Zamašen filter trdnih delcev (DPF) je mogoče očistiti

Nekateri vozniki sodobnih dizlov težavo poznajo zelo dobro: vsake toliko se med merilniki prižge opozorilna lučka, ki opozarja, da se filter trdnih delcev v izpušnem sistemu (DPF) ni uspel samodejno očistiti.

29. 3. 2013

Filtri trdih delcev so sedaj nameščeni na vse nove dizelska osebne avtomobile. Sajasti delci, ki jih filter zadrži, se iz filtra očistijo tako, da motorna ekletronika spreneni način vbrizga v ogret motor, s tem poveča temperaturo izpušnih plinov in sajasti delci enstavno zgorijo. A optimalna regeneracija filtra trdih delcev zahteva dovolj segret motor in nekaj časa - pri uporabi vozil na krajše relacije, pa ti pogoji dostikrat niso izpolnjeni tako dolgo, da se filter ne more regenerirati in prižge se opozorilna lučka.

Ta voznika opozarja, da ima zadnjo možnost, da se za nekaj minut podat na odprto cesto ali avtocesto, kjer bo avto lahko dosegel pogoje, potrebne za regeneracijo DPF (ali pa zapeljati avto na servis, kjer ga segrejejo in nato regeneracijo sprožijo s pomočjo diagnostične elektronike). Če tega ne stori, se filter trdih delcev zamaši, zmogljivost vozila se občutno poslabša, v skrajnem primeru lahko pride do odpovedi delovanja vozila, kar nas privede do tega, da moramo filter zamenjati. To se lahko zgodi že po 20.000 prevoženih kilometrih. Običajno življenjska doba filtra trdih delcev sicer (ob neovirani regeneraciji) znatno presega 100.000 kilometrov. Poleg kilometrine, pomembno vlogo igra tudi kakovost goriva: nižja kot je, hitreje se filter zamaši. In ko je filter zamašen, regeneracija (ne na cesti ne na servisu) ne pomaga več. Treba ga je zamenjati ali očistiti.

Nov filter lahko stane nekaj sto evrov, zaradi česar je ročno čiščenje zelo smiselno. Zanj filtra ni treba sneti, odviti je treba le (pri večini vozil) le tipalo pritiska ali temperature na izpušnem sistemu. Nato skozi odprtino serviser vstavi sondo, s katero čistilno sredstvo vbrizga neposredno v filter trdih delcev. Aktivne sestavine raztopijo zažrte saje, nato pa serviser vbrizga še tekočino za izpiranje. Ta tekočina razporedi nečistoče po celotnem filtru in s tem omogoči lažje izgorevanje, saj je naslednji korak klasična regenareacija na cesti ali na servisu.

Pri Liqui Molyju, kjer proizvajajo tovrstno čistilo, pojasnjujejo, da čiščenje (brez regeneracije, ki mu mora slediti) traja okoli pol ure, poleg čiščenja filtrov vozil, na katerih je ta že zamašen, pa priporočajo tudi čiščenje filtrov ob rednih servisih pri dizelskih avtomobilih, ki so večinoma v uporabi le na zelo kratke relacije (na primer taksiji).