Vozili smo: Yamaha MT09

16. 10. 2013 | Peter Kavčič
Deli

Yamaha je presenetila s konceptom trivaljnika, kar je ogromen odklon od vsega, kar smo do zdaj poznali, in predstavila svojo temno plat z novim modelom MT09, saj prinaša drznost, agresivnost in japonsko ekscentričnost.

Čeprav je motocikel zasnovan povsem na novo, v njem najdemo izročilo serije MT. Kajti pri Yamahi že imajo modela MT01 z ogromnim 1.700-kubičnim dvovaljnikom in MT03 s 660-kubičnim enovaljnikom. Predvsem lahko mirno rečemo, da imajo vsi trije iz serije MT prepoznaven značaj.

In to je tisto, kar sodobni motorist ceni. Ob bogatem naboru dodatne opreme si lahko vsak naredi skoraj povsem svojo MT09. V osnovi boste izbirali med turističnim ali bolj športnim paketom dodatne opreme, kjer je glavna zvezda Akrapovičev kompletni izpuh. Skratka tale Yamaha predstavlja povsem nov koncept športnega motocikla, ki združuje kompakten okvir, odlit iz aluminija po najsodobnejših postopkih, odlične zavore, strupen trivaljni motor z veliko navora in položaj za krmilom, kot bi sedli na supermoto. Namenili so ga tako vsakodnevni rabi v prometu kot nekoliko bolj resnim športnim potepanjem ob koncu tedna.

MT09 smo preizkusili v okolici Splita na vijugastih dalmatinskih cestah in hitro je postalo jasno, da je to Yamaha, kot je še ni bilo. 850-kubični motor s 115 'konji' in 85 Nm navora nas je navdušil. Je tako prožen, da v šesti prestavi z lahkoto povleče od 60 km/h proti dvestotici, ki jo lahko odčitamo na digitalnem merilniku (pri 210 km/h elektronika odklopi elektriko). Trije valji, ki vžigajo z zamikom kot pri Yamahi R1, poskrbijo za linearno krivuljo moči in navora podobno kot pri dvovaljnikih, le da trije valji 'zarenčijo' zelo športno, ko odpremo ročico plina. Yamaha je namenila celo tri različne programe odzivanja na dodajanje plina in tako kar med vožnjo lahko izbirate med mirnejšim, standardnim in športnim odzivom motorja na dodajanje plina.

Yamaha MT09

Športnemu značaju motorja so lepo prilagodili zunanjost, ki je moderna, agresivna in daje vedeti, da niso skoparili s kakovostnimi komponentami. Tako najdete lepo odlite kose, zvari so čisti in nikjer ni znakov pretiranega varčevanja, čemur smo v zadnjem času žal priča pri marsikaterem motociklu. Izredno nam je bil všeč sedež, ki je udoben za celodnevno vožnjo, obenem pa ni prevelik in lepo dopolnjuje podobo motocikla. Le sopotnica bo pogrešala stranska ročaja, a glede na športni značaj je to nekaj, kar bo treba vzeti v zakup.

Ob odličnem aluminijastem ravnem krmilu, ki so si ga sposodili pri modelih za motokros, so tako zagotovili resnično dober položaj za krmilom, ki omogoča pokončno držo, ne pretirano pokrčena kolena, kar je dobro predvsem na daljših turah, in predvsem zares dober občutek nadzora nad motociklom. Morda je položaj za krmilom še najbolj primerljiv s tistim na enduro ali supermoto motociklih. Vožnja z MT09 je zato pravo 'igračkanje', popoln adrenalinski užitek, če to želite, ali pa povsem sproščeno turistično popotovanje. Kako zelo so bili domiselni, priča tudi dejstvo, da se MT09 zaradi športnega okvirja, vzmetenja in predvsem ožjega motorja nagne v ovinek pod enakim kotom kot superšportna Yamaha R6.

Ob polno nastavljivem vzmetenju, ki odlično deluje in zagotavlja mirnost v kratkih in dolgih ovinkih, so motocikel opremili še s pravimi zavorami. V par 298-milimetrskih kolutov grabijo zmogljive, radialno nameščene zavorne čeljusti. Na voljo imajo tudi ABS, mi pa smo tokrat lahko preizkusili le 'običajne' zavore.

Yamaha MT09

Težko rečemo, da je bil ta prvi vtis zgolj mirna turistična vožnja, ker nas je vodil nekdanji supermoto dirkač in evropski prvak Beno Štern, po drugi strani pa smo tako temeljito preizkusili, kako se MT09 obnese pri bolj 'dinamični' vožnji. Ob redno močno napeti ročici plina je poraba z napovedanih 4,5 do pet litrov zrasla na 6,2 litra. Yamaha pa sicer obljublja zelo zmerno porabo in avtonomijo od 260 do 280 kilometrov s polno posodo goriva (14 litrov).

Predvidoma naj bi MT09 prišla k nam pozno jeseni, že zdaj pa lahko napovemo okvirno 'neuradno' ceno. Brez zavornega sistema ABS se bo cena sukala okoli 7.800 evrov, s sistemom ABS pa 400 do 500 evrov več.

Navor, lahkotnost in zelo dobre vozne lastnosti so nas navdušili in ob namigovanjih Yamahe, da je to šele prvi motocikel nove generacije s trivaljnim motorjem, lahko rečemo le, da komaj čakamo, kaj so nam še pripravili. Zadnja leta, ko je bilo videti, da na Japonskem vlada zatišje, so menda garali kot še nikdar do zdaj.

Besedilo: Peter Kavčič, foto: tovarna