Vozili smo: Piaggio MP3 Hybrid LT 300ie

4. 8. 2010 | Matevž Hribar
Deli

Kraj predstavitve ni naključje. Po Parizu se vozi največ MP3-jev na svetu – samo lani so jih prodali 4.300! Parižani že vedo, zakaj.

Petintridesetkilometrska pot od letališča Charles De Gaulle do središča mesta nam je vzela uro tričetrt, dodatno pa je bila začinjena z manjšo nezgodo: voznik je samozavestno napadal ulice Pariza, medtem ko je neki drugi taksist odprl vrata in pok, je odletela letvica na zadnjih desnih vratih. Nazaj grede ni bilo nič bolje: ura in pol speljevanja in zaviranja, menjavanja voznih pasov in zdolgočasenega zehanja. Med polžjim premikanjem pa vruuum, bzzzzzz, brrrrrr, pring ding ding – nenehno mimo švigajoči dvo- in trikolesniki. Ja, MP3-jev je v Parizu kar veliko.

Prvi hibrid so predstavili lani, in sicer 125-kubičnega, kar je, resnici na ljubo, premalo. Ko gre za običajen dvokolesnik, je osminka litra za šviganje po mestu dovolj, a tu gre že za v osnovi težji motocikel (tri kolesa! ) z dodatno baterijo in elektromotorjem. Zdaj so predstavili še močnejšega brata s 300-kubičnim hišnim enovaljnikom in z 2, 6-kilovatnim brezkrtačnim sinhronim elektromotorjem.

Motor lahko deluje v štirih različnih programih, in sicer hybrid charge (med delovanjem Otto-vega motorja se polni še baterija), hybrid power (k boljšim pospeškom pripomore še elektromotor), electric (izključno električni pogon) ter electric reverse, v katerem se MP3 lahko z uporabo elektromotorja počasi premika vzvratno. Med programi voznik preklaplja z gumbom na desni strani krmila in izbiro potrdi z dolgim pritiskom istega gumba.

Sožitje električne in 'bencinske' energije pripomore k zelo odločnim pospeškom že od začetka premikanja. Medtem ko se sicer močnejši, 400-kubični MP3 'zbudi' šele pri hitrosti 25 do 30 kilometrov na uro, je Hybrid odločen takoj, ko se vozilo začne premikati. Šele pri stotki začne sapa pojemati, največjo hitrost pa je bilo na Elizejskih poljanah težko preizkusiti.

V 'polnilnem' programu so pospeški za odtenek slabši, v popolnoma električnem programu pa je MP3, hja, len. Trije 'konji' in pol ga zmorejo potisniti do premikanja s hitrostjo 40 kilometrov na uro, a le na ravnini – ko se cesta vzpne, je električne moči premalo. Ne dam roke v ogenj, da se je na Ljubljanski grad možno povzpeti le z baterijsko pomočjo … Tovarna sicer navaja do 20-kilometrski doseg in triurno polnjenje popolnoma izpraznjene baterije, v dveh urah pa se napolni do 85 odstotkov.

Takole: drugi hibrid iz italijanske tovarne je boljši iz preprostega razloga – ker je močnejši in tako lažje premika z dodatno baterijo in elektromotorjem otežen paket na treh kolesih. Odgovor na vprašanje, ali je za neslišno premikanje po mestnih središčih (ali ponoči okrog izvoljenkine domačije) in manjšo porabo (obljubljajo celo do dva litra na 100 km) smotrno žrtvovati zajeten evrski kupček in prtljažni prostor, pa za večino uporabnikov ostaja enak: ne. A na Hybrida je treba gledati drugače: v tem trenutku se sicer ne zdi nujno potreben za premikanje množic, a ko se bodo drugi šele zbudili iz sna, bo imel Piaggio že odlično izpopolnjeno tehnologijo! Pravzaprav jo že ima.

Prodaja in tržni delež rasteta

V prvem letu prodaje (2006) so jih na ceste spravili 6.000, leto pozneje že 18.400, v 2005 okroglih 15 tisoč, lani kar 24.100, medtem ko letos kljub splošnemu padcu prodaje le do maja 8.400. MP3-ju raste tudi tržni delež med skuterji nad 50 kubičnih centimetrov, in sicer se je z 1, 3-odstotnega v štirih letih povečal na 11, 1-odstotnega. Hibrid se (pričakovano) ne prodaja najbolje, saj so 125-kubičnih v enem letu ‘splavili’ le 525, pa še to večinoma za testne namene raznih policij in redarstev. V Piaggiu sicer razmišljajo (o podrobnostih razvoja so bili na tiskovni konferenci skrivnostni) o hibridni tehnologiji tudi za preostalo paleto skuterjev, v ponudbi pa se utegne v prihodnosti znajti celo popolnoma električno gnano vozilo.

Prvi vtis

Videz 3/5

Kljub prijetni športno-elegantni obliki si več stvor na treh kolesih ne zasluži. Kakovost izdelave je na zelo visoki ravni!

Motor 5/5

Zelo dober (edini! ) rezultat spajanja dveh pogonov. Tristokubični motor je pametna izbira, saj je 125 'kubikov' za težek hibrid res premalo. Električni motor bi lahko bil močnejši.

Udobje 4/5

Z velikim sedežem, dobro vetrno zaščito (na voljo več različno velikih vetrobranov) in zadostno prostornostjo se uvršča v vrh udobnosti na cesti. Par koles spredaj 'pobere' več grbin kot enosledno vozilo, a vzmetenje dobro opravlja svojo nalogo. Prtljažni prostor je pri Hybridu žal močno okrnjen.

Cena 1/5

Človek mora imeti zelo tehten razlog, da upraviči nakup tako dragega skuterja, zato bodo običajni uporabniki še naprej podpirali naftne mogotce.

Prva ocena 4/5

Tri kolesa imajo svoje prednosti in slabosti, enako velja za hibridni pogon. A če odmislimo mototaksije (v Parizu imajo Gold Winge), je to za nekoga, ki nima izpita za motocikel, zagotovo najhitrejše mestno prevozno sredstvo.

Piaggio MP3 Hybrid LT 300ie

Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 278 cm?

Največja moč: 18, 2 kW (25 KM) pri 7.500/min (bencinski motor in elektromotor skupaj)

Največji navor: 27, 5 Nm pri 3.500/min

Prenos moči: samodejna sklopka, variomat

Okvir: jeklen cevni

Zavore: spredaj 2 koluta ? 240 mm, dvobatni zavorni čeljusti, zadaj kolut ? 240 mm, dvobatna zavorna čeljusti, ročna zavora na zadnjem kolesu

Vzmetenje: spredaj paralelogramska prema, dva blažilnika, zadaj dvojni blažilnik

Gume: 120/70-12, 140/60-14

Višina sedeža od tal: 780 mm

Posoda za gorivo: 12 l

Medosna razdalja: 1.490 mm

Teža: 257 kg (suha)

Zastopnik: PVG, Vangalenska cesta 14, 6000 Koper, 05/629 01 50, www.pvg.si.

Matevž Hribar, foto: Milagro, Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj