RABLJEN AVTO: PEUGEOT 308 (2007–2013): Zanimiv za marsikoga

8. 10. 2016
Deli

Čeprav se ta Peugeot v svojem razredu nikoli ni prav dobro znašel, je po zaslugi svoje praktičnosti in pestrosti zanimiv avtomobil.

Obstajajo avtomobili, ki navdušijo na prvi pogled, in obstajajo avtomobili, ki so na prvi pogled dolgočasni. Mednje prav gotovo spada tudi Peugeot 308, a s to razliko, da ko ga dobro spoznate, postane vaš dobri prijatelj.

Ko o tem avtomobilu govorimo o številkah in podatkih, ki jih navaja papir, mu v resnici nimamo česa očitati. Avtomobil, ki se lahko pohvali z dobro aerodinamiko, naslovom najbolj priljubljenega kompaktnega avtomobila, statistično najnižjo porabo goriva (po nekaterih normativih), petimi zvezdicami na varnostnih testih in tem, da so prav vsi, ki vozijo po evropskih cestah, narejeni v njem domači Franciji, v resnici težko razočara.

Peugeot 308 se je na trgu pojavil kot naslednik modela 307. S tehničnega vidika takrat pravzaprav ni prinesel nobenega pravega napredka, je pa s konkretno stilsko preobrazbo izgubil svojo nevtralnost. Velika prednja odprtina za zrak v prednjem odbijaču je marsikoga spominjala na kakšen kombajn ali veliko kosilnico, odločne in izrazite linije boka in zadka pa splošnega vtisa niso popravile. Kljub temu je ta Peugeot našel svoj prostor v marsikateri garaži. Morda so pri tem pomembno vlogo odigrale različne karoserijske možnosti, ki so zajemale simpatično tri- in petvratno kombilimuzino, v evropskem prostoru in v tem segmentu nepriljubljeno limuzino, karavana in dimenzijsko povsem neskladnega kupeja kabrioleta. Veliko bolj kot zunaj je Peugeot 308 prepričljiv v notranjosti, ki je oblikovalci v želji, da bi naredili všečen avtomobil, niso posilili tako brutalno kot zunanjosti.

Z vidika statistik o okvarah in zadovoljstvu kupcev ta avtomobil ne spada v vrh svojega razreda, na servisih pa kljub temu posebnega nezadovoljstva kupcev do zdaj niso zaznali. Zanimivo je tudi, da Peugeot v tem segmentu ni ponudil možnosti štirikolesnega pogona, skromna pa je tudi motorna ponudba. Skromna zgolj z vidika izbire, v praksi pa obstoječa motorna zadovoljuje praktično vse profile voznikov. Razen tistih, ki si želijo brutalnih moči in dirkaških voznih lastnosti. Tukaj Peugeot vsekakor zna, a ta model je njihov GTI-oddelek enostavno spregledal.

Z vidika platforme in tehnike Peugeot z izjemo modela 508 še danes ne ponuja bistveno sodobnejših modelov, zato lahko mirno rečemo, da ta avtomobil kljub letom, vsaj kar se tiče modelov iz te tovarne, nikakor ni zastarel.

Če za tega Peugeota ne boste ustrezno skrbeli, bo tako zunaj kot znotraj hitro pokazal znake staranja. Bledenje prednjih žarometov in hitra ter izrazita obraba v notranjosti bi zmogla od nakupa kaj hitro odvrniti tiste, ki prisegajo na trajnost. To velja predvsem za tiste sestavne dele, ki so oblečeni v usnje. Plastike so sicer dovolj odporne proti praskam, pod njimi pa se le redko najde kakšen čriček.

Elektronika posebnih težav ne povzroča, nekoliko pogosteje je potrebna menjava žarnic prednjih žarometov, če je le mogoče, pa se izognite robotiziranemu menjalniku. Ta z vidika mehanike sicer velja za dovolj trpežnega, elektronika pa pogosto potrebuje softversko osvežitev.

Kar se tiče preostale mehanike, o tem avtomobilu ne moremo pisati v presežnikih, po drugi strani pa si tudi ne zasluži pretirane graje. Avtomobil vsekakor ni imun na težave z dvomasnim vztrajnikom in DPF-filtrom, pri bencinskih turbomotorjih pa rado pride do okvare turbine in napenjalcev verige odmičnih gredi. To je eden redkih avtomobilov, pri katerih je dizelski motor z vidika nagnjenosti k okvaram boljša izbira.

Dizelski motorji vsekakor ne slovijo po mirnem teku, saj tresljaji, ki jih ti povzročajo, pogosto pripeljejo do odpovedi nosilcev motorja, odpovedujejo tudi hidravlični cilindri sklopke. Temu avtomobilu v nekaterih primerih pravzaprav bolj kot originalni pašejo neoriginalni rezervni deli. Sem spadajo predvsem zavorni koluti, tesnila olja in posamezni elementi podvozja. Je pa trajnost teh močno odvisna tudi od samega 'življenja' avtomobila.

Pod črto torej ta avtomobil sploh nima veliko napak, zato ne čudi, da po njem radi posežejo tudi tisti kupci, ki se odločajo za rabljen avtomobil. Kdor ne stavi na prepričljiv in vsakomur všečen zunanji videz, prisega pa na urejeno in lično kabino, bo v tem avtomobilu zagotovo našel pravo priložnost. Izbira je velika, cene pa prav tako pestre kot ponudba teh avtomobilov. Izberite petvratno kombilimuzino ali karavana.

Napisal: Matjaž Tomažič Foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja