Žlahtno razkazovanje mišic

28. 3. 2019 | Primož Jurman
Deli

Prva generacija Diavela z letnico 2011 je bila predstavljena jeseni 2010 na salonu motociklov v Milanu. Motoristični svet je ob nenavadnem Ducatiju takrat dvignil obrvi, se popraskal za ušesi in se vprašal, ali je to morda dolgo pričakovani Mega Monster. Letos so rdeči predstavili že tretjo generacijo Diavela, model 1260/S. Na predstavitvi na jugu Španije smo bili tudi mi.

Veste, od kod ime? Diavel je v bolonjskem narečju ime za hudiča, motocikel pa ga je dobil po tem, ko so se v tovarni vprašali: »Kako, hudiča, pa bomo imenovali tale novi stroj?« No, delovni vzdevek se je obdržal in je uradno ime motocikla, ki združuje tri popolnoma različne motoristične stile: športni, slečeni ter kruzerja.

Če v ta koktajl različnih motorističnih stilov vržemo še idejo ameriških »mišičastih« avtomobilov in stripovskih junakov, se rodi Diavel. Kot pravijo v Bologni, je 1260S nov motocikel, toliko da ima sprememb. Določajo ga nabit, zgoščen in močan sprednji del z ravnim krmilom, prepoznavnim sprednjim žarometom, zračnimi kanali ob straneh ter od zdaj z novimi smerniki '3D light blade'.

Prek nizko nasajenega sedeža se konča v ozkem zadku in široki zadnji gumi Pirelli Diablo Rosso III, dimenzij, kot jih imajo v MotoGP. Dizajn je prepoznaven in italijansko dovršen, zato ne čudi, da je bil pravkar nagrajen s prestižno nagrado Red Dot. Je pa s spremenjeno geometrijo sprednjih vilic in predteka za 10 milimetrov daljši od predhodnika. Ciljna populacija? Možakarji srednjih let, tam med štiridesetim in petdesetim letom, ki se radi pokažejo v svoji drugačnosti. Vodijo Američani in Italijani.

Tehnika sledi dizajnu in obratno

Če Diavela opazujete s strani, boste opazili, da šasijo tvori trojček: sprednji cevni okvir, ki je tudi nov, dvovaljni agregat Testastretta DVT 1262, ki je centralni element, vpet na cevni okvir, ter nove enoročne zadnje nihajne vilice.

Agregat, ki je v novem Diavlu zaradi boljše razporeditve mase postavljen za 60 milimetrov nazaj, ima sedem konjev več kot predhodnik, pravo veljavo pa mu daje zaloga 'tovornjakarskega' navora, predvsem pri srednjih vrtljajih. Že v osnovni verziji je, ob treh načinih delovanja agregata, bogato opremljen z elektronskim paketom Ducati Safety, pri katerem je treba omeniti Boschev ABS, pa sistem proti zdrsu zadnjega in preprečevanju dviga sprednjega kolesa.

Quickshifter je na modelu S odličen, prav takšna sta barvni zaslon TFT ter Öhlinsovo vzmetenje. Motocikel si lahko nastavite po vaših željah tudi v aplikaciji Ducati Link.

Kralj zavojev

Ko sedem nanj, me pričakata sloka posoda za gorivo in sedlast sedež. Položaj za širokim krmilom je mešanica med slečenim motociklom in kruzerjem, z nogami rahlo naprej. V rokah deluje težko, a teža izgine po prvih metrih vožnje. Celo manevriranje na ozkih ulicah Marabelle, kjer smo pišoči novinarji zbrani na testu, ne predstavlja težav.

Po cesti, polni ostrih in tekočih zavojev, že letimo proti mestu Rondi. Redko prestavljam, v zelo živahnem tempu vozim največ v tretji, včasih v drugi in četrti prestavi. Motocikel je kljub 244 kilogramom odličen v zavojih, iz njih zdravo in brez nervoze pospešuje, prav tako se zaradi zanesljivih Brembovih zavor M50 mirno potopi v zavoj.

Ne, ta stroj ni namenjen samo razkazovanju, pospeševanju ali lenemu križarjenju, z njim boste lahko zelo hitri. In tudi pred kakšnim lokalom vas novi Diavel 1260 S ne bo pustil na cedilu.

Tehnični podatki: Ducati Diavel 1260S  

Motor: 1262 cm3, dvovaljni, tekočinsko hlajen, desmodronično krmiljenje ventilov, elektronski vbrizg.
Moč: 117kW (159 KM) pri 9.500/min.
Navor: 129 Nm pri 7.500/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni, jekleni.
Zavore: spredaj koluta 320 mm, štiribatne čeljusti, zadaj kolut 265 mm, dvobatna čeljust.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice 50 mm, zadaj nihajka, nastavljiv blažilnik.
Gume: 120/70-17, 240/45-17.
Višina sedeža: 780 mm.
Posoda za gorivo: 17 l.
Medosna razdalja: 1.600 mm.
Masa: 244 kg.

Cena: Diavel 1260 21.990 evrov, Diavel S 24.990 evrov  

Zastopa in prodaja: AS Domžale, Blatnica 3a, 1236 Trzin, tel.: 01 562 37 10

Prvi vtis

Atraktiven motocikel s svojim mišičastim videzom in karizmo sicer ne obeta dinamične vožnje, a se to izkaže kot zgrešeno pričakovanje, saj novi Diavel ponuja obilo pravih motorističnih izkušenj.

Videz

Specifična mešanica stilov, inovativnega videza in tehničnih rešitev bo zadovoljila tiste, ki si želijo izstopati. Dizajnerska nagrada Red Dot je dokaz izvirnosti.

Motor

Testastretta 1262 DVT je biser Diavela, z obiljem navora in napredno Ducatijevo tehniko je močnejši od predhodnika.

Udobje

Položaj za ravnim krmilom je sproščen in neprisiljen, po daljših ubiranjih zavojev in dinamični vožnji kljub odličnemu vzmetenju utegne malček trpeti hrbtenica.

Cena

Ja, Ducati je drag. To je vse.

Prva ocena

Odličen motocikel izvirnega videza, ki ni namenjen le občudovanju, temveč omogoča prava motoristična doživetja in konkretno vožnjo. Kralj dolgih zavojev.