Misija avtodom: 7 zlatih pravil ob nakupu rabljenega avtodoma

Ko se poletni meseci prevesijo v jesen, številni razmišljajo o nakupu rabljenega avtodoma. To ni naključje. Jesenski meseci so morda najbolj primerni prav zaradi večje ponudbe na trgu, saj številni lastniki po poletnih počitnicah razmišljajo o nakupu novega, pa tudi zato, ker mnoga rental podjetja menjujejo svoje flote vozil. Preverite, na kaj velja biti ob iskanju pravega rabljenega avtodoma, pozoren! 

Misija avtodom: 7 zlatih pravil ob nakupu rabljenega avtodoma (foto: Profimedia) Profimedia
23. 9. 2022

Za pomoč in nasvete pri iskanju novega »družinskega člana« na štirih kolesih smo se obrnili na nekdanjega novinarja Avto Magazina Matevža Korošca, sicer produktnega vodjo podjetja Adria Mobil.

Le kdo bi imel o tem povedati več, kot dolgoleten uporabnik avtodoma, ki ima tudi s profesionalnega stališča vpogled v tematiko?

Zlato pravilo št. 1

Ni skrivnost, da največja nevarnost ob nakupu rabljenega avtodoma na vas preži v obliki vlage. Pri bivalnih kombijih težava ni tako pogosta, saj so izolirani s penami in obstojnimi folijami, zato je manjše tudi tveganje za vdor vode ob spojih.

Pri avtodomih pa je vzdrževanje pogosto povezano z vestnostjo lastnika. Številni svojega odpeljejo na servis, kjer mu vsakoletno izmerijo nivo vlage, ob nakupu pa vam bodo predočili tudi poročila o tem.

Tudi če tega prodajalec nima, to še ne pomeni, da nakup ne pride v poštev.

Vsak kupec lahko sam preveri prisotnost vlage v steni, vsak dostojen trgovec, pa bo vašo zaskrbljenost razumel.

Ob nakupu lahko pridete opremljeni tudi z vlagomerom, ki ga vstavite skozi tesnilno gumo okna, merilno palčko potisnete v jedro stene in samo izmerite vsebnost vlage.

Zlato pravilo št. 2

Pri nakupu rabljenega vozila vas lahko doleti tudi, da se težave z vlago pojavijo tudi pri tleh. »Tega je z novejšimi avtodomi manj, saj podjetja uporabljajo kompozitne materiale, manj dovzetne za vlago.

Najbolj problematični so avtodomi z lesenimi podi.

Pri tem je dobro odpreti klopi in predale. Prav tako velja odpreti kuhinjske predale, kjer se pokaže, če je morda spuščala voda iz lijaka. Največji problem v teh primerih namreč predstavlja samo puščanje vode v avtodomu,« pove Matevž Korošec.

Zlato pravilo št. 3

Avtodomi veliko časa preživijo v mirovanju, bodisi parkirani v depoju, na dvorišču ali na kamp parceli. Šasija zato lahko na nekaterih mestih postane gnila, dotrajana. Če lastniki avtodome uporabljajo tudi pozimi, dodatno škodo povzročijo še sredstva proti zmrzovanju cest, ki so za kovino zelo agresivna.

»Svetujem, da pozimi previdno sperete podvozje, sicer ga bo počasi začelo uničevati. Podobna težava se lahko pojavi tudi z zavorami,« opozarja sogovornik.

Zlato pravilo št. 4

Pozornost velja posvetiti tudi plinskim inštalacijam, sploh v primeru nakupa starejšega avtodoma. Pred nakupom ga pospremite na servis, kjer bodo preverili njihovo stanje. V Nemčiji je servis obvezen vsaki dve leti, v Sloveniji žal ne.

Če plin pušča, napeljavo velja zamenjati, čeprav so zastrupitve s plinom v avtodomih izjemno redke, saj so v ta namen avtodomi opremljeni s številnimi odprtinami.

Tako plin ne zastaja v bivalnem prostoru, temveč uide skozi luknje ven. »Je pa lahko to dober argument za pogajanje pri ceni, vsekakor pa ni razlog, da bi zaradi tega odstopili od nakupa,« je jasen Korošec.

Zlato pravilo št. 5

Kaj pa kilometri?

»Povprečen lastnik avtodoma z njim prevozi  na leto med 10 in 15 tisoč kilometri. Če je manj, ste lahko opravičeno sumičavi, prav tako, če so številne resnično visoke,« opozori sogovornik.

Zlato pravilo št. 6

Prav lahko se zgodi, da ne boste kupili le avtodoma, temveč se bo skupaj z njim preselilo tudi nekaj manjših prebivalcev, kot so mravlje.

»Vse to je stvar osebne higiene lastnika. Če v avtodomu pustiš hrano, mora biti le ta dobro zaprta, saj sicer obstaja vrsta luknjic, skozi katere se lahko živali stisnejo v notranjost. Tudi miši niso tako redek pojav poudari nekdanji novinar Avto Magazina.

Zlato pravilo št. 7

In kje vse se splača poiskati rabljene avtodome? Nekateri boste pobrskali po slovenskih straneh, največ ljudi pa se obrne na nemški mobile.de. Na nemškem trgu se namreč vsako leto obrne tretjina evropske proizvodnje.

Ker je nasičen s ponudbo imajo tudi trgovci največ znanja o avtodomih in o tem, kako najti kupce izven Nemčije. Običajno nimajo težav s sporazumevanjem v angleškem jeziku in se držijo strogih pravil.

Preberite si še: Rabljeni avtomobili: Kako in kakšen avtodom kupiti? (vsi odgovori na enem mestu)

»Dober renome jim veliko pomeni. Nemci imajo poleg tega prednost, da so tudi davki za fizične oseben praviloma najnižji, medtem ko imajo Nizozemci po drugi strani precej višje davke,« pojasni sogovornik, ki ga povprašamo tudi o vedno bolj cvetočem češkem trgu.

Če ste se poleti sprehodili po katerem izmed hrvaških kampov, ste lahko opazili vrsto avtodomov s češko registracijo: »Češki trg je šele v povojih, predvsem pa gre za posameznike, z veliko denarja, zato si privoščijo tudi najboljšo opremo. V tem trenutku si morda splača ogledati tudi ponudbo v Skandinaviji, zaradi razmerij v vrednosti valut. Italija po drugi strani ima dokaj ohlapna merila kar se rabljenih avtodomov tiče.

Splošno priporočilo je, da izberite vozila, ki jih prodajajo pooblaščeni trgovci, saj so vam ti, ob nakupu, dolžni dati garancijo.

Ta pa je, vsaj v Nemčiji, podobno kot cena, lahko stvar pogajanj. To pa pomeni, če se s trgovcem ne uspete spogajati za boljšo ceno, lahko poskusite pri daljši garanciji … s tem pa obenem preverite še, kako gotov je trgovec v zanesljivost vozila, ki ga prodaja.«