Vozili smo: Yamaha MT-07

26. 6. 2018 | Matevž Hribar
Deli

Na predstavitvi prenovljene MT-07 v okolici španske Malage nas je v času 'ledenega alarma' v Sloveniji pralo pri kakšnih 8 stopinjah Celzija. Zakaj motocikel, ki naj bi ga mnogi dnevno uporabljali za vožnjo v službo, nima ogrevanih ročic?

Težko bi rekli, da je bilo s sedanjim MT-07 karkoli narobe: vozijo ga novopečeni motoristi, mlade in manj mlade motoristke in tudi kak izkušen bajker, ki je prerastel dneve grmenja in si je zaželel nov motor za pameten denar, s pridom ga uporabljajo v avtošolah in v podjetjih, ki nudijo najem motociklov. Najbolj je zanimiv podatek, da naj bi kar 70 odstotkov lastnikov MT-07 uporabljalo za vsakodnevno vožnjo na delo (angleži temu rečejo commuting). Torej namesto avtomobila ali celo skuterja. Čemur se ne čudim: za krmilom se sedi v precej pokončnem položaju, v rokah pa se motocikel vede kot malo večji moped ali pa, da ne bomo žaljivi, supermoto. S to razliko, da se MT-07 prav nič ne brani daljšega izleta. Brez zadržkov lahko zapišem, da gre za dober koncept.

A Japonci želijo železo kovati, dokler je vroče, zato si je motocikel zaslužil osvežitev: glavna in očem tudi najbolj skrita novost je zdaj nekoliko bolj čvrsto vzmetenje. Paket z ozirom na (cenovni) razred, v katerega sodi, svoje delo opravlja zelo solidno – motocikel se pusti natančno voditi in na dobri cesti tudi pri višji hitrosti ohranja varno stabilnost. Se pa prednje vilice pri zaviranju še vedno rade (malo preveč) potopijo, medtem ko vas bo zadnji blažilnik na kratkih grbinah v ta zadnjo sunil kot kak športni motor. Ampak če ste imeli izkušnjo s prejšnjim MT-07, boste spremembo na bolje občutili.

Potem so tu še novi plastični deli okrog posode za gorivo in nova prednja luč, s čemer se 07 spogleduje z videzom zmogljivejšega modela MT-09. Nekoliko je spremenjen tudi položaj motorista, pri čemer bi se obregnil le na širino oziroma obliko krmila – tisti z 180 centimetri višine ali več razmislite o krmilu, ki vam bo omogočal naravni, pokončni položaj komolcev. Serijsko je pač takšno, da ustreza tudi damici. In ravno to, da Yamaha ustreza motoristom vseh spolov in mer, je dober recept, da se bo zelo verjetno dobro prodajala še naprej. Na voljo bo v treh barvah: modri, črni in 'nočno-fluorestenčni', kot pravijo takšni s kričeče rumeno-zelenimi kolesi.

Kajne, kako je motociklizem lahko enostaven? V razmerah, kot smo jih imeli na preizkusu, sem bolj kot moč, motorne programe, nadzor proti zdrsu in podobne novotarije pogrešal edino ogrevane ročice. Ampak saj vem, tudi konkurenca jih v tem cenovnem razredu nima.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj