Navigacija na mobilnih telefonih

Vsaka naprava ima svoje prednosti in slabosti, in to velja tudi za navigacijske pripomočke. V vozilo vgrajen sistem ima velik zaslon, natančen GPS, a ni prenosen, medtem ko je namenski navigacijski pripomoček mobilen, a ga nimamo vedno pri sebi. Tako se je GPS preselil tudi v mobilnike, ki so vedno nekje blizu nas, kar je tudi njihova največja prednost pred tekmeci.

14. 7. 2008

Navigacija na mobilnih telefonih je še vedno razmeroma sveža, in ker je mobilnikov z vgrajenim sprejemnikom GPS malo, prav izbirčni ne moremo biti. Vendar pa obstaja podjetje, ki je navigaciji posvetilo veliko pozornosti in je krivo, da bo v tem in prihodnjih letih prodanih več mobilnikov z GPS-om kot namenskih navigacijskih naprav (vsaj napovedujejo, da bo tako).

Nokia je v tej ponudbi debitirala z modelom N95, večpredstavnim računalnikom z vgrajenim sprejemnikom GPS. Ta je trenutno na voljo še v nekaterih drugih finskih izdelkih, in sicer N78, N82, N95 8GB in 6110 Navigator, v bližnji prihod­nosti pa bodo na trg prišli še 6210 Navigator, 6220 Classic in N96. Vsi ti izdelki imajo vgrajen sprejemnik in nameščeno aplikacijo Nokia Maps, katere posebnost so povsem brezplačne karte za več kot 150 držav po svetu, brezplačen prikaz vaše trenutne lokacije ter zanimivih točk, plačljivo je le usmerjanje.

Navigiranje si lahko kupite za več različnih časovnih obdobij za izbrane regije (če kupite vodenje za regijo, ki pokriva Slovenijo, vas Nokia ne bo usmerjala na primer v Veliki Britaniji). Zemljevidi so kakovostni, Slovenija je odlično pokrita, Finci pa so najnovejši različici Nokia Maps dodali še vodenje za pešce. Model 6210 Navigator ima vgrajen tudi kompas, da program pravilno pokaže, v katero smer gledate, tudi ko stojite na miru. Za zemljevide je dobro vedeti, da jih je na prav vsakem mobilnem telefonu mogoče nekaj dni ali mesecev (odvisno od modela) uporabljati brezplačno, da vidite, ali vam njihova navigacija sploh ustreza.

Na tem mestu naj dodamo še, da je aplikacijo Nokia Maps mogoče uporabljati na vseh novejših izdelkih z vmesnikom S60 ter tudi na cenejših S40, za lociranje pa boste morali kupiti zunanji sprejemnik GPS, ki je natančnejši od vgrajenega in ki ga z aparatom povežemo prek brezžične modrozobe povezave.

Seveda pa obstajajo alternative. Garmin za pametne telefone (Symbian, Microsoft Windows Mobile) ponuja rešitev XT, ki je grafično in z uporabniškega vidika sila podobna aplikaciji na namenskih navigacijah. Tu so karte seveda plačljive, navigacija pa brezplačna. Slovenija je na zemljevidih Adria Route dobro pokrita, o kakovosti Garminove rešitve pa nimamo česa dodati – za XT velja isto kot za različico z namenskimi navigacijami.

S pametnim telefonom je na voljo tudi TomTomova storitev. Slabost različice za mobilnike Symbian je, da ne podpira vgrajenega sprejemnika GPS, kar pa ne velja za različico za PDA-mobilnike z operacijskim sistemom Windows Mobile. TomTomova rešitev se nam je zdela kakovostnejša od Garminove, glede plačljivosti pa ni razlik ? navigacija je brezplačna, zemljevidi pa nekaj stanejo.

Med popularne navigacijske rešitve spada tudi program podjetja Wayfinder. Pri nas boste do njega najlaže prišli uporabniki storitev operaterja Si.mobil – Vodafone, saj je njihova rešitev Si.navigator le preoblečeni Wayfinder. Program je na voljo za številne Sony Ericssone, Nokie in Blackberryje. Izpostaviti velja modela Blackberry 8310 in 8800, saj imata oba vgrajen sprejem­nik GPS, medtem ko mnogo preostalih izdelkov (razen že omenjenih Nokij) za lociranje in navigacijo potrebuje še zunanji bluetooth sprejemnik GPS.

Pokritost Slovenije je dobra, zemljevidi so brezplačni, zaračunali vam bodo le naročnino (enodnevno, mesečno ali letno). Dodamo naj še, da si lahko zemljevide mest na mobilnik naložite že doma, da v tujini ne boste plačevali dragega prenosa podatkov. Slabost je le to, da si ne morete naložiti zemljevida celotne poti proti cilju. Tu so se veliko bolje znašli pri Mobitelu z rešitvijo m>navigator (gre za program Webraska Navigation). Tudi tu so karte brezplačne, zaračunajo pa vam (dnevno ali mesečno) naročnino.

Pri m>navigatorju si je mogoče karte celotne načrtovane poti na mobilnik naložiti vnaprej v domačem omrežju, pri čemer vam za prenos podatkov ne bodo zaračunali niti centa, saj je vse že vključeno v naročnino. Pri Si.mobil – Vodafonu pa vam bodo zaračunali prenos podatkov po veljavni ceni 0, 0004 evra za preneseni kilobajt. In še nekaj o podpori mobilnikov m>navigatorja. Namestite ga lahko na novejše Nokie z operacijskim sistemom Symbian, na Blackberryje ter izdelke z Microsofotovim Windows Mobile.

M>navigator lahko uporabljate v več kot 30 državah (pokriva Evropo, pri čemer so države vzhod­nega dela slabše pokrite), medtem ko Si.navigator s kartami pokriva več kot 40 držav (večino evropskih ter Severno Ameriko). Obe navigacijski aplikaciji lahko nekaj dni (pri Mobitelu sedem, pri Si.mobilu pa deset) uporabljate brezplačno. Dovolj, da vas zastonj usmerjajo na morje in morda celo nazaj.

Kot zadnjo naj omenimo še rešitev Google Maps. Ker je spisana v jeziku java, jo je mogoče namestiti pravzaprav na vse mobilnike na trgu (velika večina podpira javanske vsebine). Program potrebuje za delovanje ves čas dostop do spleta, zato upoštevajte, da bo zaradi nekaj 100 prenesenih kilobajtov znesek na računu višji. Kar zadeva pokritost, Google Maps s satelitskimi slikami dobro pozna Slovenijo, nekoliko slabše je z navadnimi zemljevidi. To je tudi razlog, da vas tu ne bo znal usmerjati, uporaben pa ni niti iskalnik. Drugače je v tujini, kjer vas bo navigiral in našel skorajda vsako skrivnost posameznega kraja (od različnih trgovin, znamenitosti itd.).

Navigacija na mobilnikih je torej že zelo prisotna in kaže svoje prednosti. Mobilnik imate vedno pri sebi, z njim pa ste usmerjani, tudi ko ste na dveh nogah. Naj ima vaš mobilni telefon vgrajen sprejemnik ali pa uporabljate zunanji GPS ? oba načina sta priročnejša od uporabe nekaterih večjih namenskih navigatorjev. Je pa res, da navigacija v mobilniku svojo slabost pokaže v vozilu. Med vožnjo je gledanje majhnega zaslona naporno in kaj hitro niste več osredotočeni na vožnjo.

Andrej Mihelič, foto: tovarne

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri