RABLJEN AVTO: CITROEN C5 (II generacija) (2008‒): Avantgarda po francosko

1. 2. 2016
Deli

Govori se, da je Citroën C5 zadnji model te znamke s slavnim hidroaktivnim vzmetenjem. Torej, če se radi vozite udobno, pohitite.

Prva generacija modela C5 se je na trgu pojavila leta 2001, s tem modelom pa je Citroën začel svojo veliko oblikovno in slogovno prenovo, za katero lahko rečemo, da je znamki povrnila velik del nekdanjega sijaja. C5 se je pojavil kot naslednik modela Xantia (še pred njo pa je ta segment predstavljal model BX), v primerjavi s predhodniki pa je močno zrasel v vseh pogledih, gotovo najbolj opazno pa po merah. Avtomobil je bil med kupci dobro sprejet, predvsem med ljubitelji francoskih vozil. Verjetno je v svojem času predstavljal francosko avtomobilsko avantgardo.

Avtomobil so ljudje radi kupovali, a leta 2008 je bil čas za novo generacijo. C5 druge generacije je na voljo v dveh karoserijskih izvedbah, kot karavan ter v nasprotju s predhodnimi modeli (BX, Xantia ter C5 I. generacija) kot klasična triprostorska limuzina. Vsekakor pogumen korak, saj taka zasnova močno vpliva na prilagodljivost in uporabnost prtljažnega dela vozila, a če so se pri Citroenu hoteli postaviti ob bok prestižni nemški trojici, so na tem mestu pač morali popustiti. Oblikovno je C5 precej manj francoski, slogovno pa zelo nemški, zato se je nekaterim ljubiteljem znamke zameril. A je po drugi strani prav zaradi te 'nemškosti' pridobil številne nove simpatije. Da bi bil, če bi kupci tako želeli, še bolj podoben priljubljeni nemški trojici, je na voljo tudi s klasičnim vzmetenjem. Pravzaprav je le v potniškem delu ostal zvest znamki, tu pa so se izredno potrudili. Kakovostna izdelava, prijetno vzdušje, sodobna komfortna ergonomija, bogata oprema in prestižen videz so gotovo odlike tega avtomobila. Če sodite med tiste, ki jim kombiniranje različnih funkcij v eno samo stikalo ni všeč, potem je C5 pravi avto za vas. V notranjosti je gumbov in stikal, kolikor hočete, nočna osvetlitev pa posledično prava paša za oči. Je pa vse skupaj solidno urejeno in pregledno.

Vozil iz skupine PSA se, kar se tiče zanesljivosti, med ljudstvom ne drži preveč dober glas, a C5 je v tem smislu posebnež. Saj ne da ta avto nikoli ne povzroči kakšne težave, nikakor pa ne spada med tiste, ki jim je za vsaj približno spodobno delovanje treba nameniti letni regres in 13. plačo. Kar se tiče motorjev, je med dizli najbolje izbrati 2.0 HDI. Ti motorji se preverjeno dolgo vrtijo, med standardne težave pa sodi okvara sklopk. Če ta motor pri nizkih vrtljajih ne teče mirno, je največkrat treba reprogramirati mape motornega računalnika. Dizelski 1.6 HDI je do sklopke in vztrajnika bolj prizanesljiv, mu pa rado nagaja turbinsko puhalo. Kot vsi drugi se tudi Citroënovi dizli občasno srečajo s težavami, ki jih v primeru pretežno kratkih voženj povzročajo saje v DPF-filtru. Pri bencinskem 1.6 THP je treba skrbeti, da je napenjalnik verige odmičnih gredi v dobri kondiciji, drugih pogostih okvar pa motorji v C5 načeloma ne poznajo.

Hidroaktivno vzmetenje, predvsem spredaj, rado spusti kakšno kapljo olja, a odprava teh napak najpogosteje ne predstavlja velikih finančnih obremenitev. Sicer vas bo pri C5 bolj kot mehanika ob živce spravljala elektronika, in če sodite med tiste, ki imate radi občutek, da sedite v novem avtu, tudi precejšnje nagnjenje k obrabi materialov in elementov v notranjosti. Zaradi elektronike se lahko zgodi, da se boste vozili v zarošenem avtu (odprava napake zahteva reprogramiranje modula klimatske naprave), pogosto boste preverjali tlak v pnevmatikah (tipala tlaka), samosvoja je lahko navigacija (preprogramiranje), tu in tam pa se brez pravega vzroka lahko prižge kakšna opozorilna lučka.

Prej smo sicer omenili, da je C5 kakovostno izdelan avtomobil, ga pa kljub temu tepe nekaj pomanjkljivosti, ki so posledica 'šlamparije'. Ropot v dnu vozila je posledica toplotnih zaščit izpušnega sistema, linije med stiki vrat in karoserije so po prvi montaži pogosto nepravilne, v dežju lahko ob odpiranju v prtljažni prostor priteče voda, pri karavanih pa pogosto odpovejo teleskopska vodila prtljažnih vrat, zaradi česar lahko pride do kakšne buške.

C5 je avtomobil, ki zmore brez velikih vlaganj prevoziti dolgo pot. Zadovoljnih lastnikov, ki so z njim prevozili tudi več kot 300 tisoč kilometrov, ni malo. Kar se tiče zmogljivosti in porabe, za vse motorje velja, da sodijo nekam v zlato sredino v svojem razredu. In kje je C5 nadpovprečen? Postavite ga ob bok njegovih neposrednih tekmecev. Veliko stila, elegance in visoke drže. C5 vozijo ponosni ljudje.

Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja