Takole pravijo pri Continentalu: da je zapleten razvoj gume navadno končan po kakih osmih korakih. Tole superšportno gumo jim je menda uspelo razviti v – le treh.
Dogovor za prvo vgradnjo je vselej (najmanj tehnično) priznanje (pa tudi zagotovljen posel), in če veste, da je SLS AMG serijsko opremljen s tole gumo in izključno le z njo, potem si lahko hitro ustvarite mnenje o tem izdelku.
Zgodba pa je malo daljša in se začne leta 2006, ko so se odločili za to gumo. Conti, vemo, ne sodeluje v motošportu (in po trenutnih izjavah tudi ne bo), so se pa kljub temu želeli tesno približati zahtevam, ki vladajo tam. Torej izdelati gumo, primerno za vsakdanji promet, a tudi za dirkališče.
Ker je bil cilj gumo dokončati do leta 2010, je bilo časa malo, zato so eno leto porabili izključno za računalniški razvoj. Sledili so izdelava gume z imenom Evolution 1, pa testiranje, pa Evolution 2 in znova testiranje, že tretja razvojna stopnja pa je zadovoljila tako razvojnike kot pogodbene partnerje – na primer tiste v Stuttgartu.
Osnova za to gumo je bila ContiSportContact 3. Številko štiri so preskočili preprosto zato, ker v nekaterih daljnih deželah pomeni nesrečo, dodaten P pa pomeni, da bo (prihodnje leto) na trg prišla tudi guma CSC 5, ki bo uvrščena med 3 ter 5 P.
Petica P je zasnovana tako, da je njen profil lahko spredaj drugačen kot zadaj (še najraje pa tudi različnih mer), kar le dokazuje, da je namenjena najzmogljivejšim avtomobilom, za katere proizvajalci obljubljajo, da so enako dobri na cesti in na dirkališču.
Continental nam je omogočil na dirkališču preizkusiti kar vse tri razvojne stopnje gume CSC 5 P. Zanimivi izsledki, podkrepljeni tudi z meritvami, so pokazali, da je Evolution1 guma s precej opaznimi začetnimi hibami (kar je povsem logično), že Evolution2 pa je guma, ki zna zadovoljiti zahtevne voznike.
Serijska 5 P se je izkazala za v splošnem še boljšo in za spoznanje hitrejšo (na suhem dirkališču), saj omogoča varnejšo vožnjo na meji in manj nepredvidljivih situacij.
Gume smo preizkusili na novem dirkališču Montebianco v južni Španiji, ki je homologirano tudi za dirke F1. Continental je omogočil simuliranje razvoja te gume tako, da smo preizkusili najprej Evolution 1, nato Evolution 2 in na koncu še serijsko gumo 5 P, vmes pa smo vsakokrat analizirali ves čas merjene vrednosti.
V določenem odseku so merili hitrost v odvisnosti od prevožene poti, dobljene vrednosti v obliki krivulje na diagramu pa smo primerjali s krivuljo, ki jo je dosegel dirkač. Merili so tudi zasuk volanskega obroča, kot zdrsa zadnje gume, bočne pospeške ter pojemke pri močnem zaviranju, rezultate pa analizirali na različne načine.
Zanimivo je, da so se rezultati naših voženj v veliki meri skladali z rezultati profesionalnih testnikov, še bolj presenetljivo pa je, da so bili tudi naši komentarji o občutkih pri vožnji s posameznimi gumami zelo podobni kot komentarji profesionalcev.
Večina nas je menila, da je Evo 1 guma, ki si je ne bi želeli imeti na superšportnem avtomobilu, saj je kazala preveč sunkovitih preskokov iz pred- v podkrmiljenje in obratno.
Evo 2, po drugi strani, pa je bila že marsikomu celo bolj všeč kot serijska različica, a je to seveda veljalo izključno za (konkretno) dirkališče ter za zadostitev osebnih želja ter zahtev na podlagi sloga vožnje posameznika.
Vsi pa smo se strinjali, da je serijska guma ne glede na vse osebne komentarje najlaže vodljiva ali z drugimi besedami – najbolj nevtralna. To pomeni, da z njo najbolj do izraza pridejo specifične lastnosti avtomobila. In kar je najpomembneje – (tudi) zato je najbolj varna.
Za tem smo imeli serijsko gumo možnost na kratko preizkusiti tudi na mokri stezi, le da so tu merili manj vrednosti in te na bolj komercialen (torej manj analitičen) način. Je pa res, da smo mokri preizkus izvedli z drugačnimi (manjšimi) avtomobili (Mégane RS, Scirocco R, Focus RS, TT RS, BMW serija 1), kar pomeni, da smo jo preizkušali z različnimi pogoni.
A ne glede na vrsto pogona se je CSC 5 P izkazala kot guma, ki na mokrem dolgo vzdržuje nevtralno lego avtomobila in omogoča učinkovita zaviranja.
In ne glede na vse zapisano – CSC 5 P je guma, ki bi jo mirno priporočali lastnikom zares hitrih avtomobilov in še zlasti če se ti lastniki zares hitro vozijo. Na cesti ali še raje na dirkališču.
Izhodiščne točke pri razvoju
Razvojniki so izhajali iz lastnosti gum CSC 3 ter si (tudi na podlagi želja potencialnih kupcev ter zahtev proizvajalcev) kot cilj zastavili za 18 (15) odstotkov večjo natančnost krmiljenja pri vodenju v suhem, za 8 (5) odstotkov boljši oprijem v suhem, za 5 odstotkov boljše zaviranje v suhem, kotalni upor ter obrabo, za 4 odstotke boljše zaviranje na mokrem ter splavanje ter za 3 odstotke manj hrupa.
Podatki v oklepajih veljajo za primer, ko so zadaj nameščene drugačne gume kot spredaj. Pri Continentalu so prepričani o 5 P in trdijo, da je v celoti izpolnila postavljene cilje.
Continental ContiSportContact 5 P: mere
Za sprednji kolesni par ali za vsa kolesa v primeru, ko gre za štiri enake gume na avtomobilu, pri Contiju ponujajo to gumo v serijah (preseki) 40, 35, 30 in 25. Celotne mere: od 235/40 ZR 18 Y do 315/25 ZR 23.
Če pa kupec želi (ali proizvajalec zahteva) za zadnji kolesni par posebno gumo, je 5 P na voljo v presekih 35, 30 in 25, in sicer od 255/35 ZR 18 Y do 325/25 ZR 20. Omenjena ponudba seveda ni dokončna.
Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc