Če vam akumulator odpove poslušnost, boste obstali na mestu. To je način, kako lahko preverite, če vam akumulator peša ...

20. 5. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Posredovanje ob praznem akumulatorju je pogosta naloga za izvajalce asistenčnih storitev. (foto: Profimedia)
Profimedia

Težave z akumulatorji pogosto pestijo voznike in mehanike – cikli polnjenja in praznjenja, starost avtomobila in akumulatorja, vse to na koncu privede do tega, da avta ne boste več zagnali.

Nivo napolnjenosti akumulatorja lahko preverite tako, da parkirate avto v temi pred zidom, izklopite motor in vklopite kratke luči. Če svetloba po kratkem času postane temnejša, akumulator izgublja moč. Seveda lahko akumulator preverite tudi z voltmetrom, vendar tega v povprečnem gospodinjstvu pač ne najdemo prav pogosto.

<p>Poskrbite, da bodo kabli na priključkih akumulatorja vedno čisti in čvrsto privijačeni.</p>

<p>Poskrbite, da bodo kabli na priključkih akumulatorja vedno čisti in čvrsto privijačeni.</p>

Profimedia

Še posebej bodite pozorni pri zaklepanju vozila. Če pozabite ugasniti luči ali ne zaklenete vrat, pri nekaterih modelih avtomobilov ostane prižgana notranja osvetlitev. Akumulatorji manjših kapacitet, na primer pri bencinskih motorjih, se tako lahko čez noč izpraznijo do te mere, da naslednji dan ni mogoče zagnati motorja.

Ta problem običajno prizadene akumulatorje, starejše od dveh let, ki imajo zaradi večjega števila ciklov polnjenja in praznjenja zmanjšano kapaciteto.

Tokovi, ki lahko tečejo v stanju mirovanja avtomobila, se gibljejo od približno 0,4 A do 2 A, odvisno od števila notranjih luči v avtomobilu, kar lahko predstavlja težavo za starejši akumulator.

Občasno je priporočljivo pregledati in očistiti akumulatorske priključke in po potrebi dopolniti elektrolit v celicah. Če ima akumulator težav z zagonom, pa je čas za novega.

Občasno je priporočljivo pregledati in očistiti akumulatorske priključke in po potrebi dopolniti elektrolit v celicah. Če ima akumulator težav z zagonom, pa je čas za novega.

Einhell

Težave z zagonom motorja se lahko pojavijo že po petih urah delovanja notranje osvetlitve v stanju mirovanja – ostane sicer nekaj energije za manjše porabnike, vendar premalo za zagon motorja. Ta vrsta težav najpogosteje doleti voznike, ki vrat niso popolnoma zaprli ali če so notranja osvetlitev vklopili s stikalom po koncu vožnje, da bi nekaj prebrali, nato pa so vozilo zapustili, ne da bi stikalo ročno vrnili na samodejni izklop.

Ker je bila notranja osvetlitev prižgana čez noč, se lahko naslednje jutro zgodi, da vozilo ne reagira na daljinski ključ, zato moramo uporabiti mehanski ključ in ključavnico, avto pa zagnati s pomočjo priklopa na vir električne energije (zaganjalnik, s kabli na drug avto ...).

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del