15. marec je blizu. Že veste, kaj boste namestili na svoj avto?

10. 3. 2023 | Gregor Žvab
Deli
Različica S ima večja in širša kolesa, zmogljivejši Brembov zavorni paket, v dodatni opremi testnega avtomobila pa so bile izbrane tudi lepljive Michelinove pnevmatike Pilot Sport Cup 2. (foto: Uroš Modlic)
Uroš Modlic

Prihodnji teden boste lahko na svoje jeklene konjičke že namestili letne pnevmatike, a neko nepisano pravilo je, da je bolje malo počakati, saj nas pri tako spremenljivem vremenu, kot ga imamo zadnje čase, še vedno lahko preseneti kakšno poslabšanje. Za tiste, ki boste letos na avto namestili nove, letne pnevmatike, pa smo spodaj pripravili povzetek tega, kaj je priporočljivo in kaj ne.

Avto-moto zveza Slovenije že več kot 25 let sodeluje z nemško avtomobilistično zvezo in potrošniškimi organizacijami, da bi kupcem dali jasen vpogled v to, katere pnevmatike so v danem trenutku najboljše. Ob 50. obletnici preizkušanja gum so v nemški zvezi pod drobnogled vzeli 50 letnih pnevmatik dimenzije 205/55/16. 

Dve kategoriji ocenjevanja

Kljub temu da je 15. marec dan, ko lahko svoje jeklene konjičke preobujete v letne pnevmatike, ta datum nima tako velikega pomena kot recimo 15. november, ko letno obutev zamenjamo za zimsko. Vseeno je dobro vedeti, kaj je na trgu dobro in kaj slabo. Ob jubileju so spremenili tudi način ocenjevanja pnevmatik in mu dodali rubriko »okoljevarstvene lastnosti«. Ta zavzema sicer »le« 30 odstotkov ocene, 70 pa je namenjenih varnosti. 

Najbolj kompletna pnevmatika, ki odlično združuje varnostne in okoljevarstvene elemente, je tokrat Goodyear Efficient Grip Performance 2, medtem ko je z varnostnega vidika na vrhu Continental Premiumcontact 6, a ji je malo zmanjkalo na ekološkem delu. Zelo blizu obema je Michelin s Primacy 4+, četrto mesto pa je zasedla Bridgestone Turanza T005. Sledijo pnevmatike proizvajalcev Nokian, Falken in Continental, skupino zelo priporočljivih pnevmatik pa zaključuje korejski trojček Kumho, Hankook in Nexen. 

Razlike so ogromne

Ko gre za varnost, je eden najpomembnejših dejavnikov zavorna pot. Tu so razlike med najboljšimi in najslabšimi najbolj očitne. Že na suhi cesti se je to zelo jasno pokazalo, saj se je ukrajinska pnevmatika Premiorri Solazo ustavila kar sedem metrov dlje (42,9 m) od Continentalove Premium Contact 6 (35,9 m). In če se sedem metrov na prvi pogled ne zdi veliko, je dobro vedeti, da je, ko je Continentalova pnevmatika stala na mestu, Premiorrijeva mimo odpeljala s 40 km/h. To da podatku povsem drugačno dimenzijo. 

Še bolj dramatično je na mokri cesti, kjer je pnevmatika Doublecoin DS99, ki izvira iz Kitajske, za zmagovalno »Continentalko« zaostala za neverjetnih 24,9 m in za zaviranje od hitrosti 80 km/h porabila skorajda 60 metrov. Na repu razpredelnice so se v povsem rdeči barvi znašle pnevmatike proizvajalcev Rotalia, Berlin Tires, Lassa, Evergreen, Riken, Doublecoin in Premiorri. Z varnostnega vidika so se te pnevmatike odrezale tako slabo, da jih pri AMZS in ADAC odsvetujejo. 

Pri tokratnem testu se je izkazalo, da je najslabša pnevmatika tudi najcenejša, a še vedno, z vidika varnosti, ne tako poceni v primerjavi z najboljšo Goodyearovo pnevmatiko. Razlika 25 evrov na posamezno pnevmatiko je namreč lahko tudi razlika med tem, ali se boste ustavili, ko bo treba ali pa ne ... 

Preberite še: Najbolj pričakovani Renault letošnjega leta ni zadržanega značaja