Rabljeni avtomobili: Bodite natančni

17. 8. 2014
Deli

V zadnji objavi smo načeli temo o pravilni oceni stanja rabljenega avtomobila.

Zadnjič smo govorili o tem, kaj je treba storiti, preden si avtomobil sploh začnete natančneje ogledovati, tokrat pa zgodbo nadaljujemo (ne pa še končamo) s čisto praktičnimi nasveti, kaj vse si je treba ogledati in kje vse lahko najdete namige, da vse morda le ni tako lepo, kot trdi prodajalec.

Karoserija

Karoserijo se vedno pregleda ob dobri svetlobi, saj je le takrat mogoče tudi z očesom enostavno ugotoviti, ali se barva ujema na celotni karoseriji avtomobila. Začnemo s preverjanjem ujemanja linij med posameznimi karoserijskimi deli in temeljitim pregledom vseh karoserijskih delov. Kljub kakovostnemu popravilu se običajno vedno pojavijo manjša odstopanja, ki nakazujejo, da se je z avtomobilom nekaj dogajalo. Manj izkušenim je lahko v pomoč merilec debeline laka, ki odkrije večino (ne pa vseh) naknadno popravljenih delov. Ni nujno, da barvani del nakazuje, da je bil avtomobil vpleten v nesrečo. Lahko je šlo zgolj za popravilo praske, dobljene na parkirišču, zaradi vandalizma itd. Pošten prodajalec bo to omenil že v prvem pogovoru in pokazal zapisnik zavarovalnice. Če to odkrijete sami, prodajalec pa vam je zagotavljal, da avtomobil ni bil barvan, je to znak za veliko previdnost. Hkrati bodite zelo pozorni na bele zasušene ostanke polirne paste med karoserijskimi režami, ki dokazujejo, da je bil avtomobil pred kratkim deležen 'kozmetične prenove'.

Pri starejših avtomobilih posebej preverite, ali avtomobil že kje rjavi. Nekateri avtomobili so namreč zelo nagnjeni k rjavenju (npr. BMW E36, Hyundai Accent itd.).

Zelo preprosto lahko preverite tudi to, ali so vgrajena stekla in žarometi originalni. Na vseh steklih so namreč podatki, ki med drugim vsebujejo številko in letnico izdelave stekla. Številke stekla si lahko sledijo v zaporedju ali pa so enake na vseh steklih. Fotografija prikazuje steklo z letnico izdelave 2006 (številka 6 spodaj), kar bi pri avtomobilu z letnikom izdelave 2004 pomenilo, da je bilo steklo naknadno zamenjano. Podobno je tudi pri večini žarometov, le da so podatki lahko tudi na zadnjem delu žarometa in so tako teže dosegljivi.

Notranjost

Zanemarjena notranjost običajno nam sporoča lastnikov odnos avtomobila, zato se lahko vprašamo tudi glede vzdrževanja preostalih delov vozila. Kljub temu pa čista in svetleča notranjost ne zagotavlja, da je bil avtomobil v rokah korektnega lastnika. Morda je bil avtomobil pred prodajo le na temeljitem globinskem čiščenju. Zato naj vam ne bo nerodno pogledati pod preproge, zložiti zadnje sedeže in pogledati, kaj je spodaj. Preverite obrabljenost volanskega obroča, prestavne ročice in voznikovega sedeža ter to primerjajte s številom kilometrov na števcu. Vse to so namreč pomembne delne informacije za korektno skupno oceno avtomobila. Obvezno preverite, ali so med določenimi deli enakomerni razmiki. Kakršnokoli odstopanje namreč nakazuje, da je bil del zamenjan ali pa so bila pod njim izvedena popravila. Vzemite si tudi dovolj časa in natančno preverite delovanje popolnoma vseh naprav: klimatske naprave, smernikov, brisalcev, električnih stekel, radia, ne pozabite tudi na zapenjanje varnostnih pasov na vseh sedežih. Nekateri (sploh premijski) avtomobili zelo dobro skrivajo obrabo notranjosti in je lahko njihova notranjost tudi po 200 tisoč in več prevoženih kilometrih videti kot nova, zato je pri njih potrebna dodatna natančnost.

Kaj pa motor, podvozje in testna vožnja? O tem pa naslednjič, v zadnjem nadaljevanju tega prispevka o nakupu rabljenega vozila.

O avtorju

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v IT-ju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati s svojim (tudi javnim) delovanjem širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. www.mtl.si

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del