Vozili smo: Yamaha MT09 Tracer

Yamaha z modelom MT09 Tracer predstavlja povsem nov motocikel, ki združuje najboljše iz več različnih motorističnih segmentov.

Vozili smo: Yamaha MT09 Tracer (foto: tovarna) tovarna
29. 5. 2015

Športni pečat mu daje motor, ki je neverjeten. Močan, prožen, nabit z navorom dopušča, da se skoraj ves čas vozite v šesti prestavi. Takšnega motorja nima nihče in tu si Yamahini inženirji zaslužijo največjo pohvalo. Motor od 50 kilometrov na uro med vožnjo v naselju med pospeševanjem povleče brez cukanja, čudnega oglašanja ali kakršnegakoli obotavljanja. Zaradi tega je motor odličen tako za športni kot touring del karakterja celotnega motocikla. Motor 850 kubičnimi centimetri s 115 'konji' in 85 njutonmetri navora nas je navdušil.

Trije valji z oznako CP3, ki vžigajo z zamikom kot pri Yamahi R1, poskrbijo za linearno krivuljo moči in navora, podobno kot pri dvovaljnikih, le da trije valji zapojejo s športnim tonom, ko odpremo ročico plina. Ob tako dinamičnem pogonskem agregatu, ki mu s pritiskom na gumb lahko določate tudi značaj (umirjen za tekočo lagodno vožnjo ali športen za dinamično ubiranje ovinkov), morajo biti druge komponente seveda na enaki ravni, če želimo zadovoljnega voznika. Kompakten okvir, odlit iz aluminija, je tog in niti za hipec ne dovoli zvijanja ter ob odličnem vzmetenju sestavlja kompaktno šasijo kot pri športnem motociklu.

S Tracerjem bi se brez pomisleka upali zapoditi na dirkališče in slutimo, da bi nanizali presneto dobre čase. A po drugi strani tak paket omogoča tudi natančno in popolno nadzorovano vožnjo skozi ovinke. Kako zelo so bili domiselni, priča tudi dejstvo, da se MT09 zaradi športnega okvirja, vzmetenja in predvsem ožjega motorja nagne v ovinek pod enakim kotom kot superšportna Yamaha R6. Vzmetenje kljub športnemu karakterju ni pretrdo in dobro požira vse neravnine, ležeče policaje in jaške, ki jih povozite na cestah. Navdušeni smo! Še beseda o položaju za krmilom: ravno in široko krmilo ponuja odličen nadzor nad motociklom.

Na Tracerju se sedi kot na velikem supermotu ali potovalnem enduro motociklu, s sedežem, ki je nastavljiv po višini (trije položaji), in krmilom, ki ga lahko preprosto nastavite po višini in bolj naprej ali nazaj, pa bo na njem našel idealni položaj tako visoko- kot nizkorasel motorist. Pregled nad prometom oziroma ovinki je tako izjemen in ponuja občutek varnosti ter nadzora. Sedi se pokončno in sproščeno ter neutrujajoče. Kot nalašč tudi za kakšna daljša potovanja. Tudi s prostorom za kolena niso varčevali. Dobra zaščita poskrbi, da vetrni piš obide kolena, ki se lepo skrijejo ob bok motocikla. V bogati ponudbi dodatne opreme boste lahko našli še dodatne dele, ki vam omogočajo še več prilagajanja in predelavo Tracerja vašemu karakterju. Lahko izbirate iz ponudbe športnih dodatkov ali pa bogatega nabora touring opreme, ki vam bo še bolj priljubila potovanja. Odlične zavore z vrhunskim ABS-om navdušujejo z zavorno močjo in prefinjenim občutkom na zavorni ročici. Tu se vidi, da niso varčevali s kakovostjo. Tracerja visoka raven kakovosti izdelave kot tudi sestavnih komponent tako postavljajo zelo visoko.

Uživali boste tako ob vsakodnevni rabi v prometu kot med športno-dinamičnim potepanjem ob koncu tedna. Športnemu značaju motorja in šasije so lepo prilagodili zunanjost, ki je moderna, agresivna in daje vedeti, da niso skoparili s kakovostnimi komponentami. Izredno nam je bil všeč sedež, ki ponuja spodobno mero udobja tako vozniku kot sopotnici, za vse, ki imate namen veliko potovati, pa Yamaha ponuja še bolj udoben sedež iz paketa komfort. Z 18 litri bencina je tudi avtonomija motocikla zelo dobra in postanki na bencinskih črpalkah ne bodo prepogosti. To je tudi štiri litre več kot pri MT09, ki je posodil osnovno platformo Tracerju.

In če pomislimo, da z MT, ki je športni roadster, lahko z enim polnjenjem prevozite okoli 240 do 260 kilometrov, lahko tej razdalji mirno prištejete še dodatnih 80 kilometrov. Natančen izmerjen podatek o porabi in več podrobnosti pa bomo seveda lahko podali, ko bomo Tracerja dobili na test. Za ceno, ki znaša 9.995 evrov in že vključuje ABS, je to neverjetno veliko motocikla, poleg tega pa pri Yamahi Slovenija uvajajo tudi ugodno financiranje, ki pomeni da ob pologu 2.000 evrov dobite motocikel za vsega 146 evrov na mesec. V to je celo všteto kasko zavarovanje za prvo leto financiranja. Če bi denimo kupovali rabljeni motocikel za tri, štiri ali pet tisočakov, raje še enkrat premislite, kajti Yamaha MT09 Tracer je presneto dober vsestranski motocikel, ki prinaša vse, kar se pričakuje od sodobnega motocikla. Namesto da plačate za nekaj, kar je staro in vam lahko povzroča preglavice, raje razmislite o financiranju.

bese­di­lo: Peter Kavčič

Prvi vtis
  • Videz

    Moderni dizajn, vrhunska kakovost in čut za podrobnosti so nas navdušili.

  • Motorji

    Trivaljni motor navduši z močjo, navorom in prožnostjo.

  • Udobje

    Položaj sedenja je pokončen in udoben kot na enduro ali supermoto motociklih. Ščitniki rok, oklep in vetrobran tudi v hladnem vremenu lepo zaščitijo voznika. LCD-prikazovalnik informacij je eden boljših v motosvetu!

  • Cena

    Neverjetna cena za zelo dober motocikel, solidno financiranje, tu je odločitev jasna, največje število točk!

Prva ocena

To je eden najbolj vsestranskih motociklov. V sebi združuje dvojni značaj: športni in turistični, v vsaki vlogi pa se odlično znajde. Malo motociklov dobi oceno 5, MT09 Tracer si jo zasluži.

Podatki

Model: MT09 Tracer

Motor (zasnova): trivaljni, štiritaktni, vodno hlajeni vrstni motor, vbrizg goriva
Gibna prostornina (cm3): 847 cm3
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 8,6 kW (115 KM) pri 10.000/min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 87,5 Nm pri 8.500/min
Prenos moči: večlamelna sklopka v oljni kopeli, kabelsko upravljanje, 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: box, aluminijeva zlitina
Zavore: spredaj dva koluta fi 298 mm, radialno nameščene zavorne čeljusti, zadaj enojna kolutna zavora fi 245 mm. ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice, zadaj aluminijasta nihajka in nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
Višina sedeža od tal (mm): 845-860 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 18 l
Medosna razdalja (mm): 1.440 mm
Teža (kg): 210 kg (kg z vsemi tekočinami)
Prodaja:Delta Team d.o.o.