Vozili smo: Piaggio MP3 500 LT Sport

22. 3. 2016
Deli

Piaggio MP3 je ob svojem prihodu povzročil revolucijo med skuterji in vpeljal povsem novo raven varnosti pri vsakodnevni mobilnosti v velemestih. Z zadnjo generacijo prinaša še več varnosti in tehnologije ter udobja. Lahko ga vozite tudi z izpitom za avto.

Od začetka do danes so jih prodali že 150 tisoč, kar je lepa številka, ki še vedno strmo raste. To čudo na treh kolesih se je prijelo in da takoj na začetku jasno odgovorimo na najpogostejše vprašanje: Da, pelje se super kot običajen maksi skuter, a z ogromno dodano vrednosti na področju varnosti. Spredaj ima par večjih koles (prej 12 palcev, zdaj 13) pač večjo stično površino z asfaltom ali granitnimi kockami, kot če ima skuter samo eno kolo. To se pozna tako pri hitrosti, s katero lahko zavijate, predvsem pa se razlika občuti, ko je podlaga spolzka. Preizkusili smo ga na mokrem asfaltu v polnem nagibu, pa se ni zgodilo nič. To je nekaj, na kar se mora glava motorista privaditi, saj bi z dvokolesnim motorjem v takšni situaciji zelo verjetno že ležal na tleh. Velika pridobitev, ki dopolnjuje dobro delujoče zavore (prednja koluta sta povečana z 240 na 258 milimetrov) in ABS, je ASR oziroma sistem proti zdrsu zadnjega (pogonskega) kolesa. Ta se vklopi, ko je oprijema premalo. Mi smo ga denimo preizkusili, nagnjeni v zavoj prek železnega jaška, in lahko rečemo le, da toplo pozdravljamo novost. MP3 je prvi trikolesnik s tem novim varnostnim pripomočkom.

Ker je vozen tudi z izpitom B-kategorije, ima kar tri vzvode za zaviranje. Desno je ročica prednje zavore, levo zadnje in na desni strani na pragu še nožna zavora, ki je integralna, torej porazdeli zavorno silo tako na prednji par koles kot tudi na zadnje kolo.

Povsem nov okvir zagotavlja boljšo vod­ljivost in stabilnost ter več udobja. Tega na MP3 500 LT Sport res ne manjka, je eden tistih maksi skuterjev, kjer tudi večji motoristi ne bodo imeli težav kam spraviti noge. Edina graja pri ergonomiji je, da je ročica prednje zavore nekoliko predaleč stran za vse s krajšimi prsti. Sicer pa udoben sedež, ergonomija krmila in tristopenjsko nastavljivi vetrobran (žal je treba odviti nekaj vijakov, naklona in višine se ne da spreminjati na pritisk gumba) sestavljajo zelo udobno vozilo za vijuganje po mestu ali tudi kakšno daljšo pot. Takrat boste lahko pod velik in udoben sedež spravili 50 litrov prtljage oziroma vanj varno pospravili dve čeladi.

Ker 500-kubični motor ponudi veliko živahnosti od samega starta pa vse tja do 130 kilometrov na uro, se lahko z njim brez težav odpeljete tudi na resen motoristični izlet. Merilnik hitrosti se ustavi pri 150 kilometrih na uro, kar je za lepo in sproščenih užitkov polno vožnjo dovolj.

Ker gre za sodobni izdelek, ki v ničemer ne zaostaja za svojimi avtomobilskimi mestnimi malčki, tudi MP3 ponuja sodobne, lahko rečemo avtomobilske merilnike, ki postrežejo z vsemi glavnimi informacijami. Komur pa to ne bo dovolj, lahko na USB-vtičnico priključi (ali polni) še svoj pametni telefon in se dodatno poigra s podatki o nagibu, silo pospeševanja, povprečno in trenutno porabo goriva, trenutnim navorom in si pomaga z GPS­navigacijo.

bese­di­lo: Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del