Vozili smo: KTM EXC 2015

20. 11. 2014
Deli

KTM je na vrhu enduro scene močno utrjen, saj mu je očitno uspelo odkriti tisto pravo formulo, ki prepriča terenske voznike po vsem svetu. Na Slovaškem smo preizkusili celotno paleto endurov in ugotovili, da je EXC 350 odličen, celo idealen stroj za enduro!

Preizkusili pa smo domala vse, le na brenčača EXC 125 se nismo usedli, saj nas zaradi strmih in dolgih blatnih klancev ni pritegnil, da bi se tudi z njim zapodili po njih. Teren je bil namreč obupno spolzek, ves prejšnji teden je deževalo in zemlja, ki je še najbolj podobna ilovici, se je v gozdovih spremenila v drsečo brozgo. Še največ oprijema je bilo na mokri travi, ko smo vozili kros po tamkajšnjih pašnikih.

V takšnih razmerah se je predstavnik težke kategorije EXC-F 500 izkazal kot preprosto prevelik za rekreativno rabo. Motocikel je zahteven, v KTM-ovi enduro liniji daleč najtežji v rokah, predvsem pa tako brutalno močan, da drugega kot tretje in četrte prestave sploh ne potrebuje. Na drseči podlagi je bil izjemen izziv, kako spraviti vsaj del te moči na tla in v pospeševanje. Brutalno! Kot nalašč za Primorce, ki nimate veliko dežja in zato večinoma vozite po suhem.

Še bolj kot nabildani mišičnjak nas je zanimala primerjava med EXC-F 450 in EXC-F 350. Prvi je običajno najzanesljivejša izbira, odličen enduro za vse vrste terenov in zelo lepo uravnotežen, ko govorimo o voznih lastnostih in zmogljivostih ter čisti moči. Zato je tudi najbolje prodajan enduro pri nas, o tem ni dvoma. No, EXC 350 je hišni izzivalec nekoliko večjega brata. Ponaša se z močnim motorjem in predvsem z občutno lahkotnejšo voznostjo.

ktm

Po izdatnem premisleku in večkrat­ni neposredni menjavi za krmilom med enim in drugim pa stavimo na manjšo prostornino. Motor je močan, z lepo krivuljo in dovolj navora za plezanje in odločno pospeševanje, predvsem pa nas je navdušil z lahkotnostjo in ubogljivostjo. Za rekreativca je to absolutno idealen enduro motocikel. Profiji bodo lahko izkoristili ves njegov potencial, začetniki pa tudi ne bodo imeli preveč dela sami s seboj in z motociklom, ki bolje odpušča napake kot EXC 450-F. Lep primer, da je 350 hitrejši od 450, imamo v krosu, kjer Toni Cairoli redno zmaguje s šibkejšim motorjem.

Toda KTM ni izboljšal le štiritaktne linije, dotaknil se je tudi dvotaktnikov in jim predvsem izboljšal podajanje moči. EXC 300 je še vedno odlična izbira za vse, ki se radi podajate v ekstreme, za vse manj izkušene pa je nekoliko velik zalogaj. Zato pa EXC 250 z dvotaktnim motorjem ponuja idealno razmerje med maso in močjo. Poleg vsega drugega ima tudi odlične zavore (no, zavore so odlične na prav vseh preizkušenih modelih) in je eden najboljših enduro strojev na svetu, seveda za tiste, ki obvladajo karakter dvotaktnih motorjev. Dvotaktniki se pohvalijo tudi s serijskim električnim zaganjalnikom motorja, kar pride še kako prav v kočljivih trenutkih sredi plezanja čez gozdne ovire. Ampak to je na enduro strojih sicer že standard, ki ga je uvedel nihče drug kot, da, uganili ste – KTM.

KTM s prenovljeno oziroma z malenkostmi osveženo in izboljšano paleto motociklov tako sledi smeri, ki si jo je zastavil. Ne glede na to, kateri oranžni terenski stroj boste izbrali, ne boste zgrešili. Če pa vprašate nas, bi svoj denar položili na zmagovalca EXC 350F, še najraje takega s paketom prestižnejše in kakovostnejše opreme Six-days.

Pripravil: Peter Kavčič