Mali dostavniki so bili še pred nekaj manj kot dvema desetletjema resnično namenjeni predvsem dostavi. Danes so vse manj dostavni in vse bolj limuzinski. Renault Kangoo je tipični predstavnik razreda.
Ko je leta 1997 Renault predstavil prvo generacijo modela Kangoo, je bilo treba njihovim konstruktorjem priznati, da so v segment malih dostavnikov vnesli povsem nov koncept zasnove in oblikovne inovativnosti. No, nekaj mesecev prej se je sicer pojavil še en podoben francoski dvojček – Citroën Berlingo in Peugeot Partner. Takrat je Kangoo s svojo skoraj enoprostorsko zasnovo zasenčil konkurente, kot so VW Caddy, Seat Inca, Fiat Fiorino in še nekatere druge. Da gre za idejnega naslednika legendarne Katrce, so takrat menili številni.
Prva generacija Kangooja si vsekakor zasluži omembo tudi v tej rubriki, a počasi ti avtomobili zapuščajo naše ceste. Ne zato, ker bi bili slabi ali premalo trpežni in robustni, ampak ker so zaradi svoje narave enostavno preveč iztrošeni.
Druga generacija Kangooja je luč sveta ugledala leta 2008, v osnovi nespremenjene pa takšne Kangooje izdelujejo še danes. Tokrat ni šlo zgolj za prenovo, ampak pravo malo revolucijo v smislu izbire karoserije ter seveda tudi počutja in udobja v notranjosti.
Kangoo druge generacije je na voljo s tremi različnimi medosnimi razdaljami, skupaj z medosjem pa narašča tudi največja obremenitev. Tja do 800 kilogramov lahko po homologaciji naložite v Kangooja, a zasnova prenese precej več. V bolje opremljenih različicah ne boste pogrešali skoraj ničesar, celo stekla v zadnjih drsnih vratih se odpirajo s spuščanjem, in ne samo drsno kot pri večini konkurence. Veliko zasnove si deli z bolj limuzinskima modeloma Megane in Scenic, zato kar se tiče udobja in voznosti temu avtomobilu glede na njegov namen ni česa očitati.
Če ste med tistimi, ki potrebujejo avtomobil z veliko uporabnega prostora za zmerno ceno, si le dobro oglejte tudi Kangooja. Rabljenih ni prav veliko, ker ko tak avto imaš, ga ne daš. Je pač uporaben, skromen in dober. Pri nakupu pa vseeno velja biti pozoren, saj Kangoo na nekatere standardne napake znamke in druge specifične napake modela nikakor ni imun.
Bodite mirni. O kakšnih težkih okvarah, po katerih so pred kakšnim desetletjem sloveli Renaultovi avtomobili, pri Kangooju lastniki ne poročajo. Velja za zanesljiv avtomobil, ki družinskemu proračunu ne bo storil veliko žalega.
Če boste izbrali model z dizelskim motorjem, potem lastnika povprašajte o morebitnih posegih na sklopki in vztrajniku. Pri okoli 150 tisoč kilometrih je treba računati na kakšno menjavo zaradi okvare dvomasnega vztrajnika. To je, kar se tiče same mehanike, skoraj vse, druge težavice, ki se pojavljajo na teh avtomobilih, pa lahko mirno označimo za tiste, ki so posledica obrabe in je nanje pač treba računati.
Na karoserijah se pri določenih barvnih odtenkih pojavlja nastanek pomarančaste površine, pri odpiranju vrat pa je pogosto slišati pokanje in škripanje vratnih tečajev.
Elektronike v teh avtomobilih ni zelo veliko, zato z njo tudi ni veliko težav. Še največ težav povzročajo električni sklopi vratnih ključavnic na vseh vratih, bencinski motorji pa se srečujejo z odpovedjo vžigalnih tuljav. Popravilo je enostavno in cenovno ugodno, zato obisk servisa v tem primeru ni nujno potreben.
Ker Kangoo v osnovi ni zelo drag avtomobil, je ceni primerna tudi kakovost notranjosti. Pojav čričkov in tu in tam kakšnega slabega spoja med plastikami je normalen. Prehitro se postara tudi okrasna manšeta pri prestavni ročici, plastike v notranjosti pa so večinoma precej krhke in neodporne na praske. Če najdete v notranjosti lepo ohranjenega Kangooja, je to precej srečno naključje. Sopotniki pogosto tarnajo nad tem, da imajo v slabem vremenu mokre čevlje, a z rednim čiščenjem odtočnih cevi klimatske naprave vdora vode v prostor pri sopotniku ne bo.
Kangoo je avtomobil, ki ga verjetno ne boste kupovali s čustvi in si izmišljali pogojev o barvi karoserije in podobno. Če ga potrebujete, poiščite prvega dobrega in odštejte denar. Če ste vsaj malo aktivni in znate okrog hiše tudi sami kaj postoriti, vam bo ta avto prišel zelo prav. In brez skrbi, tudi če ste vajeni bolj prestižnih avtomobilov, bo moral biti Kangoo za svoj namen dovolj dober. Ne nazadnje tako menijo tudi pri Mercedesu, kjer izdelujejo Kangooja, ki so ga sami poimenovali Citan.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere