Vozili smo: Piaggio MP3 Yourban 300

Nizanje dolgih vijugastih krivin v eno samo neprekinjeno gibanje je nepopisen užitek, kot zen, ki te omamlja. Karving, jahanje valov ali polaganje ovinkov, vedno gre na koncu za isto stvar, občutek, ki ga z besedami težko opišeš.

21. 3. 2011

Ni naključje, da je možakar z urejeno bradico in pričesko ter v Armanijevi obleki pred novinarsko smetano v mondenem Cannesu, filmski prestolnici Evrope, predstavil ključne lastnosti novega Piaggievega MP3-ja, ki so mu nadeli pomenljivo ime Yourban. Eden prvih 'slajdov' predstavitve je prikazoval nasmejanega smučarja, ki na snežnih strminah polaga ovinek v globokem nagibu, kar je (skoraj) vsa poanta MP3-ja, tega revolucionarnega trikolesnika, ki je svet maksi skuterjev postavil na glavo. Do zdaj so pri Piaggiu z njim nagovarjali prestižnejše kupce, ki jim ni bilo težko odšteti šest tisočakov za skuter, torej toliko denarja, kolikor stane že povsem soliden motocikel 600-kubičnega razreda. Številke povedo svoje: leta 2006 so jih prodali 6.000, lani pa 10.800. V Franciji je na primer najbolje prodajan model v segmentu GT, torej luksuznih maksi skuterjev.

Medtem ko so sprva merili le na moške uporabnike, je z Yourbanom zgodba malce drugačna. Z bolj mladostnim videzom in nižjim sedežem privabljajo tudi ženske, ki se v tujih velemestih po vsakodnevnih opravkih pogosto vozijo s skuterji.

Yourban brez hidravlične blokade koles, ki poskrbi, da pred semaforjem le stisnete gumb in skuter stabilno obmiruje na treh kolesih in se ne nagne levo ali desno, je namreč kar 27 kilogramov lažji od klasičnega MP3-ja. Če je opremljen s tem hidravličnim paketom, pa je razlika v teži 15 kilogramov. Je tudi krajši, natančneje, medosna razdalja je za 50 milimetrov krajša, kar pomeni tudi boljšo okretnost, manjši rajdni krog in bliskovitejše vijuganje med ovirami (beri: stoječimi avtomobili) v jutranji ali popoldanski mestni gneči.

Ne nazadnje pa je tudi cenejši in prav zato dostopnejši vsem, ki jih mika učinkovitejša mobilnost v mestnem in primestnem prometu. Sicer pa je tako, da v 300-kubični izvedbi štiritaktni enovaljnik razvije dovolj moči in navora, da se lahko z njim brez pomislekov odpravite na lep izlet v dvoje na obalo ali drugo vam ljubo destinacijo. Z največjo hitrostjo 130 km/h je namreč povsem dovolj hiter, da se boste v prometu lepo znašli. Tudi pospešuje solidno, vsekakor hitreje kot povprečen slovenski avto. Nedvomno pa porabi trikrat manj goriva, s čimer privarčujete pri mesečnem proračunu in poskrbite za miren spanec okoljevarstvenikov. Prav zanima nas, kdaj bodo mestni veljaki (z Zoranom na čelu) ugotovili, da je lahko subvencioniranje takega skuterja rešitev marsikatere zagate s prenatrpanim prometom v večjih mestih. Z malo cinizma pa lahko spomnimo še Boruta, da ima Piaggio kot prvi na sceni skuterjev uporaben hibrid, saj bi lahko kot glavni državnik naredil kaj za izboljšanje zraka, ki ga v mestih vdihujemo.

Ta poziv k vsesplošni mobilizaciji naroda, da naj s štirih koles presedla na tri kolesa, ni povsem iz trte izvit, saj je MP3 daleč najvarnejši skuter. Varnosti v korist šteje za 20 odstotkov bolj učinkovito zaviranje, saj ima spredaj par koles, ki ob stisku ročice zavore dobro zagrabita v koluta, in to ne glede na to, ali je asfalt suh ali moker. Teoretično in vsaj za zadaj praktično (saj nam ga ni uspelo 'skipati' na tla pri zaviranju) tudi med paničnim zaviranjem ne more priti do napake in padca. Vrhunski dokaz o varnosti si lahko ogledate že na otvoritveni sliki, na kateri je lepo razvidno, da smo ga položili do roba, ki ga dovoljujejo gume (no, ups, celo malo čez), in to na mokrem asfaltu. Na sicer pregovorno s soncem obsijani francoski Azurni obali nas je konec februarja močil dež in tako zagotovil idealne razmere, da razkrinkamo Italijane, če njihove trditve ne bi držale. No, takega nagiba na mokrem ne zdrži noben motocikel in Piaggiu lahko le čestitamo za vrhunsko zamisel. Japonci se verjetno le praskajo za ušesi in tuhtajo, kako da se oni tega niso spomnili že prej.

Ob dobri vetrni zaščiti in s tem tudi zaščiti pred dežjem je takle MP3 uporaben skoraj vse leto. Z lameliranimi zimskimi gumami, ki jih prodaja Sava, bi si upali z njim tudi v sneg in prepričani smo, da ne bi bili najpočasnejši v mestnem prometu. Le ogrevane ročice bi si še dokupili.

Ob solidno velikem prtljažniku, kamor pospravite par jet čelad ali nekaj 'špecerije' iz trgovine, je Yourban izjemno vsestransko uporaben skuter. Tudi njegove mere prav nič ne presegajo ustaljenih standardov, tako da se z njim enako urno sprehodite skozi gnečo kot na klasičnem dvokolesnem skuterju. V letošnjem letu že ponujajo pet barvnih različic rdečega, črnega, sivega, belega ter mat sivega, cenovno pa se sukajo med 4.500 in 6.000 evri, odvisno od motorjev, saj sta na voljo sodobna štiritaktnika s 300 in 125 kubičnimi centimetri, ter seveda opreme.

Lahko bi rekli, da bo konkurenca kar malo zardela, ampak ko pogledamo seznam drugih skuterjev in to, kar ponujajo, se vprašamo: Katera konkurenca?

Piaggio se lahko le zahvali brihtni glavi, ki je predlagala, da nekoliko predragega MP3 naredijo še v bolj ljudski različici. Verjamemo, da jih bomo vedno več videli tudi na naših cestah.

besedilo: Peter Kavčič foto: Piaggio, Marco Campelli

Prvi vtis

Videz 4

Videz je bilo najtežje oceniti. Nam je sicer všeč, vendar se številni še niso privadili pogleda na par sprednjih koles, vsekakor pa mu do čiste petice zmanjka za mišjo dlako.

Motor 4

Za 300 'kubikov' je to povsem solidno motoriziran skuter, vedno pa bi prišel prav še kakšen 'konjič' več.

Udobje 4

Za povprečno rasle ali za tiste s kratkimi nogami je Yourban kot ulit, dolginom pa bo morda nekoliko pretesen v predelu nog. To je edina omejitev, ki je rezultat zasnove skuterja s parom koles spredaj.

Cena 5

Za ta denar dobite ogromno: videz, imidž, varnost, kakovost, garancijo in dobro servisno mrežo ter zelo uporabno prevozno sredstvo.

Prva ocena 4

Ob takem izdelku se klasičnim mestnim skuterjem ne piše prav dobro. Yourban je prišel na trg v pravem trenutku in upamo se mu napovedati svetlo prihodnost.

Tehnični podatki

Cena: 6.200 EUR

Motor: enovaljnik, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 278 cm3, enojna odmična gred in 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: (22, 4 KM) pri 7.500/min.

Največji navor: 23, 2 Nm pri 6.500/min.

Prenos moči: brezstopenjski, variomat.

Okvir: jeklen cevni okvir.

Zavore: spredaj dva koluta ? 240 mm, dvobatne zavorne čeljusti, zadaj kolut ? 240 mm, dvobatna zavorna čeljust.

Vzmetenje: spredaj in zadaj par teleskopov, hidravlična nastavitev prednapetosti na zadnjem paru.

Gume: 110/70-13, 140/60-14.

Višina sedeža: 780 mm.

Posoda za gorivo: 10, 8 l.

Medosna razdalja: 1.440 mm.

Teža: 206 kg (194 kg v osnovni izvedbi).

Zastopa: PVG, d. o. o. Koper, 05/625 01 50, www.pvg.si