Najceneje ni vedno poceni.
V seriji predhodnih člankov smo predstavili najpogostejše napake, ki jih kupci rabljenih avtomobilov lahko naredijo, in nasvete, kako se jim izogniti.
V zadnjem članku bomo predstavil še dve manj pogosti napaki in vzeli pod drobnogled garancije na rabljena vozila.
Kupiti najcenejši avtomobil
Vsak kupec si za rabljen avtomobil seveda želi plačati čim nižjo ceno. Koliko bo kupec na koncu plačal za avtomobil, je odvisno tudi od njegovega občutka za barantanje, saj je večina prodajalcev pripravljenih oglaševano ceno spustiti. Vendar bi tukaj opozoril na skrite pasti kupovanja najcenejšega avtomobila, torej avtomobila, ki ima med vsemi primerljivimi oglasi najnižjo ceno. Večinoma je takšna cena nastavljena z razlogom, ki ni vedno naveden oziroma ga lastnik celo želi prikriti:
• ima okvaro
• je bil karamboliran
• je v izredno slabem stanju (na primer vozilo, poplavljeno ob vremenski ujmi)
Razlogi za nižjo ceno so lahko tudi drugačni in je avtomobil v povsem korektnem stanju:
• avtomobil bo zelo kmalu zahteval večje in dražje servisne posege (menjava jermenov, sklopke, celotnih zavor, gum itd.)
• kupcu se zelo mudi s prodajo
Iz zgoraj navedenih razlogov je zato pri takšnih avtomobilih potrebna dodatna previdnost in dosledno upoštevanje vseh navedenih nasvetov o nakupu rabljenega avtomobila. Ob tem je smiselna izdelava izračuna stroškov morebitnih popravil in servisov ter primerjava tega s sicer na prvi pogled višjo ceno drugega avtomobila v korektnem stanju. Običajno takšna primerjava pokaže, da je bolj smiselno kupiti zadnjega, kar potrjuje dejstvo, da se dobri avtomobili zelo hitro prodajo tudi ob višjih cenah. Nakup cenejšega in slabše ohranjenega avtomobila, ki bo zahteval velike vložke, je s stroškovnega vidika smiseln večinoma zgolj za tiste, ki bodo popravila izvedli v lastni režiji.
Pristajanje na kompromise
Zaradi slabega stanja na slovenskem trgu rabljenih avtomobilov precej kupcev po nekaj ogledih rabljenih avtomobilov razočarano prilagodi svoje zahteve. Sploh če so pod časovnim pritiskom, se pogosto zgodi, da kupijo naslednji ogledan avtomobil kljub jasnim znamenjem, da z avtomobilom nekaj ni v redu. V takšnem primeru je smiselneje narediti kompromis pri starosti in opremi vozila ali morda vključiti v izbor dodatno vozilo druge znamke. S tem se poveča število vozil v izboru in tudi verjetnost, da bo kupec naletel na dobro ohranjeno vozilo. Na kompromise se zagotovo ne pristaja pri stanju vozila, servisni zgodovini in drugih pomembnejših merilih, saj običajno vodijo v nezadovoljstvo in dodatne nepričakovane stroške lastništva vozila. Dobro ohranjen rabljen avtomobil je v Sloveniji mogoče kupiti, vendar je treba biti potrpežljiv in hitro ukrepati, ko se takšen avtomobil pojavi na trgu.
O avtorju:
Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.