ADAC test letnih gum 2011, drugič

28. 4. 2011
Deli

Na primerjalnem testu smo soočili 11 letnih gum ­velikosti 225/45 R 17 (različnih proizvajalcev),
ki smo jih nataknili na 170-'konjskega' VW Golfa GTD.

Gumarji si belijo glavo z uganko, kako zagotoviti optimalno majhen kotalni upor ob hkratnem odličnem oprijemu na spolzkem cestišču. Kotalni upor v današnjem času, ko se precej govori o zmanjševanju izpustov ogljikovega dioksida, tako postaja zelo pomembna ocenjevalna kategorija. Manj ko je upora, manjša je poraba.

pravi Continentalov razvojni vodja Burkhard Wies.

V resnici se prihranki zmanjšanega kotalnega upora le stežka poznajo v denarnicah uporabnikov. Če koeficient kotalnega upora (CR) zmanjšamo za 10 odstotkov, poraba goriva pade za vsega 1,6 odstotka. Zmanjšanje izpustov škod­ljivega ogljikovega dioksida postane znat­no šele, ko upoštevamo agregatno raven vseh avtomobilov.

Optimiranju kotalnega upora se torej danes ne more izogniti noben proizvajalec, obenem pa se zdijo rešljive tudi težave z oprijemom na mokrem cestišču. Za to je treba poseči po povsem novih konstrukcijskih prijemih, pri katerih se ukrepi zmanjševanja kotalnega upora ne omejijo le na tekalno površino gume, marveč vplivajo na celotno zasnovo izdelka.

Dober primer je nova guma finskega proizvajalca Nokian, ki je pri meritvah kotalnega upora blestela s koeficientom 0,90. Za primerjavo: občutno boljše rezultate trenutno dosegajo le ozke gume ­eksperimentalnih eko vozil, kjer koeficient kotalnega upora znaša 0,5, vsi drugi pa slabše, pri čemer rezultat 1,1 danes že velja za slabega.

Kljub odličnim rezultatom pri kotalnem uporu se Nokianova guma izkaže tudi na mokrem cestišču. V nasprotju s prevladujočo teorijo zavira bolje od konkurence, tudi od v tej disciplini tradicionalno močne Continentalove gume Sport Contact 3 (naslednica – s številko 5 na koncu – v času našega testa še ni bila na voljo). ­Nokian razveseljuje z nezahtevno vodljivostjo in se dobro izkaže tudi pri preizkusu splavanja. Na suhem cestišču z nekoliko daljšo zavorno potjo sicer ne spada med najboljše, a se kljub temu odreže korektno. Na splošno so razlike med preizkušanimi gumami na oprijemljivem asfaltu vse prej kot velike.

Gumarske novosti dosegajo v sploš­nem, še zlasti če so plod razvoja uveljav­ljenih blagovnih znamk, dobre rezultate. Bridgestone Potenza tako blesti s prvo­vrstnim zaviranjem in z vzorno lego na suhi podlagi, s spodobno točkovno bero pa zaradi dobre kontrole vse do meje oprijema prepriča tudi v mokrem. Le pri kotalnem uporu obstaja potreba po izboljšavah.

Zelo dobra v mokrem je tudi Vredesteinova guma Ultrac Cento, ki se zaradi odličnega obnašanja pri zaviranju v tem pogledu odreže celo bolje od nove Fulde Sport Control. Slednja ima prednost na suhem cestišču, kjer Nizozemko iz indijskega koncerna Apollo premaguje predvsem v disciplini vodljivosti.

Fulda prihaja iz istega koncerna kot ne najbolj sveža Dunlopova guma in zmore tudi v končnem seštevku enako točkovno bero. Dunlopova Sport Maxx TT je nekoliko boljša v mokrem, medtem ko Fulda točke pridobiva pri kotalnem uporu in je povrhu še cenejša, kar pa ne spada
v oceno, saj mora vsak kupec sam ­oceniti, kako pomembni so zanj prihranki pri gumah.

Tradicionalno drage in obenem kakovostne so Michelinove gume. Kljub temu Pilot Sport 3 pri kotalnem uporu, do nedavnega paradni disciplini Francozov, ne dosega več vrhunskih rezultatov. Na suhi cesti spada med najboljše, v mokrem pa se izgubi v povprečju. Tudi uveljavljena Pirelli P Zero se pri kotalnem uporu ne predstavi v najboljši luči, povprečne rezultate dosega na suhi podlagi, medtem ko v mokrem blesti z odličnimi ocenami.

Med novinci se za svoj prostor pod gumarskim soncem bojuje GT Radial. Gre za indonezijski izdelek, ki vabi z nakupnim argumentom nižjih cen. Celo v primerjavi s cenejšimi znamkami, kot sta Toyo in Kumho, je GT Radial poceni guma. Kot kaže tabela z ocenami, se lahko povsem primerja z omenjenima konkurentoma. Na suhi cesti se izkaže z zglednim kotalnim uporom (0,96), a se po pričakovanjih slabo odreže v mokrem, kjer s 60,8 met­ra do zaustavitve (s 100 km/h) potrebuje skoraj sedem metrov več od vodilnega Nokiana. Ker gre za slabši izid v varnost­no relevantni disciplini, se je tako ponovno dokazalo, da ne gre varčevati za vsako ceno. Kljub temu si na koncu nobena izmed preizkušanih gum ni prislužila ocene nepriporočljivo.

Rezultate v tabeli si poglejte v PDF datoteki.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja