Na predstavitvi prenovljene MT-07 v okolici španske Malage nas je v času 'ledenega alarma' v Sloveniji pralo pri okoli osmih stopinjah Celzija. Zakaj motocikel, ki naj bi ga številni dnevno uporabljali za vožnjo v službo, nima ogrevanih ročic?
Težko bi rekli, da je bilo s sedanjim MT-07 karkoli narobe: vozijo ga novopečeni motoristi, mlade in manj mlade motoristke in tudi kak izkušen bajker, ki je prerasel dneve grmenja in si je zaželel nov motor za pameten denar; pridno ga uporabljajo v avtošolah in podjetjih, ki ponujajo najem motociklov. Najbolj je zanimiv podatek, da naj bi kar 70 odstotkov lastnikov MT-07 uporabljalo za vsakodnevno vožnjo na delo (Angleži temu rečejo commuting), torej namesto avtomobila ali celo skuterja.
Temu se ne čudim: za krmilom se sedi v precej pokončnem položaju, v rokah pa se motocikel vede kot malo večji moped ali, da ne bomo žaljivi, kot supermoto. Le da se MT-07 prav nič ne brani daljšega izleta. Brez zadržkov lahko zapišem, da gre za dober koncept.
A Japonci želijo železo kovati, dokler je vroče, zato si je motocikel zaslužil osvežitev: glavna in očem tudi najbolj skrita novost je zdaj nekoliko bolj čvrsto vzmetenje. Paket glede na (cenovni) razred, v katerega spada, svoje delo opravlja zelo solidno – motocikel se pusti natančno voditi in na dobri cesti tudi pri višji hitrosti ohranja varno stabilnost. Se pa sprednje vilice pri zaviranju še vedno rade (malo preveč) potopijo, medtem ko vas bo zadnji blažilnik na kratkih grbinah v ta zadnjo sunil kot kak športni motor. Toda če ste imeli izkušnjo s prejšnjim MT-07, boste občutili spremembo na bolje.
Spogledovanje z MT-09
Potem so tu še novi plastični deli okrog posode za gorivo in nova sprednja luč, s čimer se 07 spogleduje z videzom zmogljivejšega modela MT-09. Nekoliko je spremenjen tudi položaj motorista, pri čemer bi se obregnil le ob širino oziroma obliko krmila – tisti s 180 centimetri višine ali več razmislite o krmilu, ki vam bo omogočal naravni, pokončni položaj komolcev. Serijsko je pač takšno, da ustreza tudi damici. In prav to, da Yamaha ustreza motoristom vseh spolov in mer, je dober recept, da se bo zelo verjetno dobro prodajala še naprej. Na voljo bo v treh barvah: modri, črni in 'nočno fluorescentni', kot pravijo takšni s kričeče rumeno-zelenimi kolesi.
Kajne, kako je motociklizem lahko preprost? V razmerah, kot smo jih imeli na preizkusu, sem bolj kot moč, motorne programe, nadzor proti zdrsu in podobne novotarije pogrešal ogrevane ročice. Ampak, saj vem, tudi konkurenca jih v tem cenovnem razredu nima.
Cena: v Sloveniji bo za prenovljeno MT-07 treba odšteti 6.790 evrov.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere