Passat je eden tistih avtomobilov, ki tudi rabljen hitro najde kupca. Kjer je veliko kupcev, je tudi veliko ponudbe, cene pa nič več zelo visoke.
O mnenju številnih, da je vsaka generacija Passata v svojem razredu postavljala nove standarde, je mogoče na široko razglabljati. V prvih petih generacijah je šlo najpogosteje za zelo soliden avtomobil, ki pa pod črto ni bil nič kaj več kot precej povečan Golf. S šesto generacijo se je to precej spremenilo.
Oblikovalec Slovenec Robert Lešnik je opravil izjemno delo in Passat se je močno približal tekmecem, ki sicer veljajo za premijske predstavnike v svojem razredu. S tehničnega vidika je bil v preteklosti bolj podoben Audijem, šesta generacija pa si je platformo sposodila kar pri hišnem modelu Golfu. Volkswagen očitno dolgo ni vedel, kaj storiti s postavitvijo motorja, saj smo pri Passatih do predstavitve šeste generacije poznali vzdolžno in tudi prečno postavljene motorje. Pri šesti generaciji so se odločili, da motor ne bo več visel čez prednjo premo in so ga postavili bolj nazaj, s tem pa so Passata, kar se tiče lege na cesti in občutkov v vožnji, postavili v sam vrh svojega razreda.
Dobra stran tega avtomobila je, da nov nikoli ni bil poceni. Pri Nemcih smo bili sicer vajeni, da so v osnovi zelo skopo opremljeni, a to se zdaj počasi spreminja. Passat je bil v osnovi na voljo v treh paketih opreme, Comfortline, Trendline in Highline. Zlasti zadnji je tudi v notranjosti enostavno predober, da bi ga še naprej lahko primerjali s francosko, japonsko in korejsko konkurenco. Tukaj v mislih nimamo zgolj števila gumbov, sistemov, ozvočenja in ergonomije, ampak tudi sam nivo izdelave in materialov. Kar se tiče tega je Passat zelo dober avto.
Šesta generacija je torej prinesla veliko napredka, žal pa tudi veliko tegob. Lastniki Passatov se ne spominjajo, da bi katerikoli Passat prej imel toliko težav, kot so jih imeli prvi letniki šeste generacije. Že po dobrem letu je VW večino teh napak odpravil in pri Passatih, ki so novejši od druge polovice letnika 2007, omembe vrednih težav skorajda ni.
Veliko ponudbe pomeni tudi veliko lastnikov, med njimi pa tudi take, ki za svoj avto ne znajo primerno skrbeti. Zaradi tega velja biti pri nakupu še posebno previden, saj so popravila pri tem avtomobilu lahko tudi draga.
Dizelski dvolitrski TDI je bil v svojih prvih različicah precej bolj problematičen, kot smo bili pri VW-ju navajeni. Tako je prihajalo do množičnih okvar na šobah za vbrizg goriva. Najde se tudi primerek, ki se s tem ni srečal, a napaka je bila tako pogosta, da je VW za te primere uvedel kulančno garancijo do sedmega leta starosti ne glede na število prevoženih kilometrov. Za številne lastnike je to storil prepozno, zaradi stroška menjave pa se jim je ta avto zelo zameril. Prvi letniki so se srečevali tudi s poroznimi hladilniki, zaradi česar se je zaradi pregretja motorja lahko naredila velika škoda na motorju.
Od načina vožnje je odvisno, kako dolgo bo zdržal dvomasni vztrajnik pri dizelskem motorju, zato bodite pri vozilih z 200 ali več tisoč kilometri pozorni na hrup in tresljaje, ki nakazujejo obrabo. Do leta 2006 so se pojavljale tudi napake na programski opremi motorjev 1.9 TDI ter okvare računalnikov na bencinskih motorjih 1.6 in 2.0 FSI. Vsi modeli imajo vgrajeno električno ročno zavoro, ki jo je priporočljivo redno uporabljati, saj drugače ta rada odpove poslušnost.
Passat je avto, ki se zelo počasi obrablja, predvsem v notranjosti, zato posebno pozornost posvetite ugotavljanju realnega stanja prevoženih kilometrov. Računajte na to, da boste za jasen pogled skozi vetrobransko steklo morali pogosto menjati metlice brisalcev. Če prisegate na avtomatski menjalnik, je bojazen, da bi zaradi prevoženih kilometrov morali računati na velik strošek popravila, povsem odveč. Menjalniki DSG so se izkazali kot zanesljivi in trpežni, okvare so razmeroma redke. Tovarna predvideva menjavo olja na vsakih 60 tisoč kilometrov, zato računajte na ta strošek, ki znaša okoli 250 evrov. Pri delovanju menjalnika DSG bodite pozorni na gladkost pretikanja, saj so tisti, s katerimi so grobo ravnali, radi dobili zračnost med posameznimi prestavami. Dober DSG pretika tako, da tega sploh ne opazite.
Težko, da boste za bolj razumno ceno dobili tako dober in zanesljiv avtomobil, kot je Passat. Čeprav je bil predstavljen pred 10 leti, se še vedno dobro drži in bo še nekaj let zelo priljubljena izbira pri kupcih rabljenih avtomobilov.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere