ADAC-ov test letnih gum 2010

1. 11. 2010
Deli
ADAC-ov test letnih gum 2010

Malo denarja, malo muzike! Tako nekako bi lahko strnili glavno ugotovitev največjega evropskega avtomobilskega kluba (z več kot 16 milijoni članov) ADAC, ki je preizkusil 36 letnih gum različnih proizvajalcev.

Test gum si lahko preberete v PDF obliki.

Ker so kurenti baje že pregnali letos domala neuničljivo zimo in je pomlad tik pred durmi, z njo pa tudi prvi letošnji sezonski val menjave gum, je čas za pregled še svežih rezultatov testiranja letne obutve za naše jeklene konjičke.

Nemci so (s testom, enakim AMZS-jevemu) pod drobnogled vzeli 36 gum v velikostnih razredih 185/65 R 15 H in 225/45 R 15 W/Y (z nekaj omejitvami ugotovitve veljajo tudi za 10 mm razlike v širini gume), po katerih je največ povpraševanja.

Da bi guma po ADAC-ovih kriterijih dosegla visoko uvrstitev, si v nobeni izmed preizkušanih disciplin (suho, mokro, poraba goriva, obraba gum, preizkus pri velikih hitrostih, glasnost) ne sme privoščiti slabosti – če se preizkušanec torej v eni sami disciplini odreže slabo, v vseh drugih pa odlično, to že lahko pomeni velike odbitke in slabše končno priporočilo.

Tokrat so bili prsti uperjeni predvsem na poceni vzhodnjake, kamor denimo spadajo manj znani Interstate, Goodride, Wanli, Sunny in Nankang. Glavne slabosti so pokazali na mokri podlagi (in bili po pravilu dobri pri obrabi in porabi goriva, na primer Sava), kjer se lahko zavorna pot podaljša celo za katastrofalnih 70 odstotkov.

Oceno 'nepriporočljivo' je zaradi takšnih ali podobnih varnostnih omejitev skupaj prejelo sedem gum, tri pa so le 'pogojno priporočljive'. Na drugi strani je deset 'posebej priporočljivih' (po pet v vsakem velikostnem razredu), sledi jim 16 'priporočljivih'.

V obeh razredih je zmagala Pirellijeva Cinturato (P6, P7), ki se je izkazala z uravnoteženostjo po vseh kriterijih – brez slabosti in znatnejših odstopanj.

V manjšem velikostnem razredu ji z oceno 'posebej priporočljivo' sledijo Nokian H, Continental PremiumContact, Dunlop SP Fast Response in Uniroyal Rain Expert, v večjem pa Dunlop SP Sport Maxx TT, Continental SportContact 3, Michelin Pilot Sport 3 in Bridgestone Potenza RE050 A.

Goodyearova Eagle F1 Asymetric se med najboljše ni uvrstila le zaradi dokaj velike porabe goriva (v varnostnih disciplinah je bila namreč odlična), Vredesteinov Ultrac Cento pa zaradi manjših pomanjkljivosti na mokri podlagi.

Z uvrstitvijo med 'priporočljive' sta prijetno presenetila ESA-Tecar (solidne ocene, brez večjih pomanjkljivosti) in Maloya Futura Sport W (z Vredesteinovih proizvodnih trakov).

Drugih presenečenj ni bilo, a se je znova potrdilo: poceni gume dvomljivega slovesa v zameno za prihranek pri nakupu kupcem največkrat prinesejo slabo varnost.

Način oce­nje­va­nja

ADAC-ova skupna ocena je vsota posameznih ocen z upoštevanjem dejavnikov pomembnosti. Neodvisno od izračunane skupne ocene pa lahko guma dobi slabše priporočilo, če se pri pomembnejših ocenjevanih disciplinah (suho, mokro, preizkus pri velikih hitrostih, poraba goriva, obraba) odreže občutno slabše, kot kaže izračunana ocena.

Ocene, ki so pri preizkušenih gumah vplivale na slabše priporočilo, so v preglednici označene z rdečo. Gume z enakim ADAC-ovim priporočilom so rangirane glede na izračunano končno oceno.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol