Ryker ni motocikel, čeprav ima krmilo, in ni avtomobil, čeprav ima nožno zavoro. Z njim okolico doživljamo z vetrom pod čelado, a se ne nagibamo in plin nadzorujemo z roko, zavor pa ne. Vožnja zato ni tako zahtevna kot z motociklom, a je bolj zabavna kot z avtomobilom. Nesmiselno ga je primerjati z motociklom in avtom, ker se pelje kot gokart s krmilom ali, tehnično gledano, kot motorne sani na suhem. Je edini svoje vrste na tem planetu.
deja vozila z dvema kolesoma spredaj in enim zadaj ni nova. Can-Am je že pred desetletjem na cesto postavil Spyderja, a se je z njim razvajajoča vožnja končala na prvem makadamu, kjer se za Rykerja najbolj zabaven del šele začenja.
Ryker ni različica Spyderja, je samostojno, samosvoje vozilo za novo generacijo voznikov, ki želijo cenovno ugodno nezahtevno zabavnost, vpadljivo drugačnost, interaktivnost in prilagodljivost. Vozen je z izpitom B-kategorije in je zato dostopen skoraj vsem, ki jim avtomobil ni dovolj zabaven za popoldanske pobege ali vikend izlete. To sicer ni potovalnik, ampak 'funmobil', ki omogoča driftanje s krmilom, a brez možnosti padca. Že na videz zaradi zasnove 'vse razen enega kolesa je spredaj' deluje agresivno, privlačno, hitro ter obenem zagotavlja dober oprijem sprednjih gum. Sedež z lego le 60 centimetrov nad tlemi pomeni izredno nizko težišče in dobesedno zlivanje z vozilom.
Trivaljni 900-kubični pogonski agregat z 61 kilovati (obstaja tudi tretjino manjša in šibkejša različica Rykerja) je pri 280 kilogramih mase vozila povsem dovolj za živahno vožnjo, ki v programu sport oziroma rally dopušča dobršno mero driftanja. Elektronika še vedno poseže vmes in omeji moč pogonskemu kolesu, ko se ji zdi, da bi lahko zašli v težave, a vsaj na makadamu ponuja veliko zabave. Po nekaj sto kilometrih na zavitih portugalskih kolovozih si upam celo reči, da več preproste zabave kot klasični štirikolesnik, ki ima višje težišče, se bolj nagiba in zahteva več dela s telesom. Rally različica, ki je nekakšna 'enduro' verzija Rykerja, ima namreč daljše hode blažilcev, bolj grobo profilirane gume in zaščitene vitalne dele.
Kar se delov tiče, je sicer Ryker pravi kameleon. Ponuja namreč kar 75.000 možnih kombinacij dodelave tako v barvnih kombinacijah kot dodatnih elementih, ki jih lahko namestimo nanj, pa naj bodo to lepotni dodatki ali kar dodatni sedež za sopotnika. Najpomembnejša pa je praktična modifikacija, ki omogoča, da z le enim gibom prestavljamo krmilo in položaj stopalk ter ga tako prilagajamo velikosti voznika ali vozniškemu slogu. Brezstopenjski CVT skrbi, da je vožnja brezskrbna, odsotnost servo ojačevalca krmila pa, da je občutenje podlage neposredno in zato vožnja zabavnejša. In kar je najlepše: vse to za povsem dostopno motociklistično ceno, bistveno manjšo od na primer trikolesnega Spyderja. A
Besedilo: David Stropnik · Foto: Kico Moncada
Infoboxes
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni vrstni - gibna prostornina 74 x 69,7 mm - največja moč 61,1 kW (81 KM) pri 8000/min - največji navor 79,1 Nm pri 6500/min
Prenos moči: pogon na zadnjem kolesu - CVT-menjalnik - gume: spredaj 145/60R16, zadaj 205/55/R15
Masa: prazno vozilo 285 kg
Mase: dolžina 2352 mm - širina 1509 mm - višina 1062 mm - medosna razdalja 1709 mm
Cena testnega modela: 12.799 evrov, cena osnovnega modela 9.799 evrov.
VIDEZ: Videz je eden od glavnih Rykerjevih adutov. To vozilo je drugačno od skoraj vseh drugih. A ni le vpadljiv, ampak z Y-zasnovo deluje stabilno in agresivno, z nizkim položajem sedeža pa daje obljubo o dobrih voznih lastnostih. 5*
MOTOR: 900-kubični Rotaxov trivaljnik tako z navorom kot močjo
zadovolji vse vozniške potrebe, brezstopenjski CVT-menjalnik pa skrbi, da je vožnja brezskrbna in preprosta. Manjša 600-kubična dvovaljna verzija pogonskega agregata je povsem korektna, a ni za športno naravnane voznike. 4*
UDOBJE: Nastavljive stopalke in krmilo zagotavljajo prilagoditev meram telesa in celo vozniškim željam, tako da je vožnja, vključno z odličnim sedežem, udobna. Vetrna zaščita telesa pa boljša kot na slečenih motociklih. Gib blažilcev ni velik, a to vozilo ni namenjeno
potovalnemu udobju, ampak užitku v vožnji. 4*
CENA: Eden osnovnih namenov Rykerja je dostopnost. Osnovna verzija v štirimestnem znesku 9.799 evrov je dobrodošla, pa tudi največja – za-900 kubični model Rally je s tri tisočaki več povsem primerljiva z motocikli podobne prostornine. 3*
OCENA: Ryker je zabavno vozilo, namenjeno tistim, ki jim je motocikel prezahteven, avtomobil pa premalo zabaven. Obljublja drugačnost in daje veliko vozniškega veselja. Pozabite na prehitevanje kolon po črti, ker temu ni namenjen, a model Rally zato daje na makadamu povsem novo dimenzijo vožnje, kot je ni mogoče izkusiti na ničemer drugem – niti na ATV-jih. 4*