Za en dan bi lahko dobil na preizkus dva nova 800-kubična Tigra. Hm, na koledarju je še vedno januar in ravno te dni je bilo zjutraj spet treba praskati led s stekel. Hej, Stanovnik je letos v Čilu dirkal pri minus enajstih! Ja, pridem.
Naj zapišem, da so ti vtisi sveži ali vroči? Oboje. Ampak zrak, asfalt in gume so bili pa mrzli. In oba motorja popolnoma nova, z nič prevoženimi kilometri. Zato, prosim, ne pogrešajte vtisov o delovanju vzmetenja pri naglem zaviranju v zavoj ter o zmogljivostih trivaljnika, tik preden veselje pokvari blokada. Med utekanjem sveže tehnike se tega ne počne.
Namesto dveh (osnovni in XC) so leta 2015 na voljo kar štiri različice malega Tigra (malega zato, ker ima Triumph v ponudbi še 1.050 in 1.200-kubičnega): XR je 'običajna', torej za ceste primerna različica, XC pa je s kolesi z naperami in vzmetenjem WP namenjen občasnim izletom zunaj asfalta. Če poleg dveh velikih tiskanih črk opazite še mali iks (črko x), pa to pomeni, da je Tigerček opremljen še s tempomatom in možnostjo izbire med štirimi načini odziva agregata (Rain, Road, Sport in Off-Road) ter tremi načini vožnje (Road, Off-Road in voznikov osebni program). Pri menjavi teh programov se prilagajajo sistemi ABS (protiblokirni), TTC (protizdrsni) in način odziva motorja, ki je z ročico plina povezan prek električne žice (ride by wire). Če ste domači s Triumphovim načinom sprehajanja po potovalnem računalniku, boste reč hitro usvojili, sicer pa naj vam pri izbiri dežnega programa pomaga vnuček.
Kaj sem ugotovil med vožnjo pri temperaturi med petimi in desetimi stopinjami Celzija? Da mi položaj sedenja (in stanja!) za krmilom modela XCx ustreza veliko bolj kot na bratcu XRx, saj se na 'terenskem' sedi više in z manj pokrčenimi koleni. Vrstni trivaljnik je vsaj tako prožen kot v prejšnjem Tigru (v naselju brez težav krmarite v šesti prestavi), menjalnik je z eno besedo odličen (menda so ga vzeli kar iz Daytone 675). Odziv na desni ročici je hiter in brez zamujanja, enako lahko ocenim delovanje protizdrsnega sistema, ki v terenskem programu dovoljuje nekaj drsenja zadnje gume. Stikali za potovalni računalnik in tempomat bi bili lahko bolje dostopni (delno so krive zimske rokavice!). XRx ima ročno nastavljivo vetrno zaščito, XCx pa ne. Ta je solidna in seveda še zdaleč ne tako kraljevska kot na Tigru 1200.
Veste, v čem je poleg položaja sedenja največja razlika med bratoma Tiger? V vzmetenju! Avstrijska tovarna WP je poskrbela za bolj usklajeno delovanje prednjega in zadnjega vzmetenja, za natančnejše dušenje in posledično za stabilnejšo lego na cesti.
Če vam dovolijo boljša polovica, mesečni dohodek in dolžina loka med obema petama, izberite XC.
besedilo: Matevž Hribar, foto: Matevž Hribar