Vozili smo: Sea-Doo RXP-X 260 RS in RXT-X aS X RS 260

23. 8. 2013 | Matevž Hribar
Deli

A zakaj bi človek potreboval vodni skuter z 260 'konji'? Izključno in samo zaradi zabave.

V Boki Kotorski, največjem jadranskem zalivu, raste Porto Montenegro, ekskluzivna marina za megajahte. Če ne veste, kam bi (vsaj začasno) privezali svojo barčico, odklikajte na www.portomontenegro.com in preverite razpoložljivost 185 privezov.

Ponudbo marine za petičneže, ki je deloma še v fazi pozidave, bo dopolnjeval center za izposojo vodnih skuterjev in športnih gliserjev Sea-Doo, ki jih v Črni gori trži in prodaja slovensko podjetje Ski&Sea. Ob odprtju 'rental centra Watersports of Montenegro' smo imeli priložnost preizkusiti večino letošnjih novosti, med drugim prenovljena vodna skuterja RXP in RXT.

Glavno razliko med njima sporoča številka o dovoljenem številu potnikov: medtem ko lahko z modelom RXT na škampe zapeljete dve gospodični, ima bolj športni RXP za voznikom prostor le za enega potnika.

Brutalno močan motor je v obeh primerih enak, tako kot vodna zavora, s pomočjo katere se zavorna pot pri polni hitrosti s 70 zmanjša na le 30 metrov. Pri proizvajalcu BRP so mnenja, da je taka zavora podobno revolucionarna, kot je bil pred leti ABS na motociklih. Zavoro upravljamo z ročico na levi strani krmila, ki obenem pri mirujočem skuterju deluje tudi za aktivacijo vzvratne vožnje.

vodni skuter

Prav tako je pri obeh mogoče tristopenjsko nastavljati stabilizatorja na zadnjem delu trupa, s čimer lahko plovilu spreminjamo vozne lastnosti od bolj stabilnih do bolj igrivih. V celoti je spremenjena tudi oblika dna – pravijo, da je skuter zdaj okretnejši in da lepše drži smer v zavoju. Ker prejšnjega modela nisem imel možnosti preizkusiti, navedbe težko komentiram, a vsekakor je glede na težo in velikost male vodne formule vodljivost navdušujoča.

Razlika med RXP in RXT? Vsekakor občutna. Športni skuter kaže večjo voljo do hitrih sprememb smeri in 'polaganja' zavojev ter zaradi drugače oblikovanega sedeža in plastik ponuja boljši stik telesa (nog) s plovilom. Če torej iščete športni rekvizit in ne bo tretjega, ki bi bentil na obali (ali jahti), priporočamo model RXP.

Po vožnji so me spraševali, ali lahko potegnem vzporednico s svetom motornih dvokoles. O, seveda: pri obeh s krmilom upravljaš vozilo/plovilo, ki v prvi vrsti omogoča predvsem užitek. No, če smo povsem odkriti – tudi avtomobil za obstoj človeka ni nujna dobrina ...

Pogruntavščina s Krka: popoln nadzor nad izposojo

Ototrak se imenuje sistem, v celoti razvit na Hrvaškem, natančneje na otoku Krk. Hrvaški trgovec s plovili Sea-Doo Ivan Otulić je za lastne potrebe s pomočjo strokovnjakov razvil aplikacijo za nadzor in upravljanje najetih vodnih skuterjev.

Sistem s pomočjo navigacijskega sistema in prenosa podatkov prek mobilnega operaterja samodejno nadzoruje najete vodne skuterje: preprečuje divjanje v bližini obale, zmanjša hitrost, ko se dva prehitra skuterja približata na manj kot 50 metrov, in omogoča pregledno statistiko oddaje plovil. S pomočjo aplikacije za iPad lahko upravljavec najem vodnih skuterjev nadzira tudi na daljavo.

Cena enote za en skuter znaša 850 evrov. Povprašajte prek e-poštnega naslova info@oto-nautika.hr.

Tekst: Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj