RABLJEN AVTO: FIAT GRANDE PUNTO (2005‒2012): Solidnost po italijansko

27. 2. 2016
Deli

Italijanski Fiat velja za specialista na področju izdelave in projektiranja malih avtomobilov. Po drugi svetovni vojni se je prav z njimi začel vzpon tega velikega koncerna. Čeprav Fiatovi modeli ne veljajo za najbolj prestižne in zanesljive med svojimi tekmeci, je dejstvo, da so to zelo robustni in hvaležni avtomobili.

Fiat Grande Punto je prvi Punto, ki je zares lep.

Model Punto se je na trgu prvič pojavil leta 1993, ko so mu Italijani zaupali težko nalogo nadomestiti globalno priljubljenega Una. Punto s tehničnega vidika takrat ni prinašal velikega napredka, je pa sodobna oblika in sprejemljiva cenovna politika poskrbela, da je bil ta avto priljubljen tudi pri nas. Podobno je veljalo tudi za modele druge generacije, ki se je svojim največjim tekmecem po robu postavila tudi z obdelano notranjostjo in sodobnejšo pogonsko tehniko.

Ob prihodu tretje generacije (model je tako kot prejšnja dva oblikoval Giugaro) je prišel čas za večji napredek. Tako tehnično in mehansko kot tudi oblikovno in dimenzijsko. Precej večji Punto Grande je predvsem po zaslugi svojega prednjega dela, ki močno spominja na prestižni Maserati, hitro našel nove kupce. Motorna ponudba je zajemala vse, kar se v tem razredu pričakuje. Od majhnih dvovaljnih mlinčkov do 180-'konjskih' turbobencinarjev. Tudi v notranjosti je bil opazen velik napredek. Tradicionalno razmetana notranjost je pri modelu Grande Punto postala zgledno urejena in pospravljena, obdržala pa je nekatere standardne Fiatove ergonomske posebnosti. Grande Punto je hitro postal zanimiv za celoten svet, zato je Fiat proizvodnjo hitro preselil tudi v svoje tovarne na drugih celinah.

Na našem trgu rabljenih vozil je ponudba teh Fiatov bogata. In tisti, ki išče pošteno ponudbo v smislu prikritih napak in števila prevoženih kilometrov, jo bo verjetno najlažje našel prav med rabljenimi Fiati. Gre za stvar dojemanja in pričakovanj tako na strani prodajalcev kot tudi kupcev.

Kot smo že zapisali, je Fiat hvaležen in trpežen avtomobil, predvsem v smislu mehanike. Ta prenese marsikaj. V notranjosti je stvar drugačna, tukaj Grande Punto sodi med bolj krhke avtomobile. O težkih okvarah mehanike v evidencah ni veliko zaznamkov. Morda je nekoliko bolj problematičen menjalnik pri modelu z 1,3-litrskim dizlom, v določenih serijah pa so se pojavljale tudi napake na volanskih letvah.

Šklepetanje v notranjosti je pri Grande Puntu pogosto, obraba ležajev prednjih blažilnikov in drogov stabilizatorja je napaka, s katero se sreča skoraj vsak. Pri trivratnih modelov se zaradi velikosti in teže vrat ta rada nekoliko posedejo, posledično pa se v kabino prenaša več hrupa.

Ko bodo Italijani enkrat ugotovili, kako izdelati trpežne in zanesljive mehanizme zaklepanja vrat, odpravili pojav čričkov v notranjosti in izboljšali raven končne obdelave in materialov, takrat bo Fiat verjetno najboljši avto na svetu. A najbrž a ne bo več tako poceni.

Elektronika ne sodi med najbolj neproblematične, a napake, ki se pojavljajo z izjemo električnega krmila niso tragične. Slabi stiki med deli instalacije povzročajo občasne težave pri delovanju ventilatorja in pomika stekel, tu in tam se prižge kakšna opozorilna lučka. Toda za Fiata velja, da če ga ne pregreješ in ne voziš brez olja, bo ta stroj delal in delal.

Fiat Punto Grande je torej tipični predstavnik svoje znamke. Z nekaj volje in smisla za vzdrževanje se bo vsak, ki si bo ta avto izbral, zadovoljno in zanesljivo prevažal po svetu. Nekaj trme in svojeglavosti pa imajo Italijani pač v krvi.

Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja