Si želite velik, prestižen, zanesljiv in vpadljiv avtomobil? Če po vaših žilah teče še nekaj gangsterske krvi, je Chrysler tisto, kar morate imeti.
Chryslerjeva galeja, ki sliši na ime 300C, je v resnici zelo dober avtomobil. Če bi želeli pojasniti zmedo okrog kratic, ki sledijo številki 300, ter še dodatno pojasniti zmedo okrog dodatnih imen, kot so SRT, HEMI, Executive in podobno, bi v tej rubriki enostavno zmanjkalo prostora. Zato je načeloma povsem dovolj, da veste, da gre za avtomobil, ki se je prodajal tudi pod drugimi znamkami, na primer Dodge in Lancia.
Ta model je znamko Chrysler pričakovano in povsem upravičeno vrnil na seznam večjih limuzin. Ima vse, kar avto iz tega razreda mora imeti. Zadnji ali štirikolesni pogon, veliko opreme, velik motor in fantastično zunanjo podobo. Čeprav to znamko poznamo kot ameriško, je ta Chrysler veliko bolj evropski, kot se zdi na prvi pogled. Mercedes E je posodil skoraj celotno zadnjo premo, ogrodje sedežev, električno inštalacijo, volanski mehanizem ter drugačnim motorjem le malenkostno prilagojen petstopenjski avtomatski menjalnik in štirikolesni pogon 4Matic. Izdelujejo ga marljivi in vestni Avstrijci v Gradcu. Tudi dizelski motor je posodil Mercedes. Morda še kaj ni jasno? Avto je bomba, sodeč po številu standardnih okvar, pa je celo boljši kot nemški donator tehnike.
Ljubitelji zvezde se z zgornjim zapisom ne boste strinjali. Drži, da so materiali v notranjosti pri Chryslerju slabši, da je končni vtis v primerjavi z Mercedesom bolj skromen, a ne pozabite, da je bil nov tudi cenejši. Za rabljenega tega sploh ne bi mogli trditi.
Njegova težava je v tem, da je žeja velikih bencinskih motorjev za naše razumevanje transporta prevelika, ni pa prav nič kritična. Ampak tako je s tem, če ste pomemben direktor ali zasedate neko drugo prestižno delovno mesto in se v službo vozite z dvolitrskim dizlom, potem ste se nekje na svoji poti izgubili. Razrežite službene vizitke, ker nimate stila. Pravim 'džombam' spredaj rohni veliki V6 ali še večji V8. In v teh Chryslerjih so bencinarji impresivni kosi motorjev. Od 2,8 do 6,1 litra merijo delovne prostornine. Res je, da tako zelo uspešni ljudje vozijo novejše in dražje avtomobile, a ta Chrysler je pravzaprav še vedno aktualen, saj razen nekaj stilskih osvežitev kakšnih temeljitih evolucij ni bil deležen.
Če se sprašujete, zakaj toliko splošnih informacij o tem avtomobilu in zakaj ne pišemo o okvarah in napakah, je odgovor enostaven. Ker jih je zelo malo. Preberite in se prepričajte.
Notranjost je, kot rečeno, v primerjavi z drugimi podobnimi avtomobili, vsaj kar se tiče materialov, bolj skromna, a se z izjemo prevlek na prednjih sedežev zelo počasi obrablja. Tudi z motorji ni velikih težav, enako velja za menjalnike. Če sodite med tiste, ki s tehniko ne mesarite, potem boste s tem Chryslerjem več kot zadovoljni. Pravzaprav se vse večje težave pojavljajo tam, kjer ima prste zraven Mercedes, vendar kakšnih res groznih napak, da bi se podirali motorji, ni. Pri dizelskem motorju tu in tam odpove turbina, potrebne so menjave tesnil šob za vbrizgavanje goriva, prihaja pa tudi do okvar visokotlačnih črpalk za gorivo. Nekaj težav so imeli ti avtomobili tudi na polosovinah, a so jih večinoma reševali z vpoklici. Ker avto ni najlažji, so primerki, ki veliko vozijo po slabih cestah, nagnjeni k veliki obrabi blažilnikov in drugih elementov podvozja, pozornost pa velja posvetiti tesnosti hladilnega sistema. Vse to so napake, ki so razmeroma poceni ali pa se jih zlahka odpravi.
Tudi kar se tiče elektronike ne moremo reči, da je avto problematičen. Lastniki so pogosto poročali o napakah na sistemu za vžig motorja, o napakah na avtomatskem zlaganju vzvratnih ogledal ter napakah na zadnjih varnostnih pasovih. Serijsko vgrajena navigacija in telefonska inštalacija rada odpove poslušnost, a težave se praviloma rešujejo zgolj s reprogramiranjem.
Res ni slab tale Chrysler, ima pa smolo, da je motorna ponudba za zahteve našega trga preskromna. Vse drugo je zelo spodobno, zato tisti, ki vam je ta avto všeč, nikar ne odlašajte. Strah, ki ga imamo pred avtomobili z druge strani velike luže, je v tem primeru odveč.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM