Se vam nekje na policah ali v predalih v stanovanju skriva kakšen modelček avtomobila ali podoben predmet, za katerega menite, da nima nobene prave vrednosti? Mogoče se motite in bi z njim lahko nekaj ali pa celo veliko zaslužili, če bi našli pravega kupca zanj.
Vrednost vsake stvari je namreč v očeh tistega, ki si jo želi; in če gre za določene spominske predmete, še posebej, če so bili ti del številčno omejene serije, je lahko njegova dejanska vrednost precej visoka. Saj veste, kako omejene so posamezne serije superšportnih avtomobilov? Ferrarijev LaFerrari imenitnim oblikovnim privlačnostim, imenu in tehničnim zmogljivostim navkljub gotovo ne bi stal več kot milijon dolarjev, če ga v letih 2013–2015 ne bi izdelali zgolj v 499 primerkih, da ne govorimo o hrvaškem Rimcu, ki je serijo privlačnega električnega superšportnika Concept_One omejil na vsega osem primerkov.
Pri modelih avtomobilov v pomanjšanem merilu velja podobno. Kot vsi potrošniški izdelki imajo v trgovinah zelo različne cene, ki so seveda odvisne od znamke in natančnosti posnetka originala ter izdelave podrobnosti. Poleg tega je različna tudi njihova ciljna publika, od otrok, ki se z njimi igrajo, do odraslih navdušencev, ki jih najraje le občudujejo na razstavnih policah. Zadeva se spremeni, ko postanejo zbirateljski predmet, pa naj bo zato, ker so dosegli določeno starost in so zaradi 'naravne selekcije' postali zelo redki, ali pa zato, ker so bili prodani ali podarjeni kot del omejene serije, kar jim je dvignilo ugled med zbiralci in njihovo vrednost.
V uredništvu revije Avto magazin smo preverili, ali zgoraj navedeno drži. Modelček iz omejene serije smo poskusili prodati kar na največjem svetovnem portalu za male oglase, eBayu, in to v okviru dražbe, ki je pokazala, kakšna je lahko razlika med tržno ceno avtomobilskega modelčka v velikoserijski prodaji in kakšno ceno lahko doseže kot del omejene serije z ustreznim potrdilom.
In kateri bi lahko bil boljši predmet za poskusno prodajo kot Ford Focus RS v merilu 1 : 43, ki smo ga dobili na mednarodni predstavitvi pravega Forda Focusa RS v španski Valencii. Izdelal ga je ugledni francoski proizvajalec avtomobilskih modelčkov Norev, a je nekaj posebnega, saj so ga pri Fordu opremili z lično darilno škatlo, ki jo krasi kovinska tablica z napisom 'Launch Edition 634/800', ki seveda sporoča, da je avtomobilček 634. primerek iz serije 800 miniaturnih Fordov Focusov RS, ki jih je Ford delil udeležencem mednarodne predstavitve Forda Focusa RS in ki niso bili v redni prodaji. V ponudbo smo, da preverimo, ali majhen dodatek lahko močno poveča izkupiček, dodali še Castellijevo beležnico z napisom RS in enako označen kemični svinčnik – oboje v resnici ni bilo nič posebnega in obstaja na deset tisoč primerkov.
Podatke smo vnesli v obrazec na eBayu, nastavili začetno ceno 35 evrov, kar je dobrih deset evrov manj kot enak modelček (le da ne spada v omejeno serijo Lauch Edition) stane v redni ponudbi, in počakali, koliko bo na dražbi ponudil najvišji ponudnik. Morda je nekoliko presenetljivo, a najvišja ponudba ob koncu dražbe teden dni pozneje je bila solidnih 176 evrov, kar je skorajda štirikrat več, kot stane enak, a v prosti prodaji dosegljiv primerek. Ja, ekskluzivnost (in nekaj poceni dodatkov) naredi svoje, seveda pa ne gre zanemariti niti tega, da je bil v času našega preizkusa Ford Focus RS med ljubitelji hitre pločevine najbolj vroča roba.
Seveda je eBay le ena od poti, po kateri lahko spravite v promet kakšnega izmed podobnih predmetov, saj obstaja tudi vrsta drugih portalov, navsezadnje tudi naša Bolha, s katero pa si precej omejite ciljno publiko. Nekateri portali so celo bolj specializirani za zbirateljske zadeve, a morate za uspešno prodajo na njih po drugi strani bolj natančno poznati vsaj ceno, ki jo lahko zahtevate, saj vsi ne podpirajo sistema dražbe. Če pa menite, da bi predmet, ki bi ga radi ponudili na trgu, lahko dosegel zares visoko ceno, je prodajo bolje opraviti prek specializiranih dražbenih hiš, ki vam pomagajo tudi z nasveti in so na tem področju še vedno bolj zanesljive od spleta.
Matija Janežič, foto Saša Kapetanovič
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj