Težave z akumulatorji pogosto pestijo voznike in mehanike – cikli polnjenja in praznjenja, starost avtomobila in akumulatorja, vse to na koncu privede do tega, da avta ne boste več zagnali.
Nivo napolnjenosti akumulatorja lahko preverite tako, da parkirate avto v temi pred zidom, izklopite motor in vklopite kratke luči. Če svetloba po kratkem času postane temnejša, akumulator izgublja moč. Seveda lahko akumulator preverite tudi z voltmetrom, vendar tega v povprečnem gospodinjstvu pač ne najdemo prav pogosto.
Še posebej bodite pozorni pri zaklepanju vozila. Če pozabite ugasniti luči ali ne zaklenete vrat, pri nekaterih modelih avtomobilov ostane prižgana notranja osvetlitev. Akumulatorji manjših kapacitet, na primer pri bencinskih motorjih, se tako lahko čez noč izpraznijo do te mere, da naslednji dan ni mogoče zagnati motorja.
Ta problem običajno prizadene akumulatorje, starejše od dveh let, ki imajo zaradi večjega števila ciklov polnjenja in praznjenja zmanjšano kapaciteto.
Tokovi, ki lahko tečejo v stanju mirovanja avtomobila, se gibljejo od približno 0,4 A do 2 A, odvisno od števila notranjih luči v avtomobilu, kar lahko predstavlja težavo za starejši akumulator.
Težave z zagonom motorja se lahko pojavijo že po petih urah delovanja notranje osvetlitve v stanju mirovanja – ostane sicer nekaj energije za manjše porabnike, vendar premalo za zagon motorja. Ta vrsta težav najpogosteje doleti voznike, ki vrat niso popolnoma zaprli ali če so notranja osvetlitev vklopili s stikalom po koncu vožnje, da bi nekaj prebrali, nato pa so vozilo zapustili, ne da bi stikalo ročno vrnili na samodejni izklop.
Ker je bila notranja osvetlitev prižgana čez noč, se lahko naslednje jutro zgodi, da vozilo ne reagira na daljinski ključ, zato moramo uporabiti mehanski ključ in ključavnico, avto pa zagnati s pomočjo priklopa na vir električne energije (zaganjalnik, s kabli na drug avto ...).
Preberite še:
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del