Vozili smo: Kawasaki KX 450 2019

6. 12. 2018
Deli

Vsako znamko motociklov skozi razvoj določenega modela zaznamujejo določene letnice in pri Kawasakiju KX 450 je letnica 2019 nov pomemben mejnik.

Na Švedskem, natančneje v Uddevalli, ki je redno prizorišče dirk svetovnega prvenstva, smo preizkusili novega Kawasakija KX 450F, po novem opremljenega samo z električnim zaganjačem. V hladnih, zimskih temperaturah, ki baterijam ne ustrezajo preveč, se to sicer lahko pokaže kot slabost, zato bo treba decembra in januarja na treninge vzeti polnilec ali rezervno baterijo. Velika novost je tudi hidravlična sklopka, ki vozniku omogoča bolj prefinjeno uporabo in boljše občutke med vožnjo. Nasmeh na obrazu pa riše vzmetenje, predvsem vilice Showa, ki znova delujejo na klasične vzmeti in olje (ne več na stisnjen zrak). So lahko nastavljive in ravno to je razlog, da so primerne tako za začetnika kot za profesionalnega dirkača. Zunanjost prinaša povsem nov videz z retro grafikami in spremembo v imenu. Poslovila se je namreč črka F, ki je do zdaj označevala štiritaktne modele, ker pa Kawasaki izdeluje po novem le še motorje s štiritaktno tehniko, ni več potrebe po tovrstnem razločevanju. Torej je zdaj samo KX 450. Ob standardni zeleni dirkaški barvi je povsem nov okvir. S tem so težišče pri Kawasakiju spravili še nižje, kar se kaže v boljši vodljivosti, ki pa je za tekočo in hitro vožnjo ključnega pomena. K boljši vodljivosti pa prispeva tudi spremenjena os prvega kolesa zaradi novega zavornega koluta.

Kar se tiče delovanja motorja med vožnjo, je Kawasaki KX450F znova pozitivno presenetil, saj ponudi ogromno moči, a je ta zelo enakomerno razporejena po celotnem območju vrtljajev, zato voznika ne utrudi preveč. Omeniti velja še možnost treh različnih programov delovanja motorja, ki so v osnovi namenjeni suhemu, blatnemu ali peščenemu terenu. Za hitro vožnjo pa ni dovolj le veliko moči, temveč tudi varno počutje voznika, kar so pri Kawasakiju dosegli z zavorami Nissin, ki omogočajo prefinjeno zaviranje, medtem ko nekoliko spremenjena oblika motocikla vozniku omogoča bolj svobodno gibanje. Tako lahko pri novem KX450F pohvalimo električni zaganjač, hidravlično sklopko, delovanje vzmetenja, ergonomijo, videz in prožen motor z različnimi nastavitvami, kot edino pomanjkljivost pa bi lahko izpostavili to, da nima več možnosti nožnega zagona motorja.

Besedilo: Jaka Može 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj