Največji evropski avtomobilski klub ADAC je v testu letnih gum (enakem AMZS-jevemu) preizkusil 33 gum različnih proizvajalcev v dveh velikostih.
Dvanajst jih je na koncu dobilo oceno 'dobro', enajst pa 'zadovoljivo'. Druge je testna ekipa označila kot pomanjkljive ali nepriporočljive, kar gre predvsem na račun slabih rezultatov na mokrem cestišču, kjer razlika v zavorni poti med posameznimi gumami znaša tudi 40 odstotkov.
V preizkušanem velikostnem razredu 195/65 R15 V (gume za denimo Škodino Octavio) je letos najbolj navdušila Vredesteinova guma Sportrac 3, ki je točke nabirala z uravnoteženostjo v vseh prvinah, blestela pa je v mokrem, ki v skupno oceno prinese kar 40 odstotkov teže. Na podobni ravni je še šest gum (Bridgestone, Nokian, Maloya, Continental, Dunlop in Semperit), medtem ko povsem na dnu kraljujeta ne toliko poceni kot zanič Chengshan in Point S. Ti sta zanič, saj imata kopico težav v mokrem, na suhem pa pogorita na testu velike hitrosti (predvsem Chengshan, ki ne prestane niti lahkega DIN-testa).
V velikostnem razredu 175/65 R14 T (gume za denimo Fordovo Fiesto in Oplovo Corso) se je najbolje odrezala Continentalova guma ContiPremiumContact 2, ki je ubrala enako recepturo kot Vredesteinova v 15-palčnem razredu: uravnoteženost v vseh disciplinah in odlični rezultati na mokri podlagi. Presenetil je indijski Apollo Amazer 3G Maxx, ki se je dobro spoprijel z vlogo avtsajderja in z uravnoteženo gumo z nekaj slabšo oceno le pri obrabi pristal tik za najboljšo peterico.
A da ena lastovka še ne prinese pomladi, dokazuje predvsem Daytonova D110, ki je katastrofalna v mokrem in se zato čvrsto oklepa zadnjega mesta. Če odmislimo eksote, ki so izpolnili negativna pričakovanja, vas pri izbiri letne gume čaka široka ponudba solidnih kandidatk in manj skrbi, da boste z nakupom dobili mačka v žaklju.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del