Vozili smo: Vespa Sprint

Pri italijanskem Piaggiu v zadnjem času precej pogosto predstavljajo svoje novosti. Njihov najnovejši izdelek, Vespo Sprint, smo imeli možnost voziti tam, kjer je Vespa doma – po ulicah večnega mesta. V Rimu.

Vozili smo: Vespa Sprint (foto: tovarna) tovarna
30. 5. 2014

Pred tem smo bili lani jeseni v Barceloni, kjer smo preizkušali model Primavera. No, pri Piaggiu pravijo, da je Sprint najnovejše opredmetenje Vespine ideje in Primaverina evolucija. Jah, v 60. letih je svet preplavila ideja o vesoljni ljubezni, prijateljstvu med ljudmi in svobodi. Morda prav zaradi morije, ki se je takrat dogajala v Vietnamu, kdo ve.

Svoboda se je merila tudi z možnostjo neomejenega, neodvisnega in neoviranega potovanja, premikanja od točke A do točke B, brez cijazenja in drenjanja v avtobusnih ali vlakovnih masovkah. Evropa je takrat že prebrodila bolečino druge svetovne vojne, mladi so postajali ekonomska kategorija in prav Vespa je bila nalašč zanje. Bila je poceni.

vespa

Hej, z njo si se lahko vozil v službo, šolo ali na faks, za konec tedna pa si z bejbo špricnil kam na lepše. Recimo do morja ali nekam stran od zateženih starcev. Mobilnost in svoboda do takrat še nikoli nista bila tako poceni in Vespa, to majhno, vsestransko, trpežno in poceni dvokolo, je pomenila prav to. In postala je pramati vseh današnjih skuterjev.

Urbana zgodba

V naslednjih 50 letih je Vespa z odraščajočimi in zorečimi mladci vred postajala način življenja in (večidel) mestno prevozno sredstvo, predvsem v sredozemskem bazenu držav. V zadnjih letih je presegla status prevoznega sredstva  – danes pomeni 'lajfstajl'. Tudi tale Sprint je doma v mestu, pač v duhu družinske tradicije in genov. Po nagnetenih ulicah prometno anarhičnega Rima, kjer je dodatno zmedo zakuhal še obisk Obame, smo vozili model s 125-kubičnim štiritaktnim motorjem (v ponudbi sta tudi dvo-in štiritaktna 50-kubična), ta je bil kos vsem manevrom, ki jih mestno slalomiranje zahteva.

Morda je le malce premalo poskočen, a v rokah kakšne napedenane bejbe vendarle dovolj spodoben in sposoben. No, takšne bejbe ne zanima preveč, da je nov jekleni okvir še bolj tog, da so kolesa 12-palčna, da je vzmetenje prenovljeno in da je motor ekološko čist ter da proizvaja za 40 odstotkov manj vibracij (no, oba zadnja podatka sta zanjo vendarle pomembna).

vespa

Bo pa zagotovo navdušena nad dizajnom, novimi barvnimi odtenki (ob rdeči, beli in črni še kurjaško rumena in globoko modra), oglato sprednjo lučjo, kombinacijo analogne in digitalne armaturke ter večjim odlagalnim prostorom pod sedežem. Predvsem pa ji bo všeč množica dodatkov, ki jih Piaggio ponuja – od torbic do oblačil in čelad. Vse v slogu. Da ne bo pomote, Sprint je Vespa tudi za možakarje, predvsem za tiste, ki jih navdušuje dizajn, moč ideje in tisto nekaj več.

Ko se zapeljete po Rimu, mestu zgodovine, in ko z Vespico slalomirate skozi gost promet, spoznate njeno pravo vrednost. Lahkotna in okretna je, prijazna do uporabnika. Kakovostno narejena in dizajnersko vpadljiva. Nimate težav s parkiranjem,  s skromno porabo. In veste, to je dvokolesnik z dušo. Zato v današnjem svetu plastične hiperprodukcije toliko bolj izstopa.

Besedilo: Primož Jurman

Podatki

Model: Vespa Sprint 125

Motor (zasnova): enovaljni, štiritaktni, prisilno zračno hlajeni, 124.5 cm3, enojna odmična gred, trije ventili v glavi, vbrizg goriva PFI
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 7,9 kW (10,7 KM) pri 7.700/min.
Največji navor (Nm pri 1/min.): 10,4 Nm pri 6.000/min.
Prenos moči: samodejna suha sklopka, variomat.
Okvir: jeklena pločevina.
Zavore: spredaj kolut Ø 200 mm, zadaj boben Ø 140 mm.
Vzmetenje: spredaj enojna roka, blažilnik, zadaj nihajna roka, enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost.
Gume: 110/70-12, 120/70-12.
Višina sedeža od tal (mm): 790 mm.
Prostornina posode za gorivo (l): 8,0 l.
Medosna razdalja (mm): 1.340 mm.
Prodaja:PVG d.o.o.