Pri uporabi klimatske naprave v vaših jeklenih konjičkih velja predvsem v vročih poletnih dneh upoštevati nekaj ključnih nasvetov.
V poletni vročini si dandanes ne moremo predstavljati vožnje brez klime, a pri uporabi le-te je potrebno biti previden in upoštevati nekaj napotkov.
Za človeško telo je optimalna temperatura okolice tako imenovana sobna temperatura, ki se giblje med 20 in 22 stopinj Celzija. V poletnih mesecih se zunanje temperature dvignejo precej nad to številko, v avtomobilu, ki je bil nekaj časa parkiran na soncu, pa še bistveno bolj. Zlahka nas zato zamika, da bi klimo svojega avtomobila naravnali na najnižjo možno temperaturo. To pa ni dobra odločitev, saj lahko doživimo šok, ko po končani vožnji zapustimo vozilo, saj bo temperaturna razlika previsoka.
Splošno priporočilo je, naj temperatura notranjosti ne bo nižja od zunanje za več kot 8 stopinj Celzija. Če je zunaj 30 stopinj, ni zdravo naravnati klimo na 16 stopinj, pač pa so priporočljive temperature med 22 in 25 stopinj. Potovanje bo še vedno znosno za potnike, voznik bo ostal zbran med vožnjo, ob izstopu iz avtomobila pa ne bo prehude temperaturne razlike.
Če je zunanja temperatura zelo visoka, je potrebno pred začetkom vožnje najprej odpreti okna in vrata, da se vroč zrak notranjosti nekoliko ohladi. Prvih nekaj sto metrov vožnje pustimo odprta vsa okna in morebitno panoramsko streho, da vroč zrak zapusti potniško kabino. Po zaprtju vseh oken vključimo klimatsko napravo. Vsaj nekaj minut ohlajajmo avto v načinu kroženja zraka, saj se bo tako ohladil hitreje.
Ob zelo vročih temperaturah nas zamika, da bi hladen zrak iz zračnikov usmerili naravnost vase. Tudi to ni priporočljivo. Če usmerjamo mrzel zrak v glavo ali telo, lahko pride do vnetja sluznice. Namesto tega smer pihanja usmerimo v vetrobransko steklo.
Nekoč je veljalo, da vključena klimatska naprava močno poveča porabo goriva. To drži le deloma, poraba je res nekoliko višja, a zanemarljivo. Poveča se le za en liter goriva na sto kilometrov, zato ni potrebno varčevati z gorivom na račun klimatskega udobja. Temperatura 27 stopinj v avtu namreč predstavlja močno obremenitev, povečata se telesna temperatura in pulz, to pa zmanjša sposobnost koncentracije in reagiranja.
Če se temperatura dvigne s 25 na 35 stopinj, se tveganje za nesrečo poveča za 20 odstotkov, kar je enako, kot če bi vozili z 0,5 promila alkohola. Priporočljivo je še nekoliko zvišati temperaturo zadnje kilometre pred prihodom na cilj, da še dodatno zmanjšamo nevarnost toplotnega šoka po izstopu iz avtomobila.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere