Auto Motor & Sport: test letnih gum 2008

8. 4. 2008
Deli

Na velikem testu se je pomerilo osem letnih gum dimenzije 235/55 R 17 Y/W. Vsestransko najugodnejši komplet je poskrbel za pravo presenečenje.

Vaša limuzina potrebuje nova obuvala za poletje, in ker je 15. marec mimo, skoraj ni več opravičila za odlašanje. Proizvajalci priznanih avtomobilskih znamk poleg priporočenih dimenzij gum vse pogosteje zapišejo še priporočenega proizvajalca. Je torej sploh smotrno izgubljati čas s proučevanjem sposobnosti gum manj zvenečih imen in morebitno menjavo znamke? Test gum osmih proizvajalcev je te dvome ovrgel in potrdil, da se 'vrtanje' izplača. Številna testiranja na mokri in suhi cesti so prinesla vrsto presenetljivih rezultatov.

Rezultati testiranja - velikosti gum 255/55 R 16V/W

Hankook - Ventus Prime

Ocena za mokro podlago 97

Ocena za suho podlago 87

Skupna ocena 184

+ zelo dobra vodljivost, izstopajo pri zaviranju v mokrem in suhem, dobre pri splavanju

- zgolj slabo 'požiranje' kratkih neravnin

Posebej priporočljivo

Continental - Premium Contact 2

Ocena za mokro podlago 77

Ocena za suho podlago 88

Skupna ocena 165

+ dobra vodljivost na mokri in suhi cesti, dobre pri splavanju, zelo natančno odzivanje na ukaze, neznaten hrup

- relativno dolga zavorna pot na mokrem cestišču

Priporočljivo

Bridgestone - Turanza ER 300

Ocena za suho podlago 88

Ocena za mokro podlago 75

Skupna ocena 163

+ zelo dobra vodljivost na mokri in suhi cesti, dobre pri splavanju

- trakcija na mokri podlagi, relativno velik hrup, slabo 'požiranje' kratkih neravnin

Priporočljivo

Nokian - Z G2Ocena za mokro podlago 77

Ocena za suho podlago 85

Skupna ocena 162

+ zelo dobra vodljivost na mokri in suhi podlagi, natančno odzivanje na ukaze

- zavorne poti v mokrem in v suhem niso optimalne, slabo 'požiranje' neravnin

Priporočljivo

Goodyear - ExcellenceOcena za mokro podlago 78

Ocena za suho podlago 81

Skupna ocena 159

+ dobre pri splavanju, dobrodušne vozne lastnosti v suhem, majhen kotalni upor

- zelo slab oprijem in izrazito nagnjenje k podkrmarjenju v mokrem, relativno dolga zavorna pot

Priporočljivo

Kumho - Ecsta SPT

Ocena za mokro podlago 71

Ocena za suho podlago 83

Skupna ocena 154

+ dobra vodljivost na mokrem in v suhem, kratka zavorna pot na suhem, dobro vozno udobje, neznaten hrup

- slab oprijem v mokrem, zavorna pot v mokrem ni optimalna

Priporočljivo

Michelin - Primacy HP

Ocena za mokro podlago 66

Ocena za suho podlago 85

Skupna ocena 151

+ dobra vodljivost na mokri in suhi podlagi, natančno odzivanje na ukaze, neznaten hrup, majhen kotalni upor

- neoptimalne zavorne lastnosti, zelo slab oprijem v mokrem

Priporočljivo

Fulda - Exelero

Ocena za mokro podlago 67

Ocena za suho podlago 71

Skupna ocena 138

+ dobra vodljivost v mokrem in suhem, zelo dobre pri splavanju

- zavorne poti v mokrem in suhem so predolge, omejeno ­udobje v vožnji, slab oprijem na mokrem

Pogojno priporočljivo

Gume obravnavane dimenzije 235/55 R 17 so osnovno obuvalo za večje avtomobile, kot so Mercedes razreda S, Audi A8, BMW X3 in Volkswagnova Multivan in Phaeton. Sodeč po izkušnjah, pridobljenih na testih v preteklih letih, lahko na osnovi rezultatov teh gum sklepamo tudi o kakovosti pnevmatik podobnih dimenzij. Ogrodje testa je preverjanje voznih lastnosti na mokrem cestišču. Na splošno so prav tu največje razlike med izdelki različnih proizvajalcev.

Že test splavanja je pokazal, da gume tako imenovanih premium znamk s ceno 200 evrov in več niso bistveno boljše od občutno cenejših, vendar manj uglednih japonskih (Kumho) ali korejskih (Hankook). Preizkus je potekal na ravni cesti, na kateri je bilo osem milimetrov vode, hitrost vožnje pa je naraščala, dokler ni zaradi nastalega vodnega filma na kotalni površini prišlo do splavanja koles na prednji osi.

Izmerjena vrednost pomeni hitrost, pri kateri je bila razlika v številu vrtljajev med prednjo in zadnjo osjo 15-odstotna. Najbolje so se izkazale gume Fuldine Carat Excelero, ki so dosegle 89, 5 km/h, na zadnjem mestu pa so pristale Kumhove Ecsta SPT s 85 km/h. Razlika med prvimi in zadnjimi je tako majhna, da je v praksi skorajda zanemarljiva.

Pri preverjanju oprijema – s pospeševanjem na mokri cesti in z vklopljenim sistemom ESP kot v resničnem življenju – se je bojno polje že razširilo. Elektronika namreč skrbi za najboljše vrednosti. Kdor se v takšnih okoliščinah odloči pritisniti na tipko za izklop sistema, se bo zaradi povečanega zdrsavanja bistveno težje 'skopal' z mesta. Zdrsavanje gum pravzaprav ni imelo vpliva na izmerjene vrednosti trenja, saj so meritve potekale pri pospeševanju z nič do 60 km/h. Večina gum se je gibala v območju med sedmimi in osmimi sekundami.

Vendar pa brez ubežnic ni šlo. Z nataknjenimi Michelinovimi gumami je imel testni avto z osemvaljnim motorjem v nosu pri startu zelo slab oprijem in končni rezultat slabih 8, 25 sekund ni prav nič zavidljiv. Pozitivno presenečenje so pripravile nove Hankookove gume Ventus Prime, ki so dobesedno zasadile kremplje v asfalt in avtomobilu omogočile najhitrejši čas pospeševanja, to je le 6, 2 sekunde, česar ni uspelo niti gumam najuglednejših znamk. V mokrem krožišču je Hankook ponovno blestel. Korejske gume so se zelo nevtralno odzivale na krmiljenje in dosegle najboljši čas na krog. Zdelo se je, da pišejo povsem nepričakovan scenarij.

In Hankookov pohod se je dejansko nadaljeval. Na 1, 5 kilometra dolgi stezi, kjer so preizkušali vodljivosti, so njihove gume v poletnih razmerah spet pustile tekmece za seboj. Vendar pa najboljši čas ni bil dovolj za največje število točk. Ocena je namreč sestavljena še iz osebnega vtisa voznih lastnosti. Res je, da so se omenjene gume izkazale z nevtralnimi lastnostmi med krmiljenjem in natančnimi odzivi, a so bile preostale, sicer nekoliko počasnejše, še bolj odzivne in natančne. Le Goodyearove Excellence so se izraziteje nagibale k podkrmarjenju.

Zadnji test v mokrem (zaviranje pri hitrosti 100 km/h, dokler se avtomobil ni ustavil) je imel največjo vrednost, saj imajo ti rezultati v praksi največjo pomembnost. Čeprav je bil asfalt moker, je bil oprijem dober. Hankook tudi tu ni razočaral ? testni avto s korejskimi gumami se je ustavil po skoraj le 47 metrih.

Zavorna pot drugouvrščenih Goodyearovih gum je bila daljša že za dobra dva metra (49, 1 metra). Pri 47 metrih je imelo vozilo še vedno hitrost 21 km/h. Povprečna zavorna pot Fuldinih gum, ki so zased­le zadnje mesto, je znašala 52, 7 metra. Mimo oznake 47 metrov je avtomobil zdrvel s hitrostjo 32, 9 km/h.

Seštevek točk testiranj na mokri cesti je odkril sanjski rezultat Hankookovih gum, saj so dosegle 97 od 100 točk. Vprašanje je bilo le, ali se z odličnim lastnostmi v mokrem lahko odkupijo za popustljivost na suhi cesti.

Pri najvplivnejšem testu na suhi cesti, to je pri preverjanju zavornih lastnosti, so se gume izkazale podobno. Hankookove so dosegle drugo mesto, takoj za Kumhovimi, na rep pa so se uvrstile Fuldine in Michelinove z dobrimi tremi metri daljšo zavorno potjo kot vzhodnjaški tekmici na vrhu.

Med hitrim vijuganjem pri testu vodljivosti na suhi cesti so bile vse zelo nadzorljive in zanesljive. Razlike med njimi še zdaleč niso bile tako velike kot na mokri cesti. Tudi Kumhove in Michelinove, ki so s časi nekoliko odstopale, so se odlikovale z dobro odzivnostjo vse do mejnega območja. Hankookovim gumam je pripadlo tretje mesto, njihov profil pa ni bil po številnih preizkusih videti nič slabše kot od tekmic, kar pomeni, da opazne večje obrabe ni bilo, čeprav so narejene iz mešanice, ki ljubi vodo.

Senzacija je bila tako popolna – Hankook je v seštevku vseh točk občutno presegel vse tekmece in iz širokega kroga priporočljivih edini dobil oceno zelo priporočljivo. Torej ne verjemite slepo priporočenim znamkam, ki jih je za vaš avtomobil našel njegov proizvajalec, in se pred nakupom sami oskrbite z informacijami.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol