Po letih prenov bolj stilske narave je prišel čas za konkreten korak naprej: v svet skal, blata in zemlje so izstrelili EXC-ja s 350-kubičnim motorjem ter izdatno prenovili preostalo paleto.
Tokrat so KTM-ovci 'offroad' paleto prvič predstavili ločeno: torej posebej motokros in posebej enduro motocikle. Da bi lahko res dobro preizkusili oranžne terence, so celoten nabor EXC pripeljali v Toskano, natančneje v center Il Ciocco, kjer februarja poteka ena najtežjih enduro dirk Hell's Gate in kjer ima Fabio Fasola šolo terenske vožnje. Ko sem leta 2006 prvič videl skale, prek katerih so plezali (in lomili plastike) tekmovalci, si nisem mogel predstavljati, da bom nekoč tudi sam zapeljal čez … Ja, enduro tereni postajajo vse bolj zahtevni in temu primerno so Avstrijci korenito prenovili paleto EXC.
Kaj je novega? Veliko! Prenovljeni so prav vsi modeli, od brenčečega EXC 125 do bombnika EXC-F 500, pri katerem je oznaka 500 le oznaka – premer in gib bata ostajata enaka kot pri letošnjem modelu. Zvezda (a ne le večera) pa je seveda iz zmagovalnega motokros dirkalnika izpeljani EXC-F 350. Ta naj bi imel idealno kombinacijo moči in okretnosti, zato so s tem strojem in Davidom Knightom ter Johnnyjem Aubertom napadli tudi na svetovnem enduro prvenstvu.
Tristopetdesetica se zares pelje odlično: ravno prav mehko odzivajoč motor ponuja dovolj moči in navora, obenem pa je zaradi 3,5 kilograma manjše teže od 450-kubičnega modela voljan hitro spreminjati smer. Ali je boljši od EXC 450? Verjetno je, a okusi so preveč različni, da bi lahko z gotovostjo trdil, da je prav 350 'kubikov' tista najbolj prava prostornina. Preizkusili smo namreč osem različnih motociklov, in ko sem po končanih testnih vožnjah spraševal druge novinarje, kateri jih je najbolj prepričal, so bili odgovori zelo različni. Če bi lahko vsak enega odpeljal domov, bi verjetno ostali le 200-kubični dvotaktniki in 250-kubični štiritaktniki. Odvisno pač od osebnega okusa in domačega terena: v gorati Italiji se že več let najbolje prodaja EXC 125, v ravni in peščeni Nizozemski pa EXC 300 in 530.
Prav vsi imajo nov okvir in plastike, nova sta (uporabna!) plastična ročaja, ki po vožnji po blatu ne bosta umazana, EXC-F 450 in 500 imata po novem serijsko nameščen ventilator ter manjši in lažji motor z enojnim mazalnim sistemom (olje v menjalniku in motorju ni več ločeno), aluminijasta platišča so srebrna, material za tesnila na vzmetenju je odpornejši … Kaj še? Namesto uplinjačev vse štiritaktnike po novem napaja elektronika! Prvi vtis je zelo dober, saj se motorji odzivajo mehkeje, manj zaletavo, tako da je mogoče plezati z nižjimi vrtljaji. Najbolj očitna sprememba je na EXC 500: vsi, ki pri EXC 530 cenite brutalnost, boste morda razočarani. Motor še vedno trga 'gate', a se na dodajanje plina ne odziva več kot pištola.
V nasprotju z motokros modeli bo zadnje vzmetenje EXC-jev ostalo vpeto naravnost na nihajko, in ne prek 'vage'. Razlog naj bi bil v lažjem in cenejšem vzdrževanju, manjši izpostavljenosti pri plezanju čez ovire in manjši teži. Pa smo pri naslovu: KTM je izdelal lažje motocikle za težje terene.
besedilo: Matevž Hribar, foto: Francesco Montero, Marco Campelli
Koliko so prihranili?
Zadnja nihajka 300 g
Motor (450/500) 2.500 g
Okvir 2.500 g
Napenjalec verige (4T) 400 g
Kolesi 400 g
Protivibracijska gred (4T) 500 g
Nožni zaganjalnik (EXC 125/250) 80 g
Prvi vtis
Videz 4
'MX'-videza se oko hitro privadi, všeč nam niso le grafike Six Days.
Motor 5
Štirje dvo- in štirje štiritaktni motorji predstavljajo popolno paleto. Vbrizg goriva po prvih kilometrih deluje zelo dobro.
Vozne lastnosti, ergonomija 5
Stik z motociklom je izboljšan, gibanje je povsem neomejeno.
Cena 0
Natančne cene ta trenutek še niso znane, pričakujemo pa lahko triodstotno podražitev glede na aktualno ponudbo. Cena za EXC-F 350 naj bi ostala pod devetimi tisočaki.
Prva ocena 5
Konkurenca se lahko začne praskati za ušesi.
Tehnični podatki: EXC 125/200/250/300
Motor: enovaljni, dvotaktni, 124,8/193/249/293,2 cm3, uplinjač Keihin PWK 36S AG, nožni zaganjalnik (možnost električnega za EXC 250/300).
Največja moč: n. p.
Največji navor: n. p.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni, krom-molibden 25CrMo4, dvojna kletka.
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP 48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 335 mm giba, vpetje PDS.
Gume: 90/90-21, zadaj 120/90-18 oz. 140/80-18 za EXC 250 in 300.
Višina sedeža od tal: 960 mm.
Posoda za gorivo: 9,5 l.
Medosna razdalja: 1.471 mm oz. 1.482 mm za EXC 250 in 300
Teža: 94/96/102,9/103,1 kg.
Prodaja: Axle Koper, Motocenter Laba Litija.
Tehnični podatki: EXC-F 250/350/450/500
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 248,6/349,7/449,3/510,4 cm3, vbrizg goriva Keihin EFI, električni in nožni zagon motorja.
Največja moč: n. p./35,4 kW (46 KM)/39 kW (53 KM)/42,6 kW (58 KM)
Največji navor: n. p./37,5 Nm/48 Nm/52 Nm
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: cevni, krom-molibden 25CrMo4, dvojna kletka.
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP 48 mm, 300 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 335 mm giba, vpetje PDS.
Gume: 90/90-21, 140/80-18.
Višina sedeža od tal: 970 mm.
Posoda za gorivo: 9,5 l.
Medosna razdalja: 1.482 mm.
Teža: 105,7/107,5/111/111,5 kg.
Prodaja: Axle Koper, Motocenter Laba Litija.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere