Prihaja najlepši čas za kabriolete

23. 9. 2009
Deli
Prihaja najlepši čas za kabriolete

Pred leti so proizvajalci avtomobilov začeli masovno pro­izvajati tako imenovane kupe kabriolete, avtomobile s trdimi zložljivimi strehami, ki so še bolj omajali mnenje, da so kabrioleti le za poletje.

Pravi vozniki kabrioletov vedo, da je poletje eden izmed najslabših obdobij za vožnje, saj ni nič slabšega kot pripekajoče sonce. V vožnji zgoraj brez boste najbolj uživali spomladi, jeseni, poleti pa le zjutraj oziroma zvečer, ko sonce ni tako močno, zunanje temperature pa znosnejše.

Pri vožnji po soncu se obvezno zaščitite s sončno kremo, da pa vam veter ne bi povzročil bolečin v vratu ali vas še bolj prepihal, se lahko vozite z dvig­njenimi šipami, vetrno zaščito (ta se razprostre nad zadnjima sedežema, kar pomeni, da sta neuporabna za sedenje), na glavo si lahko poveznete čepico.

Koliko vetra boste spustili v kabino, je odvisno povsem od vas. Danes se je mogoče s kabrioletom brez težav voziti tudi pozimi. Vklopite gretje (nekateri kabrioleti imajo vožnji zgoraj brez prirejeno delovanje klimatske naprave) in še gretje sedežev. Oblecite se primerno in užitek, ki ga zagotavljata zimski zrak in vožnja skozi pobeljeno pokrajino, bo zagotovljen.

Več vrst

Avtomobile zgoraj brez delimo v številne podrazrede. Najbolj razširjeni so kupe kabrioleti, poznamo pa še kupe roadsterje (dva sedeža), roadsterje (dva sedeža), klasične kabriolete, spiderje in še in še. Glavna razlika med njimi je v uporabnosti in tipu strehe.

Kupe kabrioleti imajo trdo pomično streho, ki se v nekaj delih zloži v prtljažnik, avtomobil pa se iz kupeja spremeni v kabriolet. Načeloma velja, da je mehka streha bolj modna in prestižnejša, a ima v primerjavi s trdno nekaj slabosti. Slabše zvočno tesni, a če boste izbrali enega izmed boljših kabrioletov z mehko streho in vložili nekaj denarja še v boljšo streho, boste presenečeni nad tem, kako udobno je lahko pravzaprav platno z vidika dušenja zvoka.

Mehka streha zahteva tudi previdnejše vzdrževanje, pri kar nekaj takšnih kabrioletih proizvajalci namreč odsvetujejo vožnjo skozi avtopralnico (krtače). Vozniki CC-jev (kupe kabrioletov) imajo z vzdrževanjem manj težav, saj se lahko s svojim kupe kabrioletom brez skrbi zapeljejo tudi med krtače, njihova streha je trdnejša.

Prednosti mehkih streh so v zavzetju prostora – v prtljažniku ga potrebujejo veliko manj kot prostorsko potratne velike trdne strehe – in v nižjih stroških popravil. Prava nočna mora vseh voznikov kupe kabrioletov je trk v zadek njihovega avtomobila, saj ta pomeni poškodbo strehe, če je ta zložena, na popravilo pa mora pogosto tudi strešni mehanizem.

Obstajajo tudi brezstrešniki, pri katerih lahko kupci izbirajo med mehko in trdno pomično streho. Eden takšnih, sicer redkih primerkov je Mazdin MX-5.

Pritisk na gumb ali sprehod

Pri večini novih kabrioletov (roadsterjev, kupe kabrioletov …) si pri premikanju strehe ne boste umazali rok. Treba je le sprostiti varnostne zatiče, potem pa pritisnete na gumb in nebo se odpre. Seveda obstajajo tudi izjeme, kot je Oplov GT, pri katerem je treba streho zložiti ročno, kar pomeni ne preveč priljubljeno skakanje okoli avtomobila (neprimerno posebej ob dežju).

Največkrat prav vse opravi elektronika – nekaterim se posreči zložiti streho v dobrih desetih sekundah, drugi potrebujejo za to več kot pol minute. Pri nekaterih avtomobilih je mogoče streho odpirati in zapirati kar med vožnjo.

Še opozorilo …

Če kupujete rabljenega kabrioleta (ali novega), preizkusite tesnjenje strehe in od prodajalca zahtevajte popust, če ta pušča, oziroma drug avtomobil. Tesnost strehe se najbolj pokaže med vožnjo v dežju, ko se karoserija (in z njo streha) zvija. Strehe ne kupite kar pri prvem ponudniku, saj je lahko razlika v ceni tudi desetkratna. Če imate avtomobil z mehko streho, lahko čez zimo na avtomobil namestite tudi posebno trdno nepomično streho.

www.svetovalnica.net