospeškov ter zaviralnih pojemkov. Na stični površini z asfaltom tako zagotavlja za 30 odstotkov manj zdrsa. Zato tudi zdrži 36 odstotkov dlje kot predhodni model S20 Evo, ki se je sicer izkazal kot odlična guma za cesto v mokrih razmerah. Več kilometrov pa ne pomeni manj oprijema. Nagib v srednjem območju, ki je močno obremenjen in podvržen pregrevanju, je eden ključnih za nizanje hitrih časov na stezi ali pa temu, da varno pripeljete na cilj, ko se dinamično zapeljete po serpentinah. Zakaj? Današnji motocikli z vso elektroniko seveda pazijo, da guma ne zdrsne, ampak če je ta dobra, bo zagotavljala dober oprijem in varnostni sistem se bo aktiviral kasneje, kar pomeni večjo hitrost v ovinkih in predvsem več nadzora in s tem tudi varnosti. Na samem robu gume je zato zadnji, nekoliko ožji pas, ki poskrbi za oprijem in dobro povratno informacijo, kaj se dogaja z motociklom v skrajnem nagibu. Torej na zadnji gumi so tako med seboj povezali tri različne formule zmesi gume, ki je zaradi sodobnih postopkov izdelave tudi bogata s siliko, ki zagotavlja dober oprijem v dežju. Prednja guma pa ima ožji profil oziroma presek 'krone'. Na prvi pogled se to sliši nesmiselno, a med vožnjo po dirkališču je postalo hitro jasno, da so pri Bridgestonu to spremembo dobro premislili in preizkusili. Ožji presek namreč prinaša boljšo vodljivost, guma se hitreje potopi v ovinek in povsem odkrito navduši z neverjetnim oprijemom v nagibu in natančno smerno stabilnostjo. Prednja guma je v nasprotju z zadnjo preplastena z dvema vrstama zmesi, na sredini je guma trša za več kilometrov, na levem in desnem boku pa mehkejša za maksimalen oprijem v vseh razmerah. Tudi zaviranja pozno v ovinek, torej v globok nagib, niso pomenila nikakršnih težav. Vse to sem si upal preizkusiti tudi zaradi odličnih športnih ABS-sistemov na Kawasakiju ZX 10R, Yamahai R1M, Ducatiju 959 Panigale in roadsterju BMW S 1000 R. Niti enkrat samkrat ni prednji del zdrsnil ali začel drseti, zgolj meje v moji glavi so preprečevale, da bi v nagibu še bolj brutalno zaviral. Rahlo zdrsavanje sem opazil le pri zadnji gumi pri močnem pospeševanju v drugi prestavi, kjer pa je nato vedno takoj posredovala elektronika in preprečila nadaljnje drsenje. Zelo dober občutek nadzora tako na prednjem kot zadnjem delu! Z 200 'konji' pod ritjo na Yamahi R1M in Kawasakiju ZX 10R je pospeševanje, ko iz ovinka poskušaš čim prej postaviti motocikel čim bolj pokonci, čisti adrenalinski užitek. Vedno sem čutil zaupanje v gumo, in tudi ko sem v dolgem ovinku prek hribčka v desno drvel z 200 kilometri na uro je bilo zaupanje iz kroga v krog večje. Motocikli umirjeni, pod nadzorom, brez opletanja.

bese­di­lo: Peter Kavčič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja