Varčna vožnja je te dni tako modna, da že kar nekaj avtošol uči varčevanje z gorivom.
A varčevanje s tekočino pri avtomobilih ni edino, kar pomaga ohraniti evre v denarnici. Dobro je, da z varčevalnim slogom vožnje lahko hranimo tudi tehniko.
Pri varčni vožnji je treba kot prvo pravilo vedeti, da je varčna vožnja varna le v tistih primerih, ko varčevanje ne gre do primerov, ko s pretirano počasno vožnjo ogrožamo sebe in druge udeležence v prometu. Vožnja po omejitvah, kjer razmere na cesti in promet to dopuščajo, je lahko prav tako varčna, a pri tem je treba upoštevati nekaj zakonitosti.
Najprej razmislite, ali se ne bi bilo bolje do bližnje trgovine po malenkosti odpraviti peš. Naredili boste nekaj zase in avtomobila ne boste obremenjevali za vožnjo na zelo kratke razdalje. Takšna vožnja z neogretim motorjem je najslabša za tehniko, ki ne dobi priložnosti, da se ogreje in pripravi na tlako.
Spomnimo se, včasih so zjutraj zagnali motor avtomobila in ga več minut ogrevali. Zdaj pozabite na kaj takega, novejši avtomobili so narejeni, da vključimo motor (pri dizlih bodite pozorni na upoštevanje lučke za predgretje motorja) in se odpeljemo.
A hladnega nikar ne gnati, saj bo popil več goriva, obenem pa bo tehnika bolj obremenjena. Neogreti motor tako držite v srednjem območju vrtljajev, ne prenizko, da se ne bo preveč trudil, in ne previsoko. Če je vaš avtomobil opremljen z indikatorjem izbire pravilne prestave, ga ne spreglejte, zna dobro svetovati in vas včasih spomniti, da pretaknete v kakšno drugo prestavo.
V višjo prestavo prestavljajte pravočasno. Spremljajte temperature tekočin, tudi olja, če je vaš avtomobil opremljen s takšnim merilnikom. Ko je ogreto na 80, še bolje pa na 90 stopinj Celzija, ga lahko vozite v višjih vrtljajih.
Po dinamični vožnji avtomobila ne ugasnite takoj – recimo ko pripeljete na avtocesti na bencinski servis, prej pa ste se vozili zelo hitro –, ampak pustite nekaj časa, da se motor ohladi. Takšno ravnanje je posebej dobrodošlo pri prisilno polnjenih motorjih.
Ne pozabite, varčevanje ni usmerjeno le na bdenje nad porabljenimi litri, ampak dobro ravnanje s tehniko pomeni, da bo ta dobro delovala dlje časa, manj bo tudi popravil ali jih sploh ne bo.
Oprema je pomembna
Tlak v gumah naj bo primeren, saj preslabo napolnjene gume prinesejo večjo porabo. Spremljajte vremensko napoved in ne odlašajte z zamenjavo zimskih gum z letnimi, če za to ni potrebe. Z zimskimi gumami enakih dimenzij je avtomobil po navadi bolj žejen.
Ravno tako ne vozite s seboj strešnega prtljažnika, če za to ni potrebe. Če imate v prtljažniku polno težke krame, jo raje shranite v kak primernejši prostor.
Slog je pomemben
Ne bodite zaletavi. Če vidite, da bo na semaforju svetila rdeča luč, ko se mu boste približali, že prej popustite pedal za plin in se pripravite na ustavljanje. Vozite tekoče in enakomerno brez naglega pospeševanja in zaviranja, upoštevajte varnostno razdaljo.
Če opazite, da boste ujeli počasnejše vozilo, ki ga ne boste mogli prehiteti, prilagodite hitrost vožnje s popuščanjem plina. Tako boste privarčevali pri gorivu in materialu, saj ne boste zavirali.
Zapomnite si, če boste morali v koloni močno zavreti, boste prej ali slej tudi močno pospešili. Če v tem primeru zavirate in pospešujete enakomerneje, bo bolje. Nikar ne ugašajte motorja pri vožnji po klancu navzdol, saj to početje lahko pripelje do nesreče, ker volan in zavore ne bodo delovali pravilno. Motor ugasnite, če pričakujete, da boste v koloni dlje časa stali na mestu (železniški prehod ipd.).
Ne divjajte, saj zelo hitra vožnja prinese večjo porabo in večjo obremenitev tehnike. Pri prekrmarjenju in podkrmarjenju ter reševanju problema, ki ga lahko v ovinku prinese prehitra vožnja, so pod večjimi obremenitvami tudi zavore, podvozje in gume.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del