Težko bi rekli, da je bilo s sedanjim MT-07 karkoli narobe: vozijo ga novopečeni motoristi, mlade in manj mlade motoristke in tudi kak izkušen bajker, ki je prerastel dneve grmenja in si je zaželel nov motor za pameten denar, s pridom ga uporabljajo v avtošolah in v podjetjih, ki nudijo najem motociklov. Najbolj je zanimiv podatek, da naj bi kar 70 odstotkov lastnikov MT-07 uporabljalo za vsakodnevno vožnjo na delo (angleži temu rečejo commuting). Torej namesto avtomobila ali celo skuterja. Čemur se ne čudim: za krmilom se sedi v precej pokončnem položaju, v rokah pa se motocikel vede kot malo večji moped ali pa, da ne bomo žaljivi, supermoto. S to razliko, da se MT-07 prav nič ne brani daljšega izleta. Brez zadržkov lahko zapišem, da gre za dober koncept.
A Japonci želijo železo kovati, dokler je vroče, zato si je motocikel zaslužil osvežitev: glavna in očem tudi najbolj skrita novost je zdaj nekoliko bolj čvrsto vzmetenje. Paket z ozirom na (cenovni) razred, v katerega sodi, svoje delo opravlja zelo solidno – motocikel se pusti natančno voditi in na dobri cesti tudi pri višji hitrosti ohranja varno stabilnost. Se pa prednje vilice pri zaviranju še vedno rade (malo preveč) potopijo, medtem ko vas bo zadnji blažilnik na kratkih grbinah v ta zadnjo sunil kot kak športni motor. Ampak če ste imeli izkušnjo s prejšnjim MT-07, boste spremembo na bolje občutili.
Potem so tu še novi plastični deli okrog posode za gorivo in nova prednja luč, s čemer se 07 spogleduje z videzom zmogljivejšega modela MT-09. Nekoliko je spremenjen tudi položaj motorista, pri čemer bi se obregnil le na širino oziroma obliko krmila – tisti z 180 centimetri višine ali več razmislite o krmilu, ki vam bo omogočal naravni, pokončni položaj komolcev. Serijsko je pač takšno, da ustreza tudi damici. In ravno to, da Yamaha ustreza motoristom vseh spolov in mer, je dober recept, da se bo zelo verjetno dobro prodajala še naprej. Na voljo bo v treh barvah: modri, črni in 'nočno-fluorestenčni', kot pravijo takšni s kričeče rumeno-zelenimi kolesi.
Kajne, kako je motociklizem lahko enostaven? V razmerah, kot smo jih imeli na preizkusu, sem bolj kot moč, motorne programe, nadzor proti zdrsu in podobne novotarije pogrešal edino ogrevane ročice. Ampak saj vem, tudi konkurenca jih v tem cenovnem razredu nima.
-
Videz
Pred nami je živ dokaz, da je preprostost lahko videti dobro in niti ne ceneno. V redu, na Yamahici ne boste občudovali detajlov, kot jih ima MV Agusta, a kupec takšnega motocikla jih niti ne bo pogrešal. Sicer pa: nadomestni deli delajo čudeže..
-
Motorji
Živahnejši, kot bi pričakovali ob prebiranju tehničnih podatkov. Tresljaji so znosni, menjalnik je mehak in kar natančen, ni pa dirkaško hiter. Zvok zakonsko zadušen
-
Udobje
Višjerasli si bodo z občutkom Krpana na kobilici želeli širšega krmila, kar pa ne pomeni, da se z ženinim MT-07 ne bo zapeljal dedec (ko bo njegov FJR na servisu, na primer). Lahko bi rekli, da mere ustrezajo široki paleti šoferjev. Vetrne zaščite pač ni, sedež je bolj trde sorte
-
Cena
V tem cenovnem območju prav veliko konkurence ni: Hondin NC 750 je malo dražji (a ima komaj slabih 55 'konjev'), Kawasaki Z650 s 68 'konji' je nekaj stotakov cenejši, s Suzukijem SV650 sta tako po ceni kot moči skoraj izenačena. Zdaj se morate odločiti le še, kateri značaj vam najbolj ustreza
Zdaj boste pa rekli: kako lahko dobi tale igriva Yamahica enako oceno kot 200-'konjski' Kawasaki? Recimo, da gre za cenovno, velikostno in zmogljivostno zelo primerno umeščen motocikel. S tega stališča bi si zaslužil tudi petico, ampak tako hud pa vseeno ni
Model: Yamaha MT-07
Motor (zasnova): | dvovaljni vrstni, 689 cm3 , tekočinsko hlajen, 4 ventili na valj, kompresijsko razmerje 11,5:1, elektronski vbrizg goriva |
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): | 55 kW (74,5 KM) pri 9.000/min (mogoča različica s 35 kW) |
Največji navor (Nm pri 1/min.): | 68 Nm pri 6.500/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | jeklen cevni |
Zavore: | spredaj dva koluta 282 mm, zadaj kolut 245 mm |
Vzmetenje: | spredaj klasične teleskopske vilice, 130 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 130 mm giba |
Gume: | 120/70 ZR17, 180/55 ZR17 |
Višina sedeža od tal (mm): | 805 mm |
Prostornina posode za gorivo (l): | 14 l |
Medosna razdalja (mm): | 1.400 mm |
Teža (kg): | 182 kg |
Prodaja: | Delta Team Krško |