Novembra 2012 bo začela veljati nova evropska zakonodaja, ki bo pri gumah predpisala spodnjo mejo pri porabi goriva, zaviranju v mokrem in zunanjo hrupnost. Porabniki bodo veliko bolje kot zdaj razločevali boljše gume od dobrih, saj bo vsaka guma opremljena z nalepko.
Na tej nalepki bosta dva podatka podana na skali od A do G, A (zeleno polje) kot najboljše in G (rdeče polje) kot najslabše, eden pa v decibelih. Skale so podobne kot pri beli tehniki, skratka.
Odpade tretjina guma
Če ste pazljivo prebrali, smo zapisali boljše gume od dobrih, saj pri Michelinu predvidevajo, da bo s to, vsekakor dobrodošlo zakonodajo že leta 2012 odpadlo kar 30 odstotkov gum, ki ne ustrezajo predpisanim pogojem. Ob tem velja poudariti, da velja ta napoved za danes, saj imajo izdelovalci gum še dve leti časa za napredek.
Pri francoskem gumarskem podjetju pravijo, da jih leto 2012 ne skrbi, saj njihove gume z uporabo zelene silike (ki je veliko boljša kot pred leti! ) že zdaj ustrezajo tem predpisom. Zato so se povezali s podjetjema TÜV Süd Automotive in Dekra Test Center, da so nam še enkrat dokazali, da so varčna Michelin Energy Saver, bolj športna Michelin Pilot Sport 3 in zimska Michelin Alpin 4 med vodilnimi, če ne celo najboljše.
Hkrati pa poudarjajo, da bo leto 2016 spet prelomno, saj se bo takrat zakonodaja na tem področju še zaostrila. Če se nič ne spremeni, bo takrat nedovoljenih kar 70 odstotkov gum, ki so zdaj na trgu, med njimi pa bi bile dandanes celo nekatere Michelinove. A do takrat, pravijo, bodo vse njihove dovolj dobre, da jih bomo še srečevali na prodajnih policah.
Še nekaj odprtih vprašanj
Smernice ECE R117, ki bodo začele delovati čez dve leti, pa še niso povsem jasne. Evropska komisija je določila osnovo, ni pa še dodelala metodologije. Zato metode ugotavljanja primernosti oziroma neprimernosti gume še niso dorečene, prav tako se po mnenju Michelinovih strokovnjakov premalo poudarja vzdržljivost gume.
V podjetju z več kot 100 let starim znakom Bibendum pravijo, da imajo raje malce višjo ceno in daljši rok uporabe, saj so gume za potrošnike običajno nujno zlo in nepotreben strošek. Žal pa po njihovih statistikah velika večina voznikov zanemarja preverjanje tlaka v gumah, kar je ne le nevarno, ampak tudi drago.
Gume z neprimernim tlakom se hitreje obrabijo in porabijo več goriva. Zgolj za premislek: vsaka peta posoda za gorivo se porabi zaradi gum, saj so le 'krive' za kar 20 odstotkov porabe.
Aljoša Mrak, foto: tovarna