RABLJEN AVTO: Dacia Logan (2004‒2012): Tri četrt Renaulta

Avtomobili znamke Dacia sodijo med najcenejša vozila na našem trgu. A pregovor Kolikor denarja, toliko muzike v tem primeru sploh ne drži.

RABLJEN AVTO: Dacia Logan (2004‒2012): Tri četrt Renaulta (foto: tovarna/arhiv AM) tovarna/arhiv AM
22. 3. 2016

Romunska Dacia je svoje licenčno sodelovanje s francoskim Renaultom začela že v časih, ko so Romuni živeli za železno zaveso. Če je za njihove takratne modele veljalo, da so le kloni zastarelih Renaultovih modelov, danes ni več tako. Dacia v svojih modelih res ne uporablja najsodobnejše tehnike, gotovo pa v njihove avtomobile vgrajuje tehniko, ki načeloma deluje.

Predsodki glede romunske znamke in Romunov na sploh so morda nekoliko pretirani. Dacia je soliden avtomobil in Romune, ki na poti na delo v razvito južno Evropo in nazaj domov potujejo skozi našo državo, veljajo za zelo pridne delavce. Sicer pa je Dacia Logan bolj francoski kot romunski avtomobil.

Dacia Logan je tudi globalni avtomobil. Prodajal se je tudi pod imeni Renault, Nissan, Mahindra, Lada, pač odvisno od položaja koncerna Renault v določenem delu sveta. Izdelali so jih več kot tri milijone. Zasnovali so jo v bližini Pariza, zato je vendarle sodi bolj med sodobne evropske kot med zastarele avtomobile. Zanimivo je, da koncern Renault tega avtomobila najprej sploh ni nameraval prodajati v zahodni Evropi. A je bil model, potem ko so ga zahtevnemu trgu ponudili, skoraj razprodan, predvsem to velja za karavansko različico MCV. Podoben uspeh je Dacia dosegla tudi z modelom Pickup, ki je izdelan na platformi modela Logan.

Z nekaj predrznosti bi lahko rekli, da tisto, kar je pri Renaultu novo, načeloma ne velja za brezhibno in zanesljivo. A Francozi se na svojih napakah hitro učijo in tradicionalno že po letu ali dveh stvari uredijo. In Dacia uporablja tisto, kar so Francozi že pred časom uredili.

O težkih okvarah pri tem modelu ni veliko govora. Pri modelih z dizelskimi motorji so se pojavljale težave z injektorji, a bile so prej izjema kot pravilo. Občasno so jo zagodle tudi črpalke za gorivo, v katerih so se pojavljali opilki, ti pa so posledično poškodovali motor ali vsaj vbrizgalne šobe. Kar se tiče mehanike, so se pojavljale še težave s preglasnimi črpalkami servovolana, pri modelih s klimatsko napravo pa je prišlo tudi do pokanja nosilnika motorja.

Varčevanje je veliko bolj opazno na področju same izdelave in v notranjosti. Ti avtomobili radi rjavijo, saj so sloji zaščite in laka zelo tanki, zgodi se, da se odlepijo različne letvice in popusti lepilo vetrobranskega stekla, v notranjosti vgrajeni materiali pa so nagnjeni k hitri obrabi. Na čričke in škripanje plastik v kabini se je pri teh avtomobilih treba navaditi.

Ker je to načeloma vse, kar je pestilo model Dacia Logan, lahko mirno zapišemo, da gre za avtomobil, pri katerem kupec ve, kaj bo dobil. Malenkost več kot tri četrt izdelek, ki pa bo vdano in zanesljivo služil svojemu lastniku. Zlobneži pravijo, da Dacia izdeluje boljše Renaulte kot Renault sam. Mnenja nekaterih o tem, da je deset let starejši Mercedes v primerjavi z Loganom cenejši in boljši avtomobil, morda držijo, a poslanstvo Dacie Logan ni v tem, da naredi zmedo na trgu izrabljenih ruševin. Njen namen je, da se lahko tudi ljudje, ki avtomobil dojemajo kot prevozno sredstvo in so prej vozili avtomobile, kot so Lada Samara, Škoda Favorit, Kia Pride in podobni, za malo denarja vozijo zanesljivo in varno.

Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM