Do nedavnega je S80 predstavljal vrhunec Volvove limuzinske ponudbe. Z njegovim odhodom so v pokoj odšli tudi legendarni pet- in večvaljni motorji.
Volvo je tudi v Sloveniji zelo priljubljen avtomobil. Pogosto je izbira tistih, ki so jim konkurenčni avtomobili, predvsem nemški, preveč vsakdanji in povprečni. Ne pravimo, da sodobni Volvi z vidika tehnike, opreme ali videza odstopajo od tekmecev, a pod črto so to vendarle nekoliko drugačni avtomobili. Hiter padec cene je pisan na kožo kupcem rabljenih vozil, saj lahko za razumno ceno dobijo velik kos avtomobila z bogato opremo. Vožnja z Volvi ne spada med najbolj zabavne in športne, je pa počutje v teh avtomobilih zares na visokem nivoju. Izbira materialov in ergonomija sta pisani na kožo zahtevnih evropskih in tudi ameriških kupcev.
Volvo S80 je luč sveta prvič ugledal leta 1998, v tem času pa sta se zvrstili dve generaciji. Prvotno je avtomobil zamenjal takrat s tehničnega vidika predpotopnega S90, letos, torej 18 let pozneje, pa je ironično prav model S90 spet zamenjal S80. Z odhodom modela S80 v pokoj se bomo morali kupci teh odličnih švedskih limuzin posloviti tudi od standardne motorne palete. Ta je pri modelu S80 druge generacije zajemala štiri-, pet-, šest- in osemvaljne motorje. Vsi motorji so bili v veliki meri plod njihovega lastnega razvoja, izjema je zgolj veliki osemvaljnik, ki ga je razvila in izdelovala Yamaha. Yamahini motorji v svetu avtomobilov niso redkost, saj njihove bencinske stroje najdemo tudi pri drugih znamkah, večina pa jih slovi po zanesljivosti, predvsem to velja za štirivaljnike. Platformo si S80 deli z nekaterimi večjimi Fordi, zato o voznih lastnostih tega avtomobila ne gre dvomiti.
Volvo S80 ni avtomobil, ki bi lastnikom povzročal veliko težav. Kar se tiče motorjev, so se pri petvaljnih dizlih pojavljale težave z napenjalci zobatih jermenov, ki pa so posledica dolgega servisnega intervala. Menjava zobatih jermenov pred tovarniškim priporočilom je zato zelo priporočljiva. Prav zgoraj omenjeni V8 pa se je pogosto srečeval z okvarami ležajev gredi, ki so v nekaterih primerih privedle do popolnega loma.
Medtem ko petvaljniki načeloma veljajo za zelo zanesljive, to težko zapišemo za štirivaljne dizle. Ti se tudi zaradi relativno močnih motorjev in velike teže avtomobila srečujejo z okvarami dvomasnih vztrajnikov in sklopk. Pogoste so tudi okvare hidravličnih cilindrov sklopke. Napake niso tako zelo kritične, spadajo pa med tiste, ki motijo pikolovce in za popravilo zahtevajo zajetno vsoto denarja.
Za vse modele, ki so opremljeni z avtomatskim menjalnikom, velja, da je redno vzdrževanje za tekoče delovanje nujno. Če avtomatski menjalnik pri Volvu ne prestavlja gladko in tekoče, dvignite roke in poiščite drugega. Na drugi strani mehanika pri tem modelu velja za zanesljivo, izjema je le parkirna zavora, ki tu in tam odpove poslušnost.
Kabinski del pri Volvih nikoli ni predstavljal večjih težav. Notranjost je proti obrabi zelo odporna, izjema so usnjene sedežne prevleke, ki potrebujejo redno nego in vzdrževanje. Tu in tam se pojavi kakšen čriček in okvari kakšno stikalo, drugih težav pa pri tem avtomobilu v notranjosti ne pričakujte.
Tudi elektronika pri S80 spada med tiste, ki načeloma ne povzročajo težav. Standardne težave s komunikacijo prek vmesnikov Bluetooth se pojavljajo pri vseh znamkah. Volvo to občasno nadgradi še s kakšnim nenavadnim zvokom, kadar se predvaja glasba s kakšnih zunanjih predvajalnikov, navigacijski sistem pa v nekaterih primerih 'zamrzne'. Težava se reši s ponovnim zagonom motorja, dolgoročno pa z reprogramiranjem elektronike.
Volvo S80 pregovor 'Kolikor denarja, toliko muzike' postavlja na trhle temelje. Drži, da so cene originalnih rezervnih delov visoke, a pod črto na dolgi rok tak Volvo ne zahteva nič več denarja kot primerljiv avtomobil iz tega razreda. Če spadate med tiste, ki želijo z avtom pokazati tudi del svojega značaja in razmišljanja, s tem avtomobilom ne boste zgrešili.
Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj