Vozili smo: Piaggio Beverly Sport Touring 350

29. 5. 2012
Deli

Najbolje prodajani Piaggiov skuter z velikimi kolesi je dobil nov motor in kup izboljšav.

bese­di­lo: Peter Kavčič, foto: Tovarna

Prvi skuter z ABS in ASR

Beverly Sport Touring si je zaradi svoje edinstvenosti prislužil zajetno množico privržencev. V desetih letih so jih prodali več kot 300.000! Izboljšati nekaj, kar je že dobro, je vedno največji izziv, zato smo z nestrpnostjo pričakovali, kaj so italijanski inženirji naredili. A prvi kilometri z novim Beverlyjem s 350-kubičnim motorjem so dokazali, da je vedno še nekaj prostora za izboljšave.

Poleg zloščenih detajlov je to prvi skuter s sistemoma ABS in ASR, ki poskrbita za največjo možno varnost. Senzor zazna izgubo oprijema, kadar se zadnje kolo že minimalno zavrti v prazno, in takrat odvzame moč motorju ter tako prepreči zdrs. ASR je sicer možno tudi preprosto izklopiti. ABS deluje prek senzorjev na obeh kolesih; v trenutku ko senzor zazna, da je kolo blokirano prek hidravličnega sistema, servo regulatorja prerazporedi zavorno moč oziroma jo dozira do največje možne meje.

Motor: Zakaj ravno 350 kubičnih centimetrov?

Prav ta model je prvi v seriji, ki je opremljen z novim motorjem. Ta je po zmogljivostih primerljiv s 400-kubičnimi motorji, a po svojih merah in izpustih se povsem sklada z manjšimi, torej 300-kubičnimi motorji. Novi enovaljni, štiritaktni motor z neposrednim vbrizgom goriva, novo večploščno sklopko v oljni kopeli in posodobljenim CVT-menjalnikom zmore 24,5 kW (33,3 KM) pri 8.250 vrtljajih in 32,2 Nm navora pri 6.250 vrtljajih. Stroški vzdrževanja so tako ostali na ravni 300-tke oziroma bodo še nekoliko nižji. Servisni interval bo tako potreben na 20.000 prevoženih kilometrov ali enkrat na leto. Manjša je tudi poraba goriva – skuter naj bi imel kar 330 kilometrov avtonomije s polno posodo za gorivo. Motor bo v celoti nadomestil 400- in 500-kubični motor in ga bodo vgrajevali v skoraj vse svoje hišne modele velikih skuterjev.

Izboljšane so tudi vozne lastnosti

A tehnika ni bilo edino področje izboljšav. Skuter se zdaj pelje bolje, tudi zaradi prenovljenega okvirja in vzmetenja. Pod sedež gresta dve odprti jet čeladi ali ena preklopna integralna čelada, v prostor pred koleni pa lahko pospravite nekaj drobnarij in rokavice.

Seveda ne moremo mimo pregovorno edinstvenega italijanskega dizajna. Ta nadaljuje tradicijo, ki je mešanica elegance in športnosti. Krom se je umaknil, zdaj imajo prvo besedo matirani in krtačeni detajli. V letu 2012 boste lahko izbirali med petimi barvnimi kombinacijami, torej za vsak okus nekaj.

Cena: 5.262 EUR

Iz oči v oči: Grega Gulin
V italijanski Pontederi, kjer so Piaggiev sedež, tovarna in muzej, smo imeli enkratno priložnost testirati Piaggievega Beverlyja 350. Zaradi lepe pokrajine, krasnega vremena in fantastičnega skuterja je bil test pravi balzam za čutila. Pri Piaggiu so zadeli v polno, skuter je skoraj na novo razvit izdelek. Z mesta se dobesedno izstreli, niti malo ni len v primerjavi s 400-kubičnim predhodnikom prejšnje oblike in generacije.

ABS in ASR toplo priporočam, ker se odlično obneseta in dajeta odličen občutek varnosti. Novi Beverly je izredno lepo vodljiv in lahkoten, česar za predhodnika ne morem v celoti trditi, ter postavlja nova merila v svetu srednje velikih skuterjev. Položaj za krmilom je zdaj bolj udoben, neutrujajoč in tudi prostora za noge ne zmanjka. Vleče suvereno do pribl. 100 km/h, potem pa počasi nabira do 130 km/h, kjer se pelje brez težav. Nato kazalec počasi pripleza do 150 km/h, kar je največja hitrost, ki jo zmore z enim potnikom.

Čeprav je skuter namenjen bolj kot ne mestni uporabi, se tudi na podeželskih cestah odlično znajde in je lahko dobra alternativa za nedeljske izlete z boljšo polovico. Verjamem, da bo ob ugodni ceni mešal štrene konkurenci, saj je eden boljših Piaggiev sploh.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj