Kakšna platišča so najbolj primerna?

Lahka platišča so ena izmed zelo pogostih osnov tuninga, ki si jih privošči marsikatera voznica oziroma voznik. Poleg tega, da izboljšajo videz, nova platišča omogočajo tudi prihranke pri sezonskih menjavah koles, a pri vsem skupaj ne gre spregledati vidika varnosti.

28. 4. 2010

Klasična jeklena platišča so poleti čedalje bolj redek gost na jeklenih konjičkih, saj se jih zamenja z bolj privlačnimi lahkimi platišči, ki so po navadi večja in bolj ali manj zvenečih svetovnih znamk.

Pred nakupom novih platišč je treba upoštevati nekaj zakonitosti. V homologacijskem kartončku vašega vozila so napisane dimenzije gum in platišč, za katere proizvajalec vozila jamči, da ustrezajo vozilu. Če bi radi na avtomobil namestili platišča (in posledično gume) drugačnih dimenzij, boste morali ponovno opraviti homologacijski postopek, pri katerem pa lahko vaša nova platišča zavrnejo.

Ni vsako platišče ustrezno

Poglejte kolesa svojega avtomobila in preštejte, s koliko vijaki je privijačeno posamezno kolo. Novo platišče mora imeti enako število vijakov, sicer ga ne bo mogoče namestiti na vaš avtomobil. Obenem je zelo pomembno razmerje med vijaki, ki pove, v kakšni razdalji so od središča kolesa posejane luknje za vijake.

Pri nakupu upoštevajte tudi ET-oznako, ki je podana v milimetrih, pomeni pa razdaljo od sredine platišča do notranje naležne površine platišča oziroma do površine, namenjene za privijanje. Premajhen ali prevelik ET lahko pripelje do tega, da kolo drsa ob notranjost blatnika, posledično pa je poslabšana lega avtomobila na cesti.

Zelo pomembna je tudi izbira prave dimenzije – širina in velikost platišča, ki morata ustrezati tudi gumi in obratno. Pri odločitvi o nakupu platišč veliko vlogo igrajo tudi njihova cena, oblikovna všečnost in zgradba.

Lahkotnost

Običajno so na avtomobilih nameščena jeklena platišča, izjema so avtomobili, ki se jih že iz prodajnega salona pripelje obute v lahka platišča, ali pa se platišča zamenja naknadno. Platišča so sestavljena iz različnih materialov, od stisnjenega jekla do ulitih oziroma kovanih zlitih lahkih kovin.

Prednost platišč iz lahkih kovin se kaže v njihovi manjši masi in učinkovitejšem pretoku zraka, kar omogoča boljše hlajenje zavor. Ob izboljšanem videzu platišča omogočajo tudi lažjo menjavo pri prehodu z zimskih gum na letne in obratno, saj so letne gume na enih, zimske gume pa na drugih platiščih.

Kupujte preverjeno

Pri nakupu platišč bodite pozorni in zaupajte le priznanim znamkam, nikakor pa ne poceni ponaredkom, saj se lahko zgodi, da vas bo ponaredek že čez nekaj kilometrov razočaral, saj se bo začela luščiti barva ali pa se bo celo deformiral, posledično pa se bo poslabšala lega avtomobila, volanski obroč bo treslo ipd.

Dobro je vedeti, da lahko barvo platišča s pomočjo folije spremenite v drugo barvo ali pa s peskanjem prikrijete kakšno prasko, ki nastane zaradi srečanja z robnikom pri parkiranju.

Če pri parkiranjih velikokrat oplazite robnik, je priporočljivo, da izberete platišča, ki imajo krake skrite za gumo, kar pomeni, da je lepo platišče zaščiteno. Seveda ne priporočamo, da z gumami vozite čez robnike, saj takšna vožnja škodi gumam. Pri izbiri platišč za zimo je pomembno, da izberete takšna, v krakih katerih se ne bo nabiral pesek.

Nezanemarljiv je tudi vpliv na udobje, ki ga ima kombinacija platišča in gume. Večja so platišča in nižjega profila so gume, manj bodo prestregle udarce, posledično pa bo vožnja manj udobna.

www.svetovalnica.net