Francoski dvojček, ki je v razredu malih enoprostorcev premešal štrene. Vsestranski, uporaben in prijazen avtomobil.
Partnerstvo med Peugeotom in Citroënom je na področju lahkih gospodarskih in v zadnjih dveh desetletjih tudi večnamenskih vozil vedno prineslo uspehe. Skupne platforme, skupna tehnologija in zgolj razlike v oblikovnih detajlih kupcev prav nič ne motijo. Še več, prednost, ki jih tovrstna gradnja vozil prinaša predvsem z vidika cene, jih privlači.
Medtem ko je bila prva generacija teh dvojčkov izdelana na enaki platformi kot takrat že zastareli Citroën ZX oziroma Peugeot 306, je nova generacija, čeprav letos koraka v deveto leto, izdelana na platformi veliko sodobnejšega in pravzaprav še vedno modernega modela C4. Posledično je avtomobil dražji, a razliko v ceni v primerjavi s predhodnikoma upravičuje tudi z bolje izdelano notranjostjo ter več serijske in opcijske opreme, po zaslugi katere se ta avtomobil brez težav kosa tudi z vsaj po namenu bolj prestižnimi srednje velikimi enoprostorci.
Berlingo in Partner sta tudi pri nas zelo priljubljena avtomobila, izredno nezadovoljnega lastnika pa boste srečali zelo težko. Tisti, ki prisegajo na glamur in je v njih malo snobizma, se največkrat v tem avtomobilu ne najdejo, pravijo, da jih bremeni misel na predhodnike nekaj generacij nazaj. Že res, da so panelni Citroëni 2CV (Spački) in pozneje na osnovi Vise izdelani C15 bolj kot na resne dostavnike spominjali na motokultivatorje, vendar ne pozabimo, da je marsikateri obrtnik obogatel tudi s pomočjo teh avtomobilov.
Torej, za tiste, ki jih preteklost in predhodniki ne zanimajo preveč, navajamo še nekaj dejstev o okvarah in napakah, ki so jih servisne statistike beležile bolj pogosto. Ni jih zelo veliko, večinoma pa so povsem enake, kot jih imajo novodobni osebni avtomobili vseh znamk. Če najprej pogledamo pod pokrov motorja, bomo pri tistih vozilih, v katera je vgrajen HDI-dizel, našli okvarjeno turbino in težave s sklopkami in dvomasnimi vztrajniki. Modeli prvih letnikov so se soočali še s težavami pri krmiljenju ventilov, vendar so te napake na tako rekoč vseh vozilih odpravili na breme tovarniške garancije. Če slučajno slišite klenkanje v motorju, bo vzrok za to najverjetneje prav ta. Računajte tudi, da bo treba zaradi saj večkrat očistiti ali celo zamenjati EGR-ventil, pogosta pa so tudi puščanja tesnil pod injektorji, a popravilo ne pomeni velikih finančnih bremen. Bencinski motorji sodijo med tiste, za katere velja, da z njimi ni težav. Edina težava je v tem, da bencinske motorje najdemo predvsem v modelih z zaprtim zadnjim tovornim delom, potniških bencinarjev je zelo zelo malo.
Podvozje je področje, kjer se koncern PSA s težavami sooča pogosteje, kot smo navajeni pri drugih znamkah. Obraba elementov podvozja in optika redno gostujeta na servisnih delovnih nalogih.
Tiste, ki so pikolovske narave, bo motilo luščenje barve oziroma laka, luščenje barve s panelov v notranjosti, težave z notranjimi vratnimi kljukami, pogost je tudi pojav čričkov in raznih škripanj v kabinskem delu vozila. V vročih dneh je v marsikaterem Berlingu vroče, saj klimatske naprave sodijo med manj zanesljive, pri morebitnem nakupu rabljenega pa je dobro temeljito preveriti delovanje prezračevalnega sistema in razpihavanja zraka po kabini. To, da se občasno brez pravega razloga prižigajo različne kontrolne lučke v armaturni plošči, vas po nekaj mesecih sploh ne bo več motilo, saj te navadno tudi ugasnejo na podlagi lastne pobude.
Bratca Berlingo in Partner tako zasluženo uživata v priljubljenosti. S svojo skromnostjo, preprostostjo in uporabnostjo imata vse atribute, da zlezeta pod kožo. Morda so ju prav zaradi te podobnosti z lastnimi značajskimi lastnostmi zelo radi in v velikem številu sprejeli tudi slovenski kupci.
Napisal: Matjaž Tomažič Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del