Vozili smo: Sherco trial in enduro 2013

24. 1. 2013 | Peter Kavčič
Deli

Sherco je ime, ki ga povprečen slovenski motorist ne povezuje z motociklizmom. Tisti, ki se navdušujejo nad trialom in endurom, pa ga zelo dobro poznajo.

Iz Avto magazina 02/2013.

besedilo: Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič, tovarna

Ta mlada francosko-španska znamka si je namreč v desetletju zgradila močno ime v trialu, ta vzorec pa vztrajno kopirajo tudi v enduru. Šli so celo tako daleč, da so na trg poslali križanca med trialom in endurom, ki so ga poimenovali kar X-Ride.

Zanj pravijo, da ne pozna omejitev, in če dobro pomislimo, je kar precej resnice v tem. Lani smo ga že preizkusili, test pa si lahko preberete na www.moto-magazin.si (video, vzporedni test). Za sezono 2013 prav X-Ride ostaja popolnoma nespremenjen. Je tako unikaten, da ga ne moremo stlačiti v nobeno kategorijo, vemo le, da lahko s svojim dvotaktnim 290-kubičnim motorjem, ki je izpeljanka tistega za trial, prepleza kakršnokoli oviro, z njim pa se lahko zapeljete tudi na kavo ali zjutraj, ko vsi drugi še spijo, prvi odbrzite v gozd na tisto skrivno mesto, kjer rastejo najlepši jurčki.

Ker je tih in obut v nežne gume za trial, za seboj ne boste puščali sledi, še manj pa koga motili z ropotom. Ker ta reč ne tehta več kot 87 kilogramov, je odličen nadomestek mopeda ali skuterja za na vikend ali ko se odpravite z avtodomom na potep. Kot se je izkazalo že na našem testu in tudi na testiranju modelov 2013 na Vranskem, ni ovire, ki je X-Ride ne bi premagal. Čez hlode ali betonske bloke skoči s tako lahkoto kot trial, na počasnejših ovinkih pa bo že zelo blizu tekmovalnemu hard enduro modelu. Tu mu sicer zmanjka nekaj hitrosti in natančnosti v menjalniku ter agresivnosti in moči, da bi postregel z brutalnim pospeškom, kot smo ga vajeni pri sodobnih endurah.

Pohvalimo pa lahko njegovo trdoživost, saj oprosti še tako nerodne padce, ter odlično vzmetenje, s katerim dokazuje, da na njem niso varčevali s kakovostnimi komponentami. S ceno 5.800 evrov je to zanimiva alternativa za vse, ki se želijo na terenu rekreirati ali pa postati ekstremni enduro plezalec čez najbolj nemogoče ovire.

Bistveno bolj specializirana in točno opredeljena pa sta modela za trial in enduro. Sherco sicer ponuja popolno paleto štiritaktnih hard enduro motociklov s prostorninami 250, 300, 450 in 510 kubičnih centimetrov delovne prostornine, a najbolj vroča sta modela z najmanjšima prostorninama. Lani, ko smo v Andori preizkušali takrat popolnoma nova modela SE 250i in SE 300i, nismo mogli skriti navdušenja nad odličnim paketom. Za sezono 2013 pa so ta modela še izboljšali. Tako je krivulja moči še bolj izpopolnjena in razlika med izbiro programa delovanja motorja še večja.

S pritiskom na gumb lahko izbirate med agresivnim značajem za dirke ali pa med mehkejšim značajem za bolj turistično in manj utrujajočo vožnjo. Medtem ko so na 250-kubičnem motociklu spremenili le glavo motorja in olajšali košaro sklopke, so na Tristotki kar močno posegli v samo zasnovo. Tako ima povsem novo glavo, odmično gred, ojačeno glavno gred, lažjo sklopko in spremenjen izpuh. Tako so zmanjšali tudi zavorni učinek motorja pri odvzetem plinu.

Obema modeloma so še nekoliko dodelali okvir, vse z namenom, da zagotovi potrebno togost, ki pa hkrati še dopušča vpijanje sunkov in posledično nujno potrebno udobje na dolgih enduro vožnjah. Nova geometrija omogoča tudi manjši rajdni krog. Pohvaliti moramo kakovostno izdelavo in komponente, saj je vse lepo na svojem mestu, tako da nam Shercovi modeli za enduro niti ne dovolijo, da bi nad njimi vihali nosove. Edini pomislek smo imeli glede sprednje zavore, ki bi lahko bila malenkost močnejša, medtem ko bi zadnji odvzeli nekaj agresivnosti.

Nekaj privajanja zahteva le še širina hladilnikov, ki pa ni tako moteča, da bi to šteli kot pomanjkljivost. Za vse, ki stavijo na brezkompromisnost, ima Sherco v svojem modrem rokavu še enega asa, ki so ga poimenovali s preprosto besedo 'racing'. To pomeni, da je WP-jevo vzmetenje, ki v tem primeru nadomesti Sachsove vilice, še izboljšano in prilagojeno dirkaškim zahtevam, za dodatno varnost pa skrbita ščitnika rok in ščitnik motorja. V takšni konfiguraciji vas bo SE 300i, ki je najbolj univerzalen enduro stroj, stal 8.649 evrov, v standardni izvedbi pa 8.449 evrov. Za Dvestopetdesetko pa pri trial.si zahtevajo še 150 evrov manj. Na koncu je naš izbor vsekakor motor s 300 kubičnimi centimetri.

In za konec še nekaj besed o novostih na modelih za trial. Te so v zadnjih dveh letih korenito spremenili in za sezono 2013 so v francosko-katalonski navezi pripravili spremembe predvsem na področju dizajna, okvirja, vzmetenja in zavor. Motorji so v modelih za trial ostali skoraj nespremenjeni. Izbirate lahko med 80, 125, 250, 290 in 300 kubičnimi centimetri, s tem da je glavnina razvoja in prodaje usmerjena na najmočnejši model, ki je tudi najbolj priljubljen tako pri tekmovalcih kot pri rekreativnih voznikih. ST2.9 (290 kubičnih centimetrov) je tako dobil malenkostno izboljšano glavno gred in ohišje, ki je zdaj še bolj umaknjeno, da se ob srečanju s podlago ali ovirami ne poškoduje ohišje motorja.

Nove so tudi nastavitve uplinjača in termodinamika v valju teh neuničljivih dvotaktnih motorjev. Sicer pa so trial modeli drugačni že od daleč. Modro-bela kombinacija sicer še vedno prevladuje, z rumeno barvo in novimi grafikami pa so poskrbeli za modernejši in še bolj agresiven viedz. Sherco ob praznovanju 14. obletnice izdelave motociklov ne skriva svojih apetitov v športu in se lahko pohvali z najperspektivnejšo ekipo, Albertu Cabestanyju se je namreč pridružil komaj 19-letni Pol Tarres, nečak legendarnega Jordija Tarresa, sedemkratnega svetovnega prvaka.

Veliko pozornosti so namenili okvirju in vzmetenju, ki zdaj zagotavljata tistim, ki to znajo, da se prek dih jemajočih ovir poženejo s še večjim zaupanjem v tehniko. Pri iskanju optimalnih rešitev so šli celo tako daleč, da so na motocikle namestili nastavljive stopalke, tako da si jih vsak trialist prilagodi glede na svoje potrebe. To je nekaj, česar začetniki ali nedeljski trial vozniki ne potrebujemo, najboljšim pa taka malenkost pomeni veliko. Čeprav trial ni ravno šport, kjer so prisotne velike hitrosti, pa so veliko dela namenili tudi izboljšavam sprednje in zadnje zavore.

Te boste zdaj lahko nadzirali še natančneje, z bolj prefinjenim občutkom. Ker gre za visoko kakovostne specialke, to seveda tudi nekaj stane. Najbolj priljubljen model ST2.9 stane 5.999 evrov, 250-kubični 5.749 evrov in 125-kubični model 5.349 evrov. Če pa si zaželite trial, s katerim boste lahko zapeljali tudi na cesto, pa vas tak stane še dobrih 150 do 300 evrov več.

Naj za konec omenimo, da si pri zastopniku za Sherco poskrbeli za pooblaščene servise in hitro dobavo nadomestnih delov, tako da če gre kdaj kaj narobe na terenu, to še ne pomeni novih sivih las na glavi zaradi čakanja na polomljen kos. Dodaten velik plus k celotni zgodbi, ki jo pri nas pelje Sherco, pa dodajamo tudi zaradi dejstva, da je zastopnik hkrati tudi sam trialist in enduro voznik, ki z veseljem pomaga z nasveti, ko jih potrebujete.

Sredi letošnjega leta lahko pričakujemo še eno veliko novost, in sicer dvotaktni hard enduro model z 250 in 300 kubičnimi centimetri in morda celo z vbrizgo goriva, vsekakor pa z električnim zaganjalnikom. Motocikel bo po napovedih najlažji na trgu enduro specialk, saj želijo nadaljevati ta pristop tudi v konkurenci dvotaktnih enduro motociklov.

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere